Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model X reservaties - Benelux - Bestelling/Design/Levering etc

This site may earn commission on affiliate links.
Ik kan me in ieder geval niet van de indruk ontdoen dat mijn eerste multicoat rode model S (19xxx) en mijn tweede (101xxx)niet exact dezelfde kleur hebben. Op beide heb ik uren met mijn neus opgezeten, en beiden hebben een opticoat behandeling gekregen. maar toch kon ik met de beste wil van de wereld in mijn eerste tesla geen sprankeltje metallic spikkel terugvinden en in de huidige is de metallic wel te zien.

Ik zit dan niet zo vaak op mijn motorkap... niet verstandig met mijn postuur.;)

Binnenkort maakt Maarten S. (n bekende in het technische circuit;)) een photoshoot van zijn Sig S en mijn X FE... uit die foto's is wellicht iets af te leiden, maar ik zal m ook eens vragen of hij verschil ziet.
 
Ik heb ooit eens een beetje schade aan mijn Signature Red MS gehad en vroeg de (speciaal door Tesla geselecteerde) spuiter of hij, als hij toch bezig was, was andere kleine plekjes kon wegwerken. Het antwoord was "nee" omdat Signature Red op een speciale manier in meerdere lagen moet worden opgebouwd. Dus ik vermoed dat hier de term "multicoat" vandaan komt.
 
ik had vroeger een mooie sig rode tesla model s :)
heb geen sig rode X kunnen bestellen want was te laat voor een signature :( vandaar de titanium

heb met mijn s redelijke schade gehad (sorry voor de premie heren en dames) maar de tesla is zo comfortabel dat de vangrail mijn autopilot werd toen ik vorig jaar zomer in slaap viel achter het stuur.

signature rood bestaat uit zelf 4 lagen! waarvan er 1 inzit met heel veel bling! voor de spuiter heel moeilijk want de bling moet de zelfde kant op blinken als de rest van de auto! je ziet daarom ook bijna altijd verschil als je het niet door een ervaren spuiter laat herstellen.

ik denk niet dat verschil is tussen sig rood 3 jaar en nu.
 
  • Informative
  • Love
Reactions: Ivo-G and Maarten
Dames en heren,

Weten jullie toevalligerwijs al welk type isofix babystoeltje op de tweede zitrij past? Wij hebben nu een maxi cosi, die op een isofix basis zit. Deze basis is bevestigd aan de isofix steunen en steunt - en dat is het probleem - aan de voorkant op de vloer. Dat lijkt mij niet werken met stoelen die naar voren kantelen.

Hoor graag jullie ideeën!
 
Vandaag geweldige Factory Tour gehad in Fremont.
Leuk om in de fabriek te zijn en geavanceerde robots te zien werken aan de model S en uiteraard de model X.
Je ziet vooral model S in de fabriek.

Maar op de parkeerplaats nu verschillende Model X-en kunnen bewonderen. En ook nog even de Ludicrous ervaren.

Ik zal heel eerlijk zijn. Heb al jaren geleden een model X besteld maar eigenlijk qua uiterlijk de model S altijd mooier en sportiever gevonden. De model X innovatiever.
Maar na vandaag ben ik, denk ik, ook wat uiterlijk betreft om. De model X is echt supermooi. Je rijdt letterlijk voor je gevoel in de toekomst. En dus ook qua uiterlijk, ja, ben hem nog mooier gaan vinden dan de model S.

FrankNL: Ze konden (of mochten niet) me niets vertellen over de dubbele camera.

Vantage: Productie blijft in Fremont. wel zal het deel van de productie wat met batterijen te maken heeft overgaan naar de Gigafactory.

In de fabriek mochten we geen foto's maken.
 

Attachments

  • Tesla Factory.jpg
    Tesla Factory.jpg
    295.9 KB · Views: 39
  • Like
Reactions: FrankNL
Dames en heren,

Weten jullie toevalligerwijs al welk type isofix babystoeltje op de tweede zitrij past? Wij hebben nu een maxi cosi, die op een isofix basis zit. Deze basis is bevestigd aan de isofix steunen en steunt - en dat is het probleem - aan de voorkant op de vloer. Dat lijkt mij niet werken met stoelen die naar voren kantelen.

Hoor graag jullie ideeën!

Ik ben ook wel benieuwd, wij zitten nog met 2 maxi cosi Rodi's en 1 maxi cosi waarbij de laatste ook zo'n "voet" heeft. Misschien handiger om die op de achterste rij te zetten en niet op de 2e? Of gewoon de "voet" weg te halen en hem alleen met de riem vast te maken, is wat meer werk maar doordat je er handiger bij kan valt het mss wel mee?

Wat dat betreft heeft mijn volvo het nu wel handig gemaakt met geintregeerde zittingverhogers, zeker voor de kinderen van 4 tot 8 is dat ideaal. Als je ze niet nodig hebt in de stoel schuiven, en wanneer wel nodig gewoom omhoog trekken. Had van Elon met zijn 5 kids toch wel iets meer innovativiteit verwacht hieromtrent :)

Vandaag geweldige Factory Tour gehad in Fremont.
FrankNL: Ze konden (of mochten niet) me niets vertellen over de dubbele camera.

In de fabriek mochten we geen foto's maken.

Thanks for asking! Wel verwacht maar toch jammer. Was wel benieuwd geweest. Buiten dat het heel mooi geweest is, had je ook nog iets gehoord of gezien wat je nog niet wist?
 
[QUOTE="FrankNL, post:
Thanks for asking! Wel verwacht maar toch jammer. Was wel benieuwd geweest. Buiten dat het heel mooi geweest is, had je ook nog iets gehoord of gezien wat je nog niet wist?[/QUOTE]


Niet iets wat op dit forum niet bekend is. We zijn allemaal goed op de hoogte :)
 
Ik zit dan niet zo vaak op mijn motorkap... niet verstandig met mijn postuur.;)

Binnenkort maakt Maarten S. (n bekende in het technische circuit;)) een photoshoot van zijn Sig S en mijn X FE... uit die foto's is wellicht iets af te leiden, maar ik zal m ook eens vragen of hij verschil ziet.
Enigszins off topic maar volgens mij heeft XFrank al 2x een Multicoat Red gehad. En geen Sig Red. Wist ook niet dat de Sig Red ook een Multicoat lak was ipv een Metallic lak..
 
Bad news for me.
DS informeerde mij vandaag dat mijn X niet door de eindcontrole is gekomen en dat het ook niet is gelukt de problemen op te lossen. Wat de problemen zijn is hem niet bekend. Wel wordt inmiddels een nieuwe X voor mij gebouwd die zo snel mogelijk wordt verscheept naar Europa.

Levering eind september zou dan nog moeten lukken.

Ook een andere X, niet voor NL, wel voor EU, is definitief afgekeurd en wordt opnieuw gebouwd.

Ik ben natuurlijk niet blij met extra vertraging, maar het laat wel zien dat Tesla de kwaliteitscontrole heel serieus neemt, na de aanvangsproblemen met de X.

Heb ook liever een prima auto, dan een halfbakken probleemwagen. En eind september is nog op tijd, want ons 4e kindje komt in december. Maar toch jammer!