Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model X reservaties - Benelux - Bestelling/Design/Levering etc

This site may earn commission on affiliate links.
De nieuwe TSportsline velgen voor de Model X. Ik zie al weer een groupbuy aankomen, niet allemaal tegelijk :D
P.S. Kan iemand eens eens foto maken zonder dat die tochtgaten openstaan.

tsportline model x.JPG
 
Jongens en Meisjes,

Het is al weer even geleden dat deze dinosaur een post op dit onvolprezen forum heb gedaan, maar ja, de MS was binnen en de opwinding derhalve wel voorbij. Een paar weken geleden een gekke bui gehad: ik een MX gereserveerd. Prompt 2 dagen laten komen ik 'm al bestellen. Dat was in 2012 wel anders...

Ik moet zeggen dat ik wat terugschrik van de kosten. Zeker nu de VAMIL is weggevallen en de MIA over 50K gaat is er, behoudens bijtelling, weinig voordeel. En om dan 138K aan deze bak uit te geven doet mij twijfelen. Veel meer dan destijds de MS, dat was een nobrainer!

Zo zag ik de post van MODELXSIGNATURE en die mening begrijp ik wel. 160K voor een auto die geen game changer meer is maar eigenlijk een opgeblazen (foute term vandaag, excuus) MS is wel erg veel.

Ik kan natuurlijk ook een nieuwe MS kopen en mijn oude, met nog 1,5 jaar 0% bijtelling, in de ramsj gooien. Dan is de investering relatief laag. Twijfels, twijfels. Hoe zitten jullie in de wedstrijd?

Groeten, Wiebe

Dag Wiebe,

Hoe herkenbaar. Ik heb ook getwijfeld over een model X. Uiteindelijk ben ik toch gegaan voor een nieuwe S met alles erop (behalve de spoilert). Waarom? Omdat ik de ruimte van de X (nog?) niet nodig heb en de X - laten wij eerlijk zijn - toch niet zo mooi is als de S, het is en blijft een SUV.
 
Besteld!

Untitled.png

Lang over nagedacht, maar dit is hem dan...

90D ( 70 kwh te weinig actieradius, en Performance/Ludicrous is me te duur )
Wit( Ga hem toch wrappen heb ik besloten, iemand nog goede ideeen voor een X styler? ;) )
20inch ( groter heb ik niet nodig en zie er buiten het "mooie" weinig voordeel aan )
Autopilot ( Uiteraard )
6 stoelen ( voor skis/fietsen handiger, aangezien de 2e rij niet plat kan, en voor de kids makkelijker om naar achter te lopen )
Beige leer ( leer is toch echt een vereiste, en is ook mooier, persoonlijk )
Houten inleg ( zit in het "hout" :wink: )
Headliner wit ( zwart is echt niet mijn smaak )
Subzero package ( sinds ik in mijn volvo stuurverwarming heb wil ik niet meer zonder, ideaal in het noorden van europa en voor skiritten )
Geen premium package ( automatische openende deuren lijken me een ramp, HEPA filter, led lampjes geloof ik wel voor 5000 euro(!))
Geen extra sound system ( DAB+ zit er al op, en begreep dat de standaard set al behoorlijk goed was )
Trekhaak ( Om dragraces mee te doen met een auto achter op de trailer ;) )
€ 122.050

 
Besteld!

View attachment 168261
Lang over nagedacht, maar dit is hem dan...

90D ( 70 kwh te weinig actieradius, en Performance/Ludicrous is me te duur )
Wit( Ga hem toch wrappen heb ik besloten, iemand nog goede ideeen voor een X styler? ;) )
20inch ( groter heb ik niet nodig en zie er buiten het "mooie" weinig voordeel aan )
Autopilot ( Uiteraard )
6 stoelen ( voor skis/fietsen handiger, aangezien de 2e rij niet plat kan, en voor de kids makkelijker om naar achter te lopen )
Beige leer ( leer is toch echt een vereiste, en is ook mooier, persoonlijk )
Houten inleg ( zit in het "hout" :wink: )
Headliner wit ( zwart is echt niet mijn smaak )
Subzero package ( sinds ik in mijn volvo stuurverwarming heb wil ik niet meer zonder, ideaal in het noorden van europa en voor skiritten )
Geen premium package ( automatische openende deuren lijken me een ramp, HEPA filter, led lampjes geloof ik wel voor 5000 euro(!))
Geen extra sound system ( DAB+ zit er al op, en begreep dat de standaard set al behoorlijk goed was )
Trekhaak ( Om dragraces mee te doen met een auto achter op de trailer ;) )
€ 122.050

Congratz met je bestelling !! Benieuwd wanneer je er mee kan beginnen rijden.
 
Dag,

Via AnalysiZ werd ik gewezen op dit forum en ben hier dus nieuw.

Ben gegaan voor onderstaande configuratie. Nog wel op laatste moment van 7 naar 6 stoelen gegaan (Moet overigens nog bevestigd worden door fabriek). Heb tevens trekhaak toe laten voegen.

Leuk om andere Model X rijders te ontmoeten.
 

Attachments

  • Schermafbeelding 2016-03-25 om 09.08.12.png
    Schermafbeelding 2016-03-25 om 09.08.12.png
    43.2 KB · Views: 72
  • Like
Reactions: MJKA and AnalysiZ
Het is een fantastisch ding, maar dat is de S ook. En de verschillen hebben voor mij geen waarde. Dus de kogel is door de kerk: geen X voor mij.

De hogere zit van een SUV doet mij niet veel en die extra stoel heb ik niet veel aan. Andere pluspunten ten opzichte van een S zijn er m.i. niet. De grote voorruit en de vleugeldeuren zijn leuk, maar ook kwetsbaar.

De reservering gaat de prullenbak in!
 
Dag,

Via AnalysiZ werd ik gewezen op dit forum en ben hier dus nieuw.

Ben gegaan voor onderstaande configuratie. Nog wel op laatste moment van 7 naar 6 stoelen gegaan (Moet overigens nog bevestigd worden door fabriek). Heb tevens trekhaak toe laten voegen.

Leuk om andere Model X rijders te ontmoeten.

Welkom op het forum! De beste plek om je voorpret te vergroten en te delen!:cool:
 
Kogel. Kerk.

Zojuist een MX besteld. Omdat het kan. Maar vooral omdat de cijfertjes bleken te kloppen. Total Cost of Ownership nagenoeg gelijk aan een volgehangen Espace diesel. Geen Performance deze keer, 20K extra voor 1 seconde extra in 0 - 100 en een beweegbare SPOILERT is me te dol. Oh ja, ik vergeet die RRRRromax remklauwen waar je niet dood tussen gevonden wil worden. Voor de rest alle speeltjes behalve de trekhaak (duh), het soundpakket (vanwege goed advies op dit forum, helden!) en het winter wonderland pakket. Stuurverwarming als dat hok remote al 26 graden gestookt is? Dacht het niet.

Oh ja, blauw. Moest vanwege de WAF (Wife Approval Factor).