Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model X reservaties - Benelux - Bestelling/Design/Levering etc

This site may earn commission on affiliate links.
Goedenavond, ik heb een Model X Signature reservering definitief gemaakt. Dit model is voorzien van alle opties. Alleen de Ludicrous mode heb ik niet besteld omdat deze optie mijns inziens niet echt iets toevoegd (behalve een brede glimlach bij het stoplicht).
Bestelde kleur: midnight grey, volledig zwart interieur en 22 inch zwarte wielen, towing mode en Subzero pakket. Auto zal (zoals ik er nu over denk) gewrapt gaan worden met een matte grijs/blauwe folie.
Sinds december 2013 Model S rijder en sindsdien niet anders meer willen rijden dan volledig elektrisch.
2 weken een dagje in Geneve geweest om alvast te kijken, voelen en proeven. Exact ditzelfde model stond vorige week in Tilburg (was helaas op wintersport en was dus verhinderd).
Ik lees berichten over levering varierend van eind Q2 tot begin Q4. Van mij mag morgen ook!
 
  • Like
Reactions: HWS
Hierbij de volledige confuguratie

Schermafbeelding 2016-03-21 om 23.47.40.png
 
  • Love
Reactions: HWS
Goedenavond, ik heb een Model X Signature reservering definitief gemaakt. Dit model is voorzien van alle opties. Alleen de Ludicrous mode heb ik niet besteld omdat deze optie mijns inziens niet echt iets toevoegd (behalve een brede glimlach bij het stoplicht).
Bestelde kleur: midnight grey, volledig zwart interieur en 22 inch zwarte wielen, towing mode en Subzero pakket. Auto zal (zoals ik er nu over denk) gewrapt gaan worden met een matte grijs/blauwe folie.
Sinds december 2013 Model S rijder en sindsdien niet anders meer willen rijden dan volledig elektrisch.
2 weken een dagje in Geneve geweest om alvast te kijken, voelen en proeven. Exact ditzelfde model stond vorige week in Tilburg (was helaas op wintersport en was dus verhinderd).
Ik lees berichten over levering varierend van eind Q2 tot begin Q4. Van mij mag morgen ook!

Mooi! Misschien is het dan wel niet nodig om Midnight Silver als lak te kiezen maar een "gratis" lak te kiezen. Als je toch besluit om de auto te laten wrappen.
 
  • Helpful
Reactions: T.blomer
Jongens en Meisjes,

Het is al weer even geleden dat deze dinosaur een post op dit onvolprezen forum heb gedaan, maar ja, de MS was binnen en de opwinding derhalve wel voorbij. Een paar weken geleden een gekke bui gehad: ik een MX gereserveerd. Prompt 2 dagen laten komen ik 'm al bestellen. Dat was in 2012 wel anders...

Ik moet zeggen dat ik wat terugschrik van de kosten. Zeker nu de VAMIL is weggevallen en de MIA over 50K gaat is er, behoudens bijtelling, weinig voordeel. En om dan 138K aan deze bak uit te geven doet mij twijfelen. Veel meer dan destijds de MS, dat was een nobrainer!

Zo zag ik de post van MODELXSIGNATURE en die mening begrijp ik wel. 160K voor een auto die geen game changer meer is maar eigenlijk een opgeblazen (foute term vandaag, excuus) MS is wel erg veel.

Ik kan natuurlijk ook een nieuwe MS kopen en mijn oude, met nog 1,5 jaar 0% bijtelling, in de ramsj gooien. Dan is de investering relatief laag. Twijfels, twijfels. Hoe zitten jullie in de wedstrijd?

