Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model S als thuis accu

This site may earn commission on affiliate links.
Ik ben bezig een nieuw huis te bouwen, heb daar ook 20 zonnepanelen en wilde een laadpaal gaan gebruiken die stroom van de tesla trekt inderdaad. Dat moet dacht ik mogelijk zijn.

Tevens wil ik overdag de zonne energie opslaan in een accu, iemand daar al ervaring mee?
 
Ik ben bezig een nieuw huis te bouwen, heb daar ook 20 zonnepanelen en wilde een laadpaal gaan gebruiken die stroom van de tesla trekt inderdaad. Dat moet dacht ik mogelijk zijn.

Tevens wil ik overdag de zonne energie opslaan in een accu, iemand daar al ervaring mee?
De Tesla laat niet toe dat je er stroom aan onttrekt, anders dan via de USB / sigarettenaansteker.
Tesla vindt dat je de accu de slijtage niet moet aandoen. Gezien het inmiddels duidelijk is dat die slijtage nogal meevalt maakt het Tesla VTG (Vehicle To Grid) toch onmogelijk.
Mogelijk speelt inderdaad een rol dat er dan mensen zullen gaan laden bij een SuperCharger en die stroom thuis in huis gaan gebruiken.

Stroom die je overdag opwekt kun je beter tegen het hogere dagtarief in het net stoppen. 's Nachts laden is goedkoper en als je toch saldeert werkt dit in je voordeel.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Niet? Echt? :p

Ik doelde echt op ervaringen, er zijn er meer van dan alleen tesla. Ik wil niet de thread pikken, die stroom uit de tesla vind ik heel interessant. Ik woon dadelijk op 5km van een SuC :)
Als je hel en verdoemenis over je wil afroepen, moet je hierover doorgaan. Dankzij mensen die de SuperCharger oneigenlijk gebruiken, moeten we nu idle fee betalen, betalen per kWh en worden groepen professionele chauffeurs als taxi's en bode diensten volledig geweerd van de SuperChargers.
Als mensen stroom gaan laden bij een SuC en dit thuis aan de Tesla onttrekken, dan is het SuC netwerk in no time onbruikbaar voor doorgaande reizigers.
 
Nounou, niet zo fel op paasochtend. Ik denk dat geen enkele teslarijder wakker ligt van een energierekening van 100 of 200 euro verschil. Alleen het idee om naar een SuC te rijden om € 10 te besparen..

Taxichauffeurs moeten ook niet eraan hangen (die moeten collectief een aantal neerzetten achter een gate) en het hele idee is natuurlijk uberhaupt dat er geld betaald moet worden voor laden en helemaal voor idle times, dat laatste is slim en geniaal.

Maar, wederom weer offtopic.

Het is dus niet mogelijk om stroom uit je tesla te halen; dat is jammer. Dan daarin opslaan of in de accu in de garage, en daarmee je huis van stroom voorzien in de daluren. Het terugleveren is niet (heel) interessant toch?
 
Ik snap de ophef niet zo? Werkt toch hartstikke mooi? Vannacht bij de SUC helemaal volgeladen (sorry taxi dat ik je even liet wachten maar wilde echt 100% SOC) en vervolgens vanochtend aangesloten op het net en dus gratis en voor niks de elektriciteit thuis gebruikt. Wel even hannesen met de stekkeraansluiting rechtsachter maar vond het toch de moeite waard! Fijne Pasen allemaal!
 
  • Funny
Reactions: Erik-S85
Nounou, niet zo fel op paasochtend. Ik denk dat geen enkele teslarijder wakker ligt van een energierekening van 100 of 200 euro verschil. Alleen het idee om naar een SuC te rijden om € 10 te besparen..

Taxichauffeurs moeten ook niet eraan hangen (die moeten collectief een aantal neerzetten achter een gate) en het hele idee is natuurlijk uberhaupt dat er geld betaald moet worden voor laden en helemaal voor idle times, dat laatste is slim en geniaal.

Maar, wederom weer offtopic.

Het is dus niet mogelijk om stroom uit je tesla te halen; dat is jammer. Dan daarin opslaan of in de accu in de garage, en daarmee je huis van stroom voorzien in de daluren. Het terugleveren is niet (heel) interessant toch?
Je raakt een gevoelige snaar bij mij. Ik stel simpelweg te vaak vast dat mensen de SuperCharger onterecht gebruiken, ze wonen er bijv. een paar kilometer vanaf en kunnen thuis laden.

Ook komt het voor dat er tot 100% geladen wordt terwijl er een rij wachtende Tesla's is. Recent overkwam me dat in Eindhoven. Zo bevuilen die mensen het eigen nest. Niet slim, want op termijn komt het als een boemerang terug met weer extra maatregelen vanuit Tesla.

Als je kunt salderen is terugleveren wel interessant. Ieder kWh die je in het net stopt krijg je 100% in mindering op je eigen energienota.
Dus inclusief transportkosten, energiebelasting, SDE en BTW.
 
Last edited:
Kan wel, maar dan moet je wel de stekker in de laadaansluiting aan de rechterkant van de auto insteken (=uitgang)

Ja dat klepje aan de rechterkant. Duurde lang voordat ik daar de ontgrendeling van vond.
Super, gevonden! Heb m nu meer dan 2 jaar maar ontdek toch elke keer iets nieuws dankzij dit forum.

Ik zie nu wel dat mijn meter achteruit draait, of betekent dit dat het werkt?
 
Toen er laatst stroom storing was in Amsterdam had een kennis van mij stroom via zijn Mini aan de laadpaal gebruikt om zijn vissen bak luchtsysteem werkende te houden alsmede een kleine verwarmer. Bij sommige auto’s kan het wel!