Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model X reservaties - Benelux - Bestelling/Design/Levering etc

This site may earn commission on affiliate links.
Morgen (maandag) heb ik een rondleiding in de Tesla Factory, Fremont.

Zijn er nog vragen die ik absoluut moet stellen?
Ben trouwens benieuwd of John al hardware voorbereiding heeft voor Autopilot 2.0?
Is een van de vragen die ik heb.
Antwoord op die vraag is: Dat kunnen wij niet zeggen. Alle wagens worden met de laatste nieuwe hardware uitgerust.
 
Morgen (maandag) heb ik een rondleiding in de Tesla Factory, Fremont.

Zijn er nog vragen die ik absoluut moet stellen?
Ben trouwens benieuwd of John al hardware voorbereiding heeft voor Autopilot 2.0?
Is een van de vragen die ik heb.

Goede vraag...refereer ook even naar het artikel op elektrec waar ze melding maken van de X en de twee camera's achter de vooruit ipv 1 van de eerste 10.000 X'en....

En veel plezier, zou morgen ook wel een rondleiding willen in fremont...
 
Ziet er echt heel mooi uit! Maar deze kleur rood is zo te zien op de foto's veel donkerder dan die rode MX waar ik een proefrit mee heb gemaakt. Die met dat Duitse kenteken bedoel ik.
Dit is (multicoat) Signature Red(= karmozijn rood? :rolleyes: voor de sokkentellers onder ons:D, voor anderen bordeaux rood....
Waar je mee gereden hebt dat was multicoat red... dus rood rood.:)
 
Zo maar vandaag ook de eerste MX in het wild tegengekomen; geparkeerd in Amsterdam Zuid.
Is die auto nou zo breed of zijn onze parkeerplaatsen zo smal ?

image.jpeg image.jpeg
 
  • Like
Reactions: FrankNL
Wat betekent eigenlijk precies multicoat ?

Ik heb even de zoekfunctie in het forum gebruikt (why multicoat en daarna what is multicoat...) maar verrassend genoeg geen resultaat anders dan een discussie waarom pearl beter zou zijn dan gewoon wit. Daar voor mij dus geen antwoorden te vinden.

Dan...wat mij bekend is:

Tesla gebruikt de benaming Multicoat voor de kleuren Red, Signature Red en Pearl White
Deze kleuren zijn duurder dan solid en metallic kleuren...

Ik kan me 2 redenen bedenken (maar dit is gissen, want ik ben geen verfexpert)...

Er zitten meer laklagen op dan bij Solid / Metallic
En / Of
De kleur wordt in meerdere lagen samengesteld

Ik heb even de zoekfunctie in het forum gebruikt (why multicoat en daarna what is multicoat...) maar verrassend genoeg geen resultaat anders dan een discussie waarom pearl beter zou zijn dan gewoon wit.

interessante onderzoeksvraag / thesis voor een verftechnoloog op het forum?
 
letterlijk natuurlijk, meerdere lagen rood, waardoor ook meer diepte in de kleur ontstaat. en dus rechtvaardiging ook van de meerprijs. on het speciale er vrijdag ook niet direct aan af zien binnen.


Ik heb even de zoekfunctie in het forum gebruikt (why multicoat en daarna what is multicoat...) maar verrassend genoeg geen resultaat anders dan een discussie waarom pearl beter zou zijn dan gewoon wit. Daar voor mij dus geen antwoorden te vinden.

Dan...wat mij bekend is:

Tesla gebruikt de benaming Multicoat voor de kleuren Red, Signature Red en Pearl White
Deze kleuren zijn duurder dan solid en metallic kleuren...

Ik kan me 2 redenen bedenken (maar dit is gissen, want ik ben geen verfexpert)...

Er zitten meer laklagen op dan bij Solid / Metallic
En / Of
De kleur wordt in meerdere lagen samengesteld

Ik heb even de zoekfunctie in het forum gebruikt (why multicoat en daarna what is multicoat...) maar verrassend genoeg geen resultaat anders dan een discussie waarom pearl beter zou zijn dan gewoon wit.

interessante onderzoeksvraag / thesis voor een verftechnoloog op het forum?
 
Er zitten meer laklagen op dan bij Solid / Metallic
En / Of
De kleur wordt in meerdere lagen samengesteld

Ik heb even de zoekfunctie in het forum gebruikt (why multicoat en daarna what is multicoat...) maar verrassend genoeg geen resultaat anders dan een discussie waarom pearl beter zou zijn dan gewoon wit.

Ik kan me in ieder geval niet van de indruk ontdoen dat mijn eerste multicoat rode model S (19xxx) en mijn tweede (101xxx)niet exact dezelfde kleur hebben. Op beide heb ik uren met mijn neus opgezeten, en beiden hebben een opticoat behandeling gekregen. maar toch kon ik met de beste wil van de wereld in mijn eerste tesla geen sprankeltje metallic spikkel terugvinden en in de huidige is de metallic wel te zien.