You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
View attachment 195881
Iemand vroeg of er een bevestigingmogelijkheid
is voor de rem/losbreekkabel. aan de basis van de trekhaak zit zowel links als recht een oog.
Of deze specifiek geschikt is, weet ik niet.
Ik zag onlangs een filmpje dat een Tesla spontaan accelereerde op de parking en een gym binnen reed. Ik denk wel dat ik weet hoe dat komt. In de S zat de handle voor de cruisecontrol aan de boven kant maar die zit nu aan de onderkant. omgewisseld dus met de handle voor de richtingaanwijzer in de X. En wat gebeurde mij dus....: ik tik tegen de autopilot handle i.p.v. de richtingaanwijzer. En dan schiet je dus behoorlijk snel vooruit in een woonwijk waar je 30 mag en je net de bocht om wil. Natuurlijk trap je meteen op de rem, maar als je een beetje laat reageert zit je ergens tegen aan. Zou kunnen dat de bestuurder die de gym binnen reed zo iets heeft gedaan.
Beetje onhandig is het wel. Zeker in het begin als je van S naar een X overstapt.
En de normal cc kun je onder een bepaalde snelheid niet inschakelen. De Tesla die de gym binnen reed stond vrijwel stil voordat de acceleratie begon. Kun je dan de auto pilot inschakelen en laten accelereren? (en dan nog: hij detecteert dan toch de muur en zal toch stoppen?)
Volgens mij is het een simpel maar vervelend gevalletje van per ongeluk de rem en het versnellingspedaal omwisselen.
Nee, Daniel heeft een X en een classic S. Er zijn ook geen AP versies uitgeleverd met de classic handels voor zover ik weet. Het filmpje doet sterk vermoeden dat er op het verkeerde pedaal getrapt is.de hendels zijn bij de nieuwere S ook al anders geplaatst dan bij de classic-S.
Bij de classic-S staan ze zoals bij MB. Vandaar dat ik bij proefritten steeds zelf de CC uitschakel, om te vermijden dat bij de eerste afslag naar rechts de testrijder de CC activeert.
Staan ze bij de X nu dan terug zoals bij de classic ?
Indien echter sprake is van het per ongeluk intrappen van het gaspedaal dan is (a) de versnelling veel groter ,waar dan ook het mechanisme speelt dat je harder het gaspedaal intrapt omdat je wil stoppen en (b) de automatische rem niet ingrijpt omdat je immers - volgens de auto - bewust wilt versnellen.
als je vergeet hem in P te zetten en je stapt uit (staat op) dan wordt alsnog de P ingeschakeld.Je parkeert, zet de auto in P-stand.. althans dat denk je gedaan te hebben... je zet je aan om uit te stappen.. merkt dat de auto nog rijdt en in paniek trap je op de versneller ipv op de rem... de versnelling van de EV doet dan de rest..
Dat eerste overkomt me zo nu en dan.. dat tweede tot nu toe nog nooit gelukkig !
als je vergeet hem in P te zetten en je stapt uit (staat op) dan wordt alsnog de P ingeschakeld.
Nee, Daniel heeft een X en een classic S. Er zijn ook geen AP versies uitgeleverd met de classic handels voor zover ik weet. Het filmpje doet sterk vermoeden dat er op het verkeerde pedaal getrapt is.
Je bent niet alleen, schijnt in de US 16000 keer per jaar voor te komen.Is bij mij ook al eens gebeurt , dat mijn voet van de rem af gleed op het gaspedaal en de BMW, die met zijn 362 paarden en 730 NewtonMeters het hele huis even wilde opschuiven. Maar goed, ik heb niet geprobeerd de schuld bij BMW in zijn schoenen te schuiven en geaccepteerd dat de fout gewoon bij mezelf lag. Achteraf vreemd om te ervaren dat je dan in een reflex toch harder het pedaal in probeert te trappen omdat je in de veronderstelling bent dat je voet (nog) op de rem staat wat helaas niet meer het geval was.