Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model X reservaties - Benelux - Bestelling/Design/Levering etc

This site may earn commission on affiliate links.
Oh, daar heb je een punt (dat er misschien een onderdeel uit Tilburg moet komen). Maar ik heb af en toe in de app gekeken en wel gezien dat mijn deur soms open en soms weer dicht stond en de temperatuur hoog stond, dus het leek alsof ze er wel mee bezig waren.
Maar wat ik hoorde was een soort kraak bij het 'gaspedaal' intrappen en ook weer bij het loslaten en het leek uit de drive unit achter te komen. De service monteur die even met me meereed had echter het gevoel dat het in de drive unit voorin zat. Maar bovenal kwam hij bezorgd over, hij wilde absoluut niet dat ik er mee naar huis ging. Het geluid deed een beetje denken aan de welbekende ' kloink' die ik in mijn model S ook alleen hoorde bij accelereren bij lage snelheden, maar dit was duidelijk meer een soort kraak. Beetje vergelijkbaar met zo'n kraak die je wel eens in je remkabel hoorde (waar heb je het over, denk je nu. Laat maar).
Dat krijg je als je zowel voor als achter tussen motoren en aandrijfunits zit. Zoek je rot naar een storing.
Voor mij is het duidelijk, Tesla doet er geen goed aan achterwiel aangedreven niet langer te willen leveren.
 
Ze zullen met hun diagnose software de motoren wel apart kunnen aansturen hoop ik...
Natuurlijk kunnen ze de motoren met software analyseren. Dat ligt met 'geluidjes' heel anders. Daar zoeken ze zich bij Tesla, net als bij andere merken, rot naar. En mijn wens is, maak het niet ingewikkelder dan nodig.
Vierwielaandrijving is in een aantal gevallen heel nuttig. Maar het versluiert ook dat het glad is. Ik heb me in mijn Audi S6 meermaals afgevraagd waarom mede-automobilisten zo langzaam reden. Bij een bocht en zeker bij remmen merk je plotseling dat je, dankzij je vierwielaandrijving, ogenschijnlijk te hard kunt rijden en vervolgens heel moeizaam tot stilstand komt. Met een achterwiel aangedreven auto word je veel eerder op een gladde weg geattendeerd.
Ik gun iedereen zijn dual motor versie, maar ik doe ik het liever zonder.
 
Natuurlijk kunnen ze de motoren met software analyseren. Dat ligt met 'geluidjes' heel anders. Daar zoeken ze zich bij Tesla, net als bij andere merken, rot naar. En mijn wens is, maak het niet ingewikkelder dan nodig.
Vierwielaandrijving is in een aantal gevallen heel nuttig. Maar het versluiert ook dat het glad is. Ik heb me in mijn Audi S6 meermaals afgevraagd waarom mede-automobilisten zo langzaam reden. Bij een bocht en zeker bij remmen merk je plotseling dat je, dankzij je vierwielaandrijving, ogenschijnlijk te hard kunt rijden en vervolgens heel moeizaam tot stilstand komt. Met een achterwiel aangedreven auto word je veel eerder op een gladde weg geattendeerd.
Ik gun iedereen zijn dual motor versie, maar ik doe ik het liever zonder.
Gelukkig hebben alle auto’s 4 wiel remmen
 
Vierwielaandrijving is in een aantal gevallen heel nuttig. Maar het versluiert ook dat het glad is. Ik heb me in mijn Audi S6 meermaals afgevraagd waarom mede-automobilisten zo langzaam reden. Bij een bocht en zeker bij remmen merk je plotseling dat je, dankzij je vierwielaandrijving, ogenschijnlijk te hard kunt rijden en vervolgens heel moeizaam tot stilstand komt.
Het probleem zit hem niet in techniek, maar eerder in het hoofd van de bestuurder. Jezelf een klein beetje in de techniek verdiepen, scheelt enorm. En dat is nu juist wat de massa (absoluut niet denigrerend bedoeld!) niet doet.
 
