Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model X reservaties - Benelux - Bestelling/Design/Levering etc

This site may earn commission on affiliate links.
We zijn weer twee dagen verder. Gisteren (zelf) maar weer gebeld. De aardige man aan de telefoon wist te vertellen dat er inderdaad op onderdelen gewacht wordt (is er op een ander continent soms ook nog een Tilburg?). Ik begrijp er niets van, en vroeg wat er dan allemaal aan de hand is, het begon allemaal met niet meer dan een kraakje. Dat wist hij niet, dat zou hij navragen en me terugbellen. 's Avonds was ik niet de hele tijd bereikbaar en later trof ik een voicemail aan. Hij wist inmiddels een aantal dingen, maar nog niet alles, en zou me vandaag weer bellen. Ik krijg het gevoel dat ik zo'n product heb dat van de lopende band gevallen is of zo.

OK, ik heb een loaner (Jaguar XF, ik vind het bijna decadent om te zeggen, maar wat een k-auto is dat zeg) en ik weet dat het allemaal goed gaat komen. Vluchtelingen, vermist meisje, honger in Afrika...hoe durf je je op te winden over een auto die wat lang bij een garage staat. Maar in mijn beperkte probleemwereld is het best frustrerend als je een nieuwe auto hebt die gelijk zo lang weer bij de garage staat. Ik hoop dat hij wel op tijd klaar is voor de afspraak volgende week in Moskou om zijn nagels te laten lakken. Zucht...
Da's idd zwaar K Jeffrey. Om te beginnen zou ik nu eisen dat je een Tesla loaner mee krijgt als loyale Tesla rijder(het is tenslotte buiten jou schuld). Heb ook 1x een XF meegekregen en toen duidelijk gemaakt ik dat echt niet waardeer. Als er geen EV beschikbaar is dan maar liever helemaal geen loaner.
 
  • Like
Reactions: basvk
We zijn weer twee dagen verder. Gisteren (zelf) maar weer gebeld. De aardige man aan de telefoon wist te vertellen dat er inderdaad op onderdelen gewacht wordt (is er op een ander continent soms ook nog een Tilburg?). Ik begrijp er niets van, en vroeg wat er dan allemaal aan de hand is, het begon allemaal met niet meer dan een kraakje. Dat wist hij niet, dat zou hij navragen en me terugbellen. 's Avonds was ik niet de hele tijd bereikbaar en later trof ik een voicemail aan. Hij wist inmiddels een aantal dingen, maar nog niet alles, en zou me vandaag weer bellen. Ik krijg het gevoel dat ik zo'n product heb dat van de lopende band gevallen is of zo.

OK, ik heb een loaner (Jaguar XF, ik vind het bijna decadent om te zeggen, maar wat een k-auto is dat zeg) en ik weet dat het allemaal goed gaat komen. Vluchtelingen, vermist meisje, honger in Afrika...hoe durf je je op te winden over een auto die wat lang bij een garage staat. Maar in mijn beperkte probleemwereld is het best frustrerend als je een nieuwe auto hebt die gelijk zo lang weer bij de garage staat. Ik hoop dat hij wel op tijd klaar is voor de afspraak volgende week in Moskou om zijn nagels te laten lakken. Zucht...
Eigenlijk moet je even je ETA aanpassen in je sig, je hebt 'm een weekje mogen beta-testen, de werkelijke oplevering komt nog (mid-october?) :p;)
(ik heb ongeveer dezelfde in bestelling, ben benieuwd of mij dit ook allemaal te wachten staat)
 
Da's idd zwaar K Jeffrey. Om te beginnen zou ik nu eisen dat je een Tesla loaner mee krijgt als loyale Tesla rijder(het is tenslotte buiten jou schuld). Heb ook 1x een XF meegekregen en toen duidelijk gemaakt ik dat echt niet waardeer. Als er geen EV beschikbaar is dan maar liever helemaal geen loaner.
Ik alle eerlijkheid Hendrik, die loaner boeit me niet zo. Ik heb thuis nog een Model S staan, dus ik kan Tesla rijden als ik wil. Ik wil gewoon mijn X hebben en duidelijkheid over wat er is. En dat er zo lang op onderdelen gewacht wordt is absurd. Ik ga desnoods zelf die spullen halen in Tilburg. Maar ik hou nu op met jullie hiermee vervelen, genoeg zo.
 
