Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model S - 2016 Voorbumper Ombouw - Groupbuy

Is er animo voor een front bumper upgrade indien deze ca. 2.500 Euro zou gaan kosten.


  • Total voters
    37
This site may earn commission on affiliate links.
teslarouw.jpg

wat te denken van deze ombouw , iemand daar voor te vinden ? ..;)
 
  • Funny
Reactions: mvereecken
En dat uitstellen, dat gaat jou goed af! Met de vorige S heb je het toch bijna twee jaar uitgehouden. :D
De drang ontstond pas nadat AP en next gen beschikbaar kwamen. Alleen de upgrade naar next gen stoelen kostte al ruim €6.500,- laat staan AP. Na 2 jaar en 60k km kocht in een nieuwe voor €12.500,- incl alle gewenste upgrades.

Grootste nadeel begint nu de groter worden de kids te worden. De achterbank is dan toch verre van comfortabel. Mijn 1e S was een 7 zitter. Nooit aangehouden als er kids achterin zaten. Vrijdagnacht reed mijn vrouw met 6 man terug waarbij mijn zoon in de kofferbak lag te pitten wordt ze na 2x ronden van een rotonde staande gehouden door de politie en moet ze blazen, niet gedronken natuurlijk maar wel de vraag gekregen wat die jongen daar in de kofferbak deed:rolleyes:. Gelukkig kwam ze er met een waarschuwing vanaf. (En laat ik de moraalridders voor zijn, ik kom nog uit de tijd dat er geen kinderstoeltjes bestonden dus in uitzonderingsgevallen doe ik dit wel eens:oops:).

Al vond ik de X gewoon lelijk op de foto 's, in het echt vind ik m steeds mooier. Nog niet zo mooi als S maar je kunt er wel fatsoenlijk met 6 man in zitten. @Daniel 74 ik heb m alweer een jaar hè, dus ben al halverwege:).
 
De drang ontstond pas nadat AP en next gen beschikbaar kwamen. Alleen de upgrade naar next gen stoelen kostte al ruim €6.500,- laat staan AP. Na 2 jaar en 60k km kocht in een nieuwe voor €12.500,- incl alle gewenste upgrades.

[...]

Al vond ik de X gewoon lelijk op de foto 's, in het echt vind ik m steeds mooier. Nog niet zo mooi als S maar je kunt er wel fatsoenlijk met 6 man in zitten. @Daniel 74 ik heb m alweer een jaar hè, dus ben al halverwege:).

Je hoeft je naar mij toe niet te verdedigen voor het (onnodig) kopen van nieuwe Tesla's! Er is altijd wel een goede reden te verzinnen en de fiscale nadelen (waardoor een nieuwe echt wel iets duurder uitvalt dan enkel het bedrag dat je moet bijleggen), ach, wie zeurt daar nu over?

:cool:
 
Dat komt omdat deze aftermarket kit gebaseerd is op de oude motorkap. Deze staat "boller"* dan de nieuwe, waardoor "the stiff upper lip"* extra dik aangezet wordt. De nieuwe motorkap staat een stuk "scherper"*.

Tevens mis je de nieuwe koplampen.

*) quotes voor gebrek aan betere beschrijvingen

Dus de S met een facelift hebben een ander gevormde "frunkkap"? Is dat aanname of een feit? Ik kan het verschil op de voorhanden zijnde foto's niet echt vinden eerlijk gezegd. Is ook moeilijk omdat elke foto vanuit een anders perspectief genomen zijn (in mijn ogen). Vandaar mijn vraag.

Persoonlijk heb ik de oude neus altijd al een minpunt van het ontwerp gevonden. De nieuwe neus vindt ik daarentegen meer geslaagd. Vandaar dat ik er wel iets voor voel. Maar inderdaad, € 2.500 voor de bumper die dan nog zijn juiste kleurtje moet krijgen, en dan nog de ombouw, is geen goedkope "nosejob". Eens even kijken waar het straks totaal op uit komt.
 
Dus de S met een facelift hebben een ander gevormde "frunkkap"? Is dat aanname of een feit? Ik kan het verschil op de voorhanden zijnde foto's niet echt vinden eerlijk gezegd. Is ook moeilijk omdat elke foto vanuit een anders perspectief genomen zijn (in mijn ogen). Vandaar mijn vraag.
....
nieuwe motorkap is een feit, kijk maar naar de lijn boven boven de T, hij is verder ook veel platter.
Persoonlijk zou ik graag de nieuwe lampen hebben......
Helaas is dat niet plug & play
1462130107.jpg
 
Heb zoals Desiré de neus van de S het minste gevonden van de schoonheid van de auto, maar het went en nu ben ik er eigenlijk best tevreden mee. Een facelift neuspartij vind ik eigenlijk ook niet zo wauw, dus ik hou lekker wat ik heb en een aftermarket ombouw doe ik al helemaal niet.
Tevreden met wat ik heb !! :)
 
  • Like
Reactions: KrisB
Dus de S met een facelift hebben een ander gevormde "frunkkap"? Is dat aanname of een feit? Ik kan het verschil op de voorhanden zijnde foto's niet echt vinden eerlijk gezegd. Is ook moeilijk omdat elke foto vanuit een anders perspectief genomen zijn (in mijn ogen). Vandaar mijn vraag.

Persoonlijk heb ik de oude neus altijd al een minpunt van het ontwerp gevonden. De nieuwe neus vindt ik daarentegen meer geslaagd. Vandaar dat ik er wel iets voor voel. Maar inderdaad, € 2.500 voor de bumper die dan nog zijn juiste kleurtje moet krijgen, en dan nog de ombouw, is geen goedkope "nosejob". Eens even kijken waar het straks totaal op uit komt.
Dat zou jij toch moeten weten.
De mijne heeft letterlijk naast de jouwe gestaan en we hebben uitgebreid naar de verschillen gekeken.
 
  • Like
Reactions: Herbie65
Dat zou jij toch moeten weten.
De mijne heeft letterlijk naast de jouwe gestaan en we hebben uitgebreid naar de verschillen gekeken.

Klopt, maar heb ze toen niet zo goed bekeken eerlijk gezegd. Maar als ik het goed zie, is inderdaad de "frunkkap" bij de facelift vlakker is ter hoogte van het embleem zoals Herbert ook al beaamde. Dat is althans het enigste verschil wat ik zo kan vinden tussen de twee plaatjes die Herbert poste.
 
Klopt, maar heb ze toen niet zo goed bekeken eerlijk gezegd. Maar als ik het goed zie, is inderdaad de "frunkkap" bij de facelift vlakker is ter hoogte van het embleem zoals Herbert ook al beaamde. Dat is althans het enigste verschil wat ik zo kan vinden tussen de twee plaatjes die Herbert poste.
Jij was natuurlijk weer druk bezig met het vinden van een terrasje?
;)
 
mij geeft het een "je mag niet praten met uw mond vol" gevoel.;)
Ik denk dat de foto met de rode nosecone een vertekend beeld geeft, omdat hij erg vanaf dichtbij is gefotgrafeerd.
Als je een oude en nieuwe model S naast elkaar zet, waarbij de nosecone deel in dezelfde kleur is gewrapped, kan het resultaat misschien wel redelijk lijken? Heb het even quick and dirty geprobeerd met bijgaande foto. Zou dan dus wel een matte wrap zijn in dit geval. Sorry, heb niet de tijd om het even echt netjes te doen.
14724581_10154453639995661_2768723025418199516_n.jpg
Nosecone 2  161017.jpg

Enfin, heb het probleem niet, de mijne is zowiezo zwart. ;)