Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model X Ervaringen - Benelux

This site may earn commission on affiliate links.
Windgeruis niet, maar wel een krakende FW-deur, welke vorige week gefixed is in de SeC. Nu probleem met gordelspanner driverside; hoogteverstelling zit vast.
Gisteren na regenval een onaangename verrassing met water dat binnenstroomde na het openen van de rechter falconwingdeur...:confused:
Was net te laat hiervan een foto of filmpje te maken.
 
Vervelend. Gelukkig heb ik er geen last van. Maar bij mij blijven de ramen een issue. Soms is er veel wind geruis hoorbaar. Door het raam een fractie te laten zakken is het weg, ergo het raam komt iets te veel omhoog waardoor het naast het bovenste raam rubber komt met als gevolg wind geruis. Maar als je een volgende keer instapt is het weg. Dus dan is het raam wel goed aangesloten op het bovenste rubber. Komt zowel links als rechts voor. Maar dus niet altijd. Ben ik de enige met dat probleem?

Van windgeruis heb ik ook last, maar alleen bij de passagiersdeur. De X is hiervoor bij het SeC geweest, maar het kon door onderdelen die moesten worden besteld nog niet worden gemaakt.

Het probleem zit bij mij in het kleine vaste driehoekige ruitje in de deur: dat sluit niet goed aan op de beweegbare ruit, die steekt te ver naar buiten. Erg irritant, want de deur maakt zo erg veel herrie. Wat heet, met het raam iets open rijden is stiller dan met het raam dicht...
 
bij mij hetzelfde probleem met storend windgeruis aan de passagiersdeurkant.

vraag 1 : hoe krijg ik de regeldruppels van mijn buitenspiegels ? (bij mijn vorige auto deed de spiegelverwarming dat)
vraag 2 : hoe voorkom ik dat bij achteruit rijden de spiegels naar beneden kantelen ? (ik moet eerst een stuk achteruit rijden en dan door een hek maar dat hek zie ik niet met naar beneden gekantelde spiegels dus ik zie niet waar ik naar toe moet (voor zover het zicht al niet beperkt is door de druppels van vraag 1)
vraag 3 : de achteruitrijcamera geeft alleen regendruppels te zien bij regenweer en geeft dus (bij vraag 2) geen hulp. Is hiervoor een oplossing ?
 
toch maar eens verder gegoogeld en een manual geraadpleegd.
1- both exterior side mirrors have heaters that turn on and off with the rear window defroster.
2- Mirror Auto-tilt When Reversing : Both exterior mirrors can automatically tilt downward when backing up. To adjust the auto-tilt position, shift into Reverse, then adjust the mirrors as described above (press the button associated with the mirror you want to adjust, then press the dial to move the mirror to the desired position). Touch Save on the touchscreen to save the mirror adjustment in your driver profile.
When you shift back into Drive, the mirrors tilt back to their normal (upward) position. But now that you have adjusted them for backing
up, they automatically tilt to the selected downward position whenever you shift into Reverse. You can turn the auto-tilt feature on or off using the touchscreen, Touch Controls > Settings > Vehicle > Mirror Auto-Tilt.
excuus voor het vervuilen van de draad
 
  • Like
Reactions: S-19910
bij mij hetzelfde probleem met storend windgeruis aan de passagiersdeurkant.
vraag 3 : de achteruitrijcamera geeft alleen regendruppels te zien bij regenweer en geeft dus (bij vraag 2) geen hulp. Is hiervoor een oplossing ?

de micro-ruitenwisser voor een bol oppervlak is geen prioriteit in planning bij Tesla.
Bij mij werkt het volgende perfect:
- uitstappen
- met proper doekje over lens wrijven
- terug instappen.
disclaimer: heb hiermee alleen ervaring bij Model S
 
Mijn eerste ervaringen met een X90D na een week:
-Soepel wegervaring, prima bocht ligging en weinig geluid.
-3 kinderen achterin (heb totaal 6 stoelen) gaat prima. Het is inderdaad makkelijk met de FWD ze erin en eruit te halen behalve op de 3e rij is het wel even bukken en zoeken.
-Geluid met standaard audio systeem is voor mij prima (luister alleen spotify en radio)
-Een keer een tesla supercharger bezocht; best druk maar gelukkig nog 1 plek. Hoop dat het niet vaak voorkomt dat je geen plek hebt en moet wachten.