Idem hier. Na zes weken wachten werd mijn X dinsdag in productie genomen en woensdag werd de status in Mijn Tesla al veranderd dat de auto klaar is en op transport gezet wordt vanuit Fremont naar een zeehaven. De leveringstermijn versprong ook opnieuw van eind dec-begin jan naar nov-begin dec, zoals bij de bestelling eind Augustus.

Alles wordt plots heel concreet nu !
En onze twee wagens gaan ongetwijfeld dezelfde shipment in.
 
  • Like
Reactions: Noelis
OK, een laatste update van mijn kant, misschien om ook iets positiefs te melden. Dat positieve betreft niet mijn auto...er moet een onderdeel uit de US komen, ik ben mijn auto nog zeker een week kwijt. Maar in elk geval ben ik gisterenavond en zojuist gebeld, en als ik gewoon geinformeerd wordt neemt dat al veel ergernis weg. Bovendien gaan ze kijken of ik de Jaguar vandaag kan inruilen voor een Tesla. Moet nu helaas wel als de sodemieter @herb_k inlichten dat ik helaas de afspraak voor de remklauwen volgende week moet verplaatsen.
 
  • Like
Reactions: HWS
OK, een laatste update van mijn kant, misschien om ook iets positiefs te melden. Dat positieve betreft niet mijn auto...er moet een onderdeel uit de US komen, ik ben mijn auto nog zeker een week kwijt. Maar in elk geval ben ik gisterenavond en zojuist gebeld, en als ik gewoon geinformeerd wordt neemt dat al veel ergernis weg. Bovendien gaan ze kijken of ik de Jaguar vandaag kan inruilen voor een Tesla. Moet nu helaas wel als de sodemieter @herb_k inlichten dat ik helaas de afspraak voor de remklauwen volgende week moet verplaatsen.

Ik leef met je frustratie mee, spijtig dat er zo'n grote verschillen bestaan in de manier waarop Tesla met hun klanten omgaat :(
Qua loaners hebben ze in BE alvast komaf gemaakt met vloeistof-aangedreven modellen, wist men me in SeC Aartselaar te melden. En voor de laatste 2 interventies inderdaad mogen gebruik maken van een X100D.
 
  • Like
Reactions: Noelis
We zijn weer twee dagen verder. Gisteren (zelf) maar weer gebeld. De aardige man aan de telefoon wist te vertellen dat er inderdaad op onderdelen gewacht wordt (is er op een ander continent soms ook nog een Tilburg?). Ik begrijp er niets van, en vroeg wat er dan allemaal aan de hand is, het begon allemaal met niet meer dan een kraakje. Dat wist hij niet, dat zou hij navragen en me terugbellen. 's Avonds was ik niet de hele tijd bereikbaar en later trof ik een voicemail aan. Hij wist inmiddels een aantal dingen, maar nog niet alles, en zou me vandaag weer bellen. Ik krijg het gevoel dat ik zo'n product heb dat van de lopende band gevallen is of zo.

OK, ik heb een loaner (Jaguar XF, ik vind het bijna decadent om te zeggen, maar wat een k-auto is dat zeg) en ik weet dat het allemaal goed gaat komen. Vluchtelingen, vermist meisje, honger in Afrika...hoe durf je je op te winden over een auto die wat lang bij een garage staat. Maar in mijn beperkte probleemwereld is het best frustrerend als je een nieuwe auto hebt die gelijk zo lang weer bij de garage staat. Ik hoop dat hij wel op tijd klaar is voor de afspraak volgende week in Moskou om zijn nagels te laten lakken. Zucht...
Andermans problemen overschaduwen je eigen kleine leed maar zelden.
Maar je kunt wel op de foto in je avatar kijken. Daarvoor maakt het niks uit waar je hopelijk tijdelijk verweesde kind staat :(
 