Ik weet niet of je dan meteen moet concluderen dat het dan een grote klus is geweest. Misschien moest er gewoon een onderdeel uit Tilburg komen. Maar het is in ieder geval geen lekkere start. Wat hoorde je overigens precies? Ik vind mijn X 100D wat onrustiger versnellen dan de P85+. Lijkt alsof de voortrein zoekt naar grip. Heb er niet aangedacht dat er ook wat mis kan zijn. Misschien moeten we ze ooit eens naast elkaar zetten ;-)
Lijkt het op een trilling in de wielen? Zet de luchtvering in de laatste stand, als het dan minder is, ligt het aan de aandrijfassen. Zit hem in de hoek van de assen ten opzichte van de wielen. Is een bekend probleem, maar hebben ze nog geen oplossing voor.
 
Mijn auto staat nog steeds bij het SeC Amsterdam. Toen ik gisteren zelf belde om een update te vragen werd verteld dat de verwachting was dat hij vanmiddag klaar zou zijn, maar dat ik eerst gebeld zou worden. Ik ben nu, 'as we speak' om 17:00, nog niet gebeld en ik heb gewoon geen zin om zelf weer te bellen. Niet alleen baal ik er van dat de nieuwe auto die ik 9 dagen in mijn bezit heb nu 5 dagen bij een SeC staat, maar vooral baal ik van het totale gebrek aan communicatie. Dit ben ik in de vier jaar met de model S niet gewend en ik begin aardig de schurft er in te krijgen. En zeg nou niet 'bel zelf even' want daar ben ik dan principieel in; het is me duidelijk dat hij niet klaar is, hij heeft nog 58km range en ze zijn hem niet aan het laden dus het heeft er ook niet veel schijn van dat ze hem snel aan me willen overdragen. Maar het feit dat ik geen enkele update krijg vind ik bijna net zo irritant als het feit dat ik mijn nieuwe auto niet in bezit heb. Gelukkig is er zoiets als een forum om stoom af te blazen.
 
Mijn auto staat nog steeds bij het SeC Amsterdam. Toen ik gisteren zelf belde om een update te vragen werd verteld dat de verwachting was dat hij vanmiddag klaar zou zijn, maar dat ik eerst gebeld zou worden. Ik ben nu, 'as we speak' om 17:00, nog niet gebeld en ik heb gewoon geen zin om zelf weer te bellen. Niet alleen baal ik er van dat de nieuwe auto die ik 9 dagen in mijn bezit heb nu 5 dagen bij een SeC staat, maar vooral baal ik van het totale gebrek aan communicatie. Dit ben ik in de vier jaar met de model S niet gewend en ik begin aardig de schurft er in te krijgen. En zeg nou niet 'bel zelf even' want daar ben ik dan principieel in; het is me duidelijk dat hij niet klaar is, hij heeft nog 58km range en ze zijn hem niet aan het laden dus het heeft er ook niet veel schijn van dat ze hem snel aan me willen overdragen. Maar het feit dat ik geen enkele update krijg vind ik bijna net zo irritant als het feit dat ik mijn nieuwe auto niet in bezit heb. Gelukkig is er zoiets als een forum om stoom af te blazen.
We leven met je mee Jeff :confused:
 