Minpunten:
-Range valt me een tikje tegen. Had gehoopt 400 te halen met een volle lading maar vanaf de fabriek was de max range 380. Verbruik 240wh/km en rijd vrij rustig volgens mij. Het knopje "range mode on" lijkt niets te doen op verbruik.
-Laadcapaciteit. Ik klap nu op de 3e rij 1 stoel neer en dan kan je redelijk wat kwijt. We hebben een stokke kinderwagen en die neemt dan wel de hele achterbak in aan de kant waar de stoel neergeklapt is.
 
  • Informative
Reactions: HerrJones
Mijn eerste ervaringen met een X90D na een week:
-Soepel wegervaring, prima bocht ligging en weinig geluid.
-3 kinderen achterin (heb totaal 6 stoelen) gaat prima. Het is inderdaad makkelijk met de FWD ze erin en eruit te halen behalve op de 3e rij is het wel even bukken en zoeken.
-Geluid met standaard audio systeem is voor mij prima (luister alleen spotify en radio)
-Een keer een tesla supercharger bezocht; best druk maar gelukkig nog 1 plek. Hoop dat het niet vaak voorkomt dat je geen plek hebt en moet wachten.

Minpunten:
-Range valt me een tikje tegen. Had gehoopt 400 te halen met een volle lading maar vanaf de fabriek was de max range 380. Verbruik 240wh/km en rijd vrij rustig volgens mij. Het knopje "range mode on" lijkt niets te doen op verbruik.
-Laadcapaciteit. Ik klap nu op de 3e rij 1 stoel neer en dan kan je redelijk wat kwijt. We hebben een stokke kinderwagen en die neemt dan wel de hele achterbak in aan de kant waar de stoel neergeklapt is.

Range mode zorgt ervoor dat je airconditioning en heating op een laag pitje staan cq. minder effectief zijn.
Ik heb zelf een Joolz kinderwagen, ik klap de afdekplaat van de kofferbak open tegen de 3e rij en zet de Joolz verticaal. Zo hou ik in ieder geval de 3e zitrij vrij.
Sterker nog. ik laat de afdekplaat altijd in de 'open' positie, boodschappen vliegen dan niet zo door de auto ;)

Wat ik trouwens wel irritant vind; als je de 2e rij instelt op 'non' knee crushing afstand tov de 3e rij, vergeet de auto alles als je iemand achterin op de 3e rij laat plaatsnemen...
 
Gisteren einde middag mijn model X P90D opgehaald in Tilburg. Het was superrustig in de fabriek, bleek dat het voltallige personeel vrij had gekregen vanwege het overwerk de week daarvoor (einde Q3 nog zoveel mogelijk leveringen de deur uit). Dit had alleen wel als gevolg dat mijn auto nog niet opgepoetst klaar stond. Nummerbord werd nog snel gemonteerd en buitenkant beetje opgepoetst. Maar goed, ik was als een klein jochie, dus ik wilde die auto gewoon meenemen :) Twee plekjes met lakschade geconstateerd. Netjes door de DS genoteerd. Daarna mooi ritje naar huis met mijn 2 jongens van 5 en 7 jaar oud achterin. Helemaal top! Onderweg twee keer een duimpje omhoog van een medeweggebruiker (in een X5 en in een Fiat 500 :))

