Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model X reservaties - Benelux - Bestelling/Design/Levering etc

This site may earn commission on affiliate links.
Heb net mijn SIG reservering gecanceld - de buitenmaten, het niet bruikbaar zijn van de middenplek op de 2e rij en het niet kunnen neerklappen van de 2e rij gaven voor mij - helaas - de doorslag. Ik sluit zeker niet uit dat ik over een jaar alsnog een MX bestel - als de 2e rij dan wel plat kan en de meeste parkeergarages in Amsterdam al wat uitgesleten zijn...

Nu op naar de Model 3
 
Heb net mijn SIG reservering gecanceld - de buitenmaten, het niet bruikbaar zijn van de middenplek op de 2e rij en het niet kunnen neerklappen van de 2e rij gaven voor mij - helaas - de doorslag. Ik sluit zeker niet uit dat ik over een jaar alsnog een MX bestel - als de 2e rij dan wel plat kan en de meeste parkeergarages in Amsterdam al wat uitgesleten zijn...

Jammer om te horen. Check je PB even?
 
Heb net mijn SIG reservering gecanceld - de buitenmaten, het niet bruikbaar zijn van de middenplek op de 2e rij en het niet kunnen neerklappen van de 2e rij gaven voor mij - helaas - de doorslag. Ik sluit zeker niet uit dat ik over een jaar alsnog een MX bestel - als de 2e rij dan wel plat kan en de meeste parkeergarages in Amsterdam al wat uitgesleten zijn...

Nu op naar de Model 3
En nu? Rij je weer op dinosap?
 
Hier nog wat leuke wetenswaardigheden die misschien niet allemaal bekend zijn en een video over het detailniveau van de Model X: Top 5 Tesla Model X Tidbits You Might Not Know

"The dome lights on the Model X can be gradually turned on or off by swiping across the surface of the light assembly. Swiping across the entire surface will impact the behavior of all lights while tapping on an individual light will control that particular bulb."

Schitterend!
Het floating Tesla logo in de grille was me ook niet echt opgevallen, maar inderdaad een work of art.
 
Er is blijkbaar één en ander aan het bewegen in de modellen van de Model X... (zie hier)
70D out? ook 90D?
5 seater out?
Blijkbaar nog niet aangepast in de design studio (voor reserveringhouders), maar een eerste indicatie voor 31 maart?
 
Last edited:
En nu? Rij je weer op dinosap?

De RS hebben we ook nog - maar overwegend ICEn voor nu. Even kijken of ze met de X aanpassingen gaan doorvoeren of dat er toch weer een S moet komen.

En de G was inderdaad omgevallen en daarna afgeschreven - snik - dus nu vervangen door een GL - die vallen minder snel om en hebben echte 6e en 7e stoelen ipv die langsbankjes achterin de G. Maar ik had het liever bij de situatie voor het omvallen gehouden...
 
Heeft één van ons al een definitieve invoice ontvangen?
De mijne is niet meer bijgewerkt sinds mijn initële configuratie van 5 maart. Het trekhaak- en winterpakket, dat ik later heb toegevoegd, staat dus nog niet op de invoice. Iemand eigenlijk al iets vernomen van zijn DC?
 
Heb net mijn SIG reservering gecanceld - de buitenmaten, het niet bruikbaar zijn van de middenplek op de 2e rij en het niet kunnen neerklappen van de 2e rij gaven voor mij - helaas - de doorslag.
De mijne is nog niet gecancelled maar ik overweeg het ook en om exact dezelfde reden...
Mijn heeft mij verteld in Aartselaar dat ik het geld ook gewoon kan laten staat en later gebruiken bij de bestelling van een S. Iemand een idee of dit zal werken?
 

Dit filmpje moet je eigenlijk niet op het forum kijken maar via de YouTube app op je telefoon/tablet....dan kun je zelf meekijken tijdens het rondrijden in de X

Telefoon omhoog, zie je de windshield, telefoon omlaag zie je de bekerhouders etc...erg geinig! Voor mij iig de eerste keer dat ik een 360 video zie op mijn eigen telefoon...

Kwaliteit nog wel ff op 1080 zetten, stond bij mij standaard erg laag
 
  • Like
Reactions: Jamas and CO2CLEAN
Als MS-rijder van het eerste uur bekruipt mij wel eens het gevoel dat het exclusieve er wel af is, zeker in de buurt van Schiphol ;-)
Zelfs in dat durp van mij rijden er meerdere - het moest verboden worden!