  • Like
Reactions: jm71
Mijn auto staat nog steeds bij het SeC Amsterdam. Toen ik gisteren zelf belde om een update te vragen werd verteld dat de verwachting was dat hij vanmiddag klaar zou zijn, maar dat ik eerst gebeld zou worden. Ik ben nu, 'as we speak' om 17:00, nog niet gebeld en ik heb gewoon geen zin om zelf weer te bellen. Niet alleen baal ik er van dat de nieuwe auto die ik 9 dagen in mijn bezit heb nu 5 dagen bij een SeC staat, maar vooral baal ik van het totale gebrek aan communicatie. Dit ben ik in de vier jaar met de model S niet gewend en ik begin aardig de schurft er in te krijgen. En zeg nou niet 'bel zelf even' want daar ben ik dan principieel in; het is me duidelijk dat hij niet klaar is, hij heeft nog 58km range en ze zijn hem niet aan het laden dus het heeft er ook niet veel schijn van dat ze hem snel aan me willen overdragen. Maar het feit dat ik geen enkele update krijg vind ik bijna net zo irritant als het feit dat ik mijn nieuwe auto niet in bezit heb. Gelukkig is er zoiets als een forum om stoom af te blazen.
To make your life any easier.... Twin brother:). De mijne heeft ook al 2 dagen bij het SeC Den Haag doorgebracht. Leuk om de mensen weer eens te zien. Het begint hier al wel meer op een jankdraadje te lijken maar dat schijnt de nieuwe norm te zijn, ik ga met m’n tijd mee:rolleyes:.
Op dag 2 kapte mijn linker falcon wing door ermee, was wel lullig bij de demo’s de eerste 2 weken:oops:, m’n zonnekleppen rammelen, ik ontdekte een deuk in het speakerrooster van m’n linker voordeur, bij aflevering niet gezien maar volgens mij ook niet door mij toegebracht, en er zit een deuk in de bekleding van de raamstijl linksvoor. Deur en speakerrooster zijn al hersteld, rest volgt later. Kreeg zelfs een vieze loaner mee:(. Hou vol, jij weet inmiddels dat t uiteindelijk goed komt. Als je m volgende week nog niet terug hebt wat ik me niet voor kan stellen moet je me maar FF en PM sturen.
 
To make your life any easier.... Twin brother:). De mijne heeft ook al 2 dagen bij het SeC Den Haag doorgebracht. Leuk om de mensen weer eens te zien. Het begint hier al wel meer op een jankdraadje te lijken maar dat schijnt de nieuwe norm te zijn, ik ga met m’n tijd mee:rolleyes:.
Op dag 2 kapte mijn linker falcon wing door ermee, was wel lullig bij de demo’s de eerste 2 weken:oops:, m’n zonnekleppen rammelen, ik ontdekte een deuk in het speakerrooster van m’n linker voordeur, bij aflevering niet gezien maar volgens mij ook niet door mij toegebracht, en er zit een deuk in de bekleding van de raamstijl linksvoor. Deur en speakerrooster zijn al hersteld, rest volgt later. Kreeg zelfs een vieze loaner mee:(. Hou vol, jij weet inmiddels dat t uiteindelijk goed komt. Als je m volgende week nog niet terug hebt wat ik me niet voor kan stellen moet je me maar FF en PM sturen.
Tweeling broers hou vol !!! Is volgens mij net als de Classic tijd van de MS. Alleen zijn er wat meer SuC tegenwoordig :D
 
  • Like
Reactions: jm71
Tweeling broers hou vol !!! Is volgens mij net als de Classic tijd van de MS. Alleen zijn er wat meer SuC tegenwoordig :D
Ach ja, ik wil ook helemaal niet klagen en ik weet dat alles in orde gemaakt zal worden. Maar het is gewoon kl*te als je hem amper hebt en hij staat al weer bijna een week bij een SeC, terwijl ik niet beter weet dan dat er een kraakje is (nu bagatelliseer ik even). Maar er is door Tesla veel ergernis te voorkomen door een telefoontje van 2 minuten te plegen. “Sorry meneer, dit en dat is er aan de hand, we wachten nog op een boutje, een moertje, een schroefje en een nippeltje en we hopen dat hij overmorgen klaar is”. Vroeger met mijn S had ik zo’n superaardige Noorse gozer aan de telefoon die me voor mijn gevoel twee keer per dag belde. Maar nu....niets! En dat vind ik ronduit slecht.
 
Ach ja, ik wil ook helemaal niet klagen en ik weet dat alles in orde gemaakt zal worden. Maar het is gewoon kl*te als je hem amper hebt en hij staat al weer bijna een week bij een SeC, terwijl ik niet beter weet dan dat er een kraakje is (nu bagatelliseer ik even). Maar er is door Tesla veel ergernis te voorkomen door een telefoontje van 2 minuten te plegen. “Sorry meneer, dit en dat is er aan de hand, we wachten nog op een boutje, een moertje, een schroefje en een nippeltje en we hopen dat hij overmorgen klaar is”. Vroeger met mijn S had ik zo’n superaardige Noorse gozer aan de telefoon die me voor mijn gevoel twee keer per dag belde. Maar nu....niets! En dat vind ik ronduit slecht.