Da's idd zwaar K Jeffrey. Om te beginnen zou ik nu eisen dat je een Tesla loaner mee krijgt als loyale Tesla rijder(het is tenslotte buiten jou schuld). Heb ook 1x een XF meegekregen en toen duidelijk gemaakt ik dat echt niet waardeer. Als er geen EV beschikbaar is dan maar liever helemaal geen loaner.
Als ik dit alles lees hier: toch maar een apart draadje 'Janken over de X' maken? :eek:
 
Idem hier. Na zes weken wachten werd mijn X dinsdag in productie genomen en woensdag werd de status in Mijn Tesla al veranderd dat de auto klaar is en op transport gezet wordt vanuit Fremont naar een zeehaven. De leveringstermijn versprong ook opnieuw van eind dec-begin jan naar nov-begin dec, zoals bij de bestelling eind Augustus.

Alles wordt plots heel concreet nu !
En onze twee wagens gaan ongetwijfeld dezelfde shipment in.
De mijn is nog steeds in productie. Volgens mij sinds vrijdag. Ik denk wel dat ik de andere 7 dagen van de week ook de status nagekeken heb. Aangezien het mijn 2de tesla is ben ik het wachten al een beetje gewoon. Bij de vorige was er op het einde, na de afspraak, toch nog een vertraging van een tweetal weken. Dat zijn pas lange dagen waarbij je elke dag naast de telefoon gaat slapen. Gelukkig is er het forum ....
 
Overweeg nu al een tijdje de S. te vervangen door een X, en gisteren kreeg ik van mijn echtgenote ("the wife-factor" you know) volgende vraag waar ik geen antwoord op wist : "Die FWD, hoe doe je dat in ondergrondse parkeergarages??"
Iemand een een pasklaar antwoord die haar kan overtuigen ? ;-)

Dit lijstje van parkeergarages is dan interessant op in de gaten te houden.
Ervaring_Parkeergarages_Tesla
 
Overweeg nu al een tijdje de S. te vervangen door een X, en gisteren kreeg ik van mijn echtgenote ("the wife-factor" you know) volgende vraag waar ik geen antwoord op wist : "Die FWD, hoe doe je dat in ondergrondse parkeergarages??"

Iemand een een pasklaar antwoord die haar kan overtuigen ? ;-)

Je leert snel wat hij wel en niet kan zien. Een vlak plafond is in principe geen enkel probleem, uitstekende balken wel, dan hou je de deur tegen met je hand, of stap je in langs de andere deur. Het moeilijkste is een laag plafond en dan naast een andere auto staan, dan gaat de deur maar heel beperkt open, dus dan kan je beter de auto uit de parkeerplaats rijden en dan pas de FWD openen.

Maar die FWD zijn wel het minste probleem in een ondergrondse parkeergarage. Er met een model X in en uitrijden zonder lak- en velgschade en een parkeerplaats vinden die breed en lang genoeg is, dat is vaak al wat moeilijker. Kortom, ondergrondse parkeergarages vermijden en alle problemen zijn opgelost :D
 
  • Like
Reactions: HWS
Aparte gewaarwording vandaag. Ik rijd dagdromend op weg naar mijn werk in mijn rode loaner, luisterend naar radio 538 en een idioot nederlands liedje over een buurvrouw die net zo heet is als de soep, als ik vlak bij mijn werk (en tevens vlakbij het SeC Amsterdam) een blauwe model X zie rijden, met zwarte velgen. Hee, net als de mijne denk ik nog. Ik check het kenteken, want misschien is het mijn tweelingbroer Hendrik wel. Nee, die had volgens mij geen PT-872-R...en dan pas dringt het door. Verrek, dat is de mijne! Hij rijdt! Ik check de Tesla app...ja hoor, 'driving'', met overigens nog slechts 8km range. Inmiddels staat hij weer stil, enigszins bijgeladen, en de frunk staat weer open. Weet niet of dat goed nieuws is...maar in elk geval lijkt het alsof de onderdelen vanuit een sterrenstelsel hier ver vandaan eindelijk binnen zijn. Fingers crossed...