Groeten, Wiebe
 
Als je nu een Model S samenstelt en gelijk trekt met de opties van de Model X kom je ook op EUR 120.000,- uit. Dan nog is de Model X, ook in mijn ogen een iets grotere Model S, nog wel ruim 10.000,- duurder. Maar het is wel in lijn wat Elon Musk destijds gezegd heeft. In het totale kostenplaatje moet je natuurlijk ook rekening houden met geen wegenbelasting, redelijk goedkope verzekering, geen brandstof, bijna geen onderhoud, maar ja dat weet je als Model S rijder zelf ook, maar ik denk ik meldt het nog even ;)
 
Als je nu een Model S samenstelt en gelijk trekt met de opties van de Model X kom je ook op EUR 120.000,- uit. Dan nog is de Model X, ook in mijn ogen een iets grotere Model S, nog wel ruim 10.000,- duurder. Maar het is wel in lijn wat Elon Musk destijds gezegd heeft. In het totale kostenplaatje moet je natuurlijk ook rekening houden met geen wegenbelasting, redelijk goedkope verzekering, geen brandstof, bijna geen onderhoud, maar ja dat weet je als Model S rijder zelf ook, maar ik denk ik meldt het nog even ;)

Als ik snel kijk MJKA dan kost een MS met dezelfde config 120K. Dat scheelt toch alweer 18K. Bijna geen onderhoud? Ik weet niet hoe het bij jou is maar ik rook 1 setje zomer- en 1 setje winterbanden op per jaar. En de verzekering? Dat is inmiddels de duurste in het rijtje, 2.500 ballen per jaar. Als je dan redeneert dat de VAMIL er af is, de MIA minder en de bijtelling 4% dan is de grap ineens totaal anders dan in 2012. Wanneer je nu Total Cost of Ownership over 3 of 4 jaar gaat berekenen dan scheelt dit aanzienlijk met een paar jaar geleden. Thanks to onze oneindig wijze politici natuurlijk, daar kan Elon niets aan doen.

Het enige is dat ik elektrisch rijden fantastisch vindt en de laadinfra overal op orde heb. Dat weerhoudt me in een combustion car te springen maar, zoals gezegd, ik twijfel.
 
Als ik snel kijk MJKA dan kost een MS met dezelfde config 120K. Dat scheelt toch alweer 18K. Bijna geen onderhoud? Ik weet niet hoe het bij jou is maar ik rook 1 setje zomer- en 1 setje winterbanden op per jaar. En de verzekering? Dat is inmiddels de duurste in het rijtje, 2.500 ballen per jaar. Als je dan redeneert dat de VAMIL er af is, de MIA minder en de bijtelling 4% dan is de grap ineens totaal anders dan in 2012. Wanneer je nu Total Cost of Ownership over 3 of 4 jaar gaat berekenen dan scheelt dit aanzienlijk met een paar jaar geleden. Thanks to onze oneindig wijze politici natuurlijk, daar kan Elon niets aan doen.

Ja het is uiteraard veel duurder dan in 2012 en 2013, maar dat was ook te gek om waar te zijn. De VAMIL is niet echt jammer toch, daar waar je toen in 2 jaar mocht afschrijven, gebeurt het nu gewoon in 5 jaar. Zelfde effect alleen langere looptijd. Verzekering kun je gewoon nog afsluiten voor 1275,- bij b.v. teslapolis .nl en andere. Ik heb 80k km's gereden en nog de originele zomerbanden en winterbanden. De winterbanden zijn nu wel op als winterband, maar ik rijd ze nu nog even door als zomerband. Dus bij mij valt het reuze mee. Maar qua politiek zou ik nog wel wat meer ondersteuning willen zien voor volledig elektrisch rijden. Wie weet wat er nog gaat komen. De PvdA heeft wilde plannen, dan moeten ze of ICE rijden veel duurder maken, of volledig elektrisch rijden weer meer ondersteunen..
 
Verklaar u nader?

VAMIL is er niet meer, toen mocht je de investering versneld afschrijven in 2 jaar, de overige jaren mag je dan niets meer afschrijven. Nu mag je gewoon afschrijven in 5 jaar. Komt een beetje op hetzelfde neer en maakt niet veel uit, als je de auto in ieder geval voor meerdere jaren blijft gebruiken. Overigens als je de auto toch eerder verkoopt heb je ook een probleem met vervroegd afschrijven, want dan heb je weer veel meer boekwinst en moet je daar weer belasting over betalen.