dat deden ze met mij ook toen mijn S 2 maanden in Sec stond .... bijna elke dag een update
 
Mijn auto staat nog steeds bij het SeC Amsterdam. Toen ik gisteren zelf belde om een update te vragen werd verteld dat de verwachting was dat hij vanmiddag klaar zou zijn, maar dat ik eerst gebeld zou worden. Ik ben nu, 'as we speak' om 17:00, nog niet gebeld en ik heb gewoon geen zin om zelf weer te bellen. Niet alleen baal ik er van dat de nieuwe auto die ik 9 dagen in mijn bezit heb nu 5 dagen bij een SeC staat, maar vooral baal ik van het totale gebrek aan communicatie. Dit ben ik in de vier jaar met de model S niet gewend en ik begin aardig de schurft er in te krijgen. En zeg nou niet 'bel zelf even' want daar ben ik dan principieel in; het is me duidelijk dat hij niet klaar is, hij heeft nog 58km range en ze zijn hem niet aan het laden dus het heeft er ook niet veel schijn van dat ze hem snel aan me willen overdragen. Maar het feit dat ik geen enkele update krijg vind ik bijna net zo irritant als het feit dat ik mijn nieuwe auto niet in bezit heb. Gelukkig is er zoiets als een forum om stoom af te blazen.
De mijne staat ook bij het SeC, maar heb een prima loaner gekregen. Toevallig een kinderfeestje en gevraagd om een 7-zitter en meegekregen. Frusterend is wel dat de AP1 van de loaner veel beter werkt als de AP2 van mijn eigen auto. Zou hem er bijna voor inruilen..
 
De mijne staat ook bij het SeC, maar heb een prima loaner gekregen. Toevallig een kinderfeestje en gevraagd om een 7-zitter en meegekregen. Frusterend is wel dat de AP1 van de loaner veel beter werkt als de AP2 van mijn eigen auto. Zou hem er bijna voor inruilen..
Ik ben ook nog niet blij met de AP2 op de X. Gisteren A16 Breda - Rotterdam, route die ik dagelijks op AP rijd, met een vaartje 130km/h (waar 130 toegestaan) schakel ik AP in en remt de auto plots af naar 80 km/h. Het gehele traject tot aan Brienenoordbrug blijft AP volhouden dat je daar maar 80 mag rijden. Ten eerste schrikken automobilisten achter je zich een ongeluk dat dat grote gevaarte ineens zo in de ankers gaat en ten tweede frustrerend dat je de gehele rit de AP niet meer kunt gebruiken. Met de S met AP1 heb je dit soort fratsen niet.
 
We zijn weer twee dagen verder. Gisteren (zelf) maar weer gebeld. De aardige man aan de telefoon wist te vertellen dat er inderdaad op onderdelen gewacht wordt (is er op een ander continent soms ook nog een Tilburg?). Ik begrijp er niets van, en vroeg wat er dan allemaal aan de hand is, het begon allemaal met niet meer dan een kraakje. Dat wist hij niet, dat zou hij navragen en me terugbellen. 's Avonds was ik niet de hele tijd bereikbaar en later trof ik een voicemail aan. Hij wist inmiddels een aantal dingen, maar nog niet alles, en zou me vandaag weer bellen. Ik krijg het gevoel dat ik zo'n product heb dat van de lopende band gevallen is of zo.

OK, ik heb een loaner (Jaguar XF, ik vind het bijna decadent om te zeggen, maar wat een k-auto is dat zeg) en ik weet dat het allemaal goed gaat komen. Vluchtelingen, vermist meisje, honger in Afrika...hoe durf je je op te winden over een auto die wat lang bij een garage staat. Maar in mijn beperkte probleemwereld is het best frustrerend als je een nieuwe auto hebt die gelijk zo lang weer bij de garage staat. Ik hoop dat hij wel op tijd klaar is voor de afspraak volgende week in Moskou om zijn nagels te laten lakken. Zucht...