Vandaag op pad voor werk. Kleine 250 km gereden. Vanmorgen in de file heerlijk op autopilot. Wat is dat een genot zeg! Af en toe even op het gas-, euh... vooruitpedaal om weer verder te rijden na even stil staan, maar dat is helemaal prima. Zeer ontspannen rijden zo. Op de zaak paar rondjes met wat collega's in de auto. Mijn auto is een keer of wat op Facebook gezet :D Daarna door naar Amstelveen voor een klantbezoek, maar eerst even naar SuC Amsterdam. Daar was alleen stall 1b nog vrij. Dat bleek de slechte stall, zo werd mij medegedeeld door een aardige en enthousiaste mede-X-bezitter. Maar goed, ging mij meer om de SuC ervaring, ik had nog wel voldoende stroom om ook weer thuis te komen. Kwartiertje staan keuvelen, toen weer weggereden. Inmiddels stonden er 3 andere Tesla's in de rij te wachten. Drukke bedoening daar!

Door naar de klant, weer een duimpje omhoog op de parkeerplaats aldaar. Vervolgens richting huis (Breda). Op de A2 een motorrijder die naast me kwam rijden en een paar keer heftig met zijn hoofd/helm indrukwekkend naar me knikte. Ik denk een positief gebaar :p Vlakbij huis nog even in Oosterhout gestopt bij de SuC aldaar. Dat ging beduidend sneller dan in Amsterdam. 450 km/u laden tegenover net aan 200 in A'dam.

Net voor ik wegreed in Oosterhout belde mijn oudste zoon van 7 hoe laat ik thuis was, omdat hij heel graag één van zijn vriendjes "een rondleiding van de auto" wilde geven :D Thuis aangkomen, beide zoons, buurjongen, buurmeisje en buurvrouw aan boord. Kort rondje gemaakt, waarbij met name de buurvrouw het uitgilde en over het gevoel in haar maag begon te giechelen tijdens en na het snel optrekken. Mijn opmerking dat ik dat effect wel vaker had, werd niet op gereageerd...

Aldus mijn eerste ervaringen. O ja, en het knopje van de vleugeldeur binnen rechts (achter de bestuurder) is kapot. Schiet soort van uit de kom bij het willen openen van de deur. Dicht doen gaat wel goed. Gaan we morgen melden. Verder: wat een topwagen!!
 
Van windgeruis heb ik ook last, maar alleen bij de passagiersdeur. De X is hiervoor bij het SeC geweest, maar het kon door onderdelen die moesten worden besteld nog niet worden gemaakt.

Het probleem zit bij mij in het kleine vaste driehoekige ruitje in de deur: dat sluit niet goed aan op de beweegbare ruit, die steekt te ver naar buiten. Erg irritant, want de deur maakt zo erg veel herrie. Wat heet, met het raam iets open rijden is stiller dan met het raam dicht...

Bij mij ook lawaai bij de passagiers deur rechts. Tesla SeC heeft er naar gekeken, en meld dat er isolatie materiaal mist bij de sponningen. Na ja hoe dat kan snap ik niet, maar ze gaan het bestellen.
 
Wat ik trouwens wel irritant vind; als je de 2e rij instelt op 'non' knee crushing afstand tov de 3e rij, vergeet de auto alles als je iemand achterin op de 3e rij laat plaatsnemen...

Doe voordat de tweede rij weer terug gaat naar oorspronkelijke positie de gordel om in de derde rij. Dat help althans bij ons. Dan schuift de tweede rij minder ver naar achteren.
 
Was net op de Ecomobiel in Den Bosch. Daar stond een model X van Vincent Everts meen ik? Dacht dat je een 90D had maar bleek een P90D te zijn:cool:. Weer een nieuw detail ontdekt, een ledje in de deurgreep, dat heeft de S niet. Daarnaast vind ik het handmatig kunnen openen van de chargeport ook geweldig. Die van mij weigert nog wel eens open te gaan als ie nat is. Al een paar keer opnieuw afgesteld maar nog zonder verbetering.

IMG_0273.JPG