Is dit lot ook voorbehouden aan de Model X-rijders? Of wordt dat toch geen allemansbak? Iemand een idee hoeveel er ongeveer besteld zijn in NL?
 
Als MS-rijder van het eerste uur bekruipt mij wel eens het gevoel dat het exclusieve er wel af is, zeker in de buurt van Schiphol ;-)
Zelfs in dat durp van mij rijden er meerdere - het moest verboden worden!

Is dit lot ook voorbehouden aan de Model X-rijders? Of wordt dat toch geen allemansbak? Iemand een idee hoeveel er ongeveer besteld zijn in NL?
Denk dat de X wel eXclusiever blijft, toen we de S bestelden had je weinig keuze.
 
Ik denk er ook heel zwaar aan om te annuleren.
Vorige week weer eens een close encounter gehad met de ingang van een perkeergarage. (heinekenplein, adam). ik had aan elke kan 5 cm ruimte. met de X, die 10 cm breeder is gaat dat niet lukken. Al zou je wel ongeschonden binnenkomen dan is het vinden van een parkeerplaats waar hij tussen past de volgende horde. Met de S sla ik heel wat vrije plaatsen over die niet passen, met de X lijken mij parkeergarages een no-go area.
 
Ik heb dit nog niet met een meetlint nagelopen, maar ik heb de indruk dat de auto an sich niet zo veel breder is dan de S, maar dat de spiegels op een breder deel zitten, waardoor te totale breedte groter is. Met de spiegels ingeklapt zou het verschil dus een stuk kleiner kunnen zijn... en dan kun je wellicht een stuk makkelijker manoeuvreren dan je denkt.

Heeft iemand inzicht (of contact met iemand die?) heeft in de maten excl. spiegels, en iets over dit vermoeden kan zeggen?
Ik kan zelf morgen wel even bellen / mailen, maar dan duurt het even voordat er antwoord is....
 
Ik heb dit nog niet met een meetlint nagelopen, maar ik heb de indruk dat de auto an sich niet zo veel breder is dan de S, maar dat de spiegels op een breder deel zitten, waardoor te totale breedte groter is. Met de spiegels ingeklapt zou het verschil dus een stuk kleiner kunnen zijn... en dan kun je wellicht een stuk makkelijker manoeuvreren dan je denkt.

Heeft iemand inzicht (of contact met iemand die?) heeft in de maten excl. spiegels, en iets over dit vermoeden kan zeggen?
Ik kan zelf morgen wel even bellen / mailen, maar dan duurt het even voordat er antwoord is....

Hier heb ik wat afmetingen gevonden in de handleiding van de X: Dropbox - Screen Shot 2016-04-01 at 10.30.46.png
 
Dus... zonder spiegels net geen 2m breed... net als de Model S. (1999 vs 198x?)
Ik denk dat incl. ingeklapte spiegels deze nog wel iets breder is dan de S, omdat de spiegels op het breedste stuk zitten (dus we moeten de ingeklapte breedte nog vergelijken) maar.. Qua rijden (breedte koetswerk / velgen etc.) lijkt deze dus niet zo veel breder dan de 9cm incl. spiegels suggereert....
 
Dus... zonder spiegels net geen 2m breed... net als de Model S. (1999 vs 198x?)
Ik denk dat incl. ingeklapte spiegels deze nog wel iets breder is dan de S, omdat de spiegels op het breedste stuk zitten (dus we moeten de ingeklapte breedte nog vergelijken) maar.. Qua rijden (breedte koetswerk / velgen etc.) lijkt deze dus niet zo veel breder dan de 9cm incl. spiegels suggereert....


Op internet vind ik de volgende afmetingen (spiegels niet ingeklapt):
(Ik heb er ook even de Audi Q7 bij gezet)

Tesla model X Lengte × hoogte × breedte 502 x 168 x 227


Audi Q7 Lengte × hoogte × breedte 505 x 174 x 221


Tesla model S Lengte × hoogte × breedte 497 x 145 x 219


Ik denk dat ik parkeergarages ga ontwijken..... Maar dat valt niet altijd mee.
De auto lijkt klein van buiten maar is breder dan een Audi Q7.