Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model X reservaties - Benelux - Bestelling/Design/Levering etc

This site may earn commission on affiliate links.
Heeft iemand al zijn aanbetaling van € 4.000,- teruggekregen? Tesla meldde me dat het automatisch binnen 2 weken zou worden teruggestort. Nu 3 weken verder nog niets ontvangen en ook geen reactie op mijn mails. Daarnaast wacht ik al meer dan anderhalve maand op het terugstorten van de € 1.000,- aanbetaling van de geannuleerde Model 3. Ook over gemaild en gebeld maar ik kom niet verder...
 
Heeft iemand al zijn aanbetaling van € 4.000,- teruggekregen? Tesla meldde me dat het automatisch binnen 2 weken zou worden teruggestort. Nu 3 weken verder nog niets ontvangen en ook geen reactie op mijn mails. Daarnaast wacht ik al meer dan anderhalve maand op het terugstorten van de € 1.000,- aanbetaling van de geannuleerde Model 3. Ook over gemaild en gebeld maar ik kom niet verder...
misschien helpt het om even te bellen met deze afdeling/persoon. Daar zou je een mail van deze strekking 2-3 weken na aflevering gehad van moeten hebben (spambox?)

Hopelijk bevalt het rijden in de Tesla goed en heeft u er al vele elektrische kilometers mee gereden!

We sturen u deze email omdat we een overbetaling (aanbetaling) terug willen storten van 2,000.00 EURO (U kan dit controleren aan de hand van uw laatste factuur in uw My Tesla en uw transacties). Graag willen we u vragen de onderstaande gegevens volledig te vullen zodat het terugbetalingsproces in gang gezet kan worden:
xxxxxxxx
Kimberley Sol | Receptionist Delivery Factory EMEA Delivery
Asteriastraat 1 | 5047 RM Tilburg, The Netherlands
d +31 13 799 8814 | e [email protected]
 
  • Informative
Reactions: SofaSogo
misschien helpt het om even te bellen ...
Kimberley Sol | Receptionist Delivery Factory ..

Denk dat Tesla mee leest. Net reactie gehad op mijn laatste mail van enkele dagen terug dat het binnen 4 weken overgemaakt gaat worden (beide bedragen). Dat is dan 10 weken voor de annulering M3 en 7 weken voor de aanbetaling op de MX en dat voor een tech bedrijf. Vind dat niet heel chique temeer daar bij verkoop gemeld wordt dat het automatisch teruggestort wordt binnen 2 weken. Ik wilde de maandbedrag laag houden en heb dus een goede aanbetaling gedaan. Wordt droog brood eten totdat de die betalingen overgemaakt zijn en de MS in januari verkocht is..
 
Denk dat Tesla mee leest. Net reactie gehad op mijn laatste mail van enkele dagen terug dat het binnen 4 weken overgemaakt gaat worden (beide bedragen). Dat is dan 10 weken voor de annulering M3 en 7 weken voor de aanbetaling op de MX en dat voor een tech bedrijf. Vind dat niet heel chique.
Amerikaanse bedrijven zijn heel goed in cashmanagement. Voor zichzelf dan wel, niet voor de andere partij.
 
Hoe vaak ik al niet bewijs heb moeten sturen dat ik de betaling voor een artikel wel voldaan had bij Tesla. Mattenset, per pin voldaan. Krijg ik een mail er staat nog dit bedrag open.... ik bel dat heb ik per pin voldaan krijg je het antwoord kunt u hier het bewijs voor opsturen! grrrr. Naja toch maar gedaan, paar weken later een telefoontje ja er staat een rekening ...... naja heeft een paar maanden tijd gekost maar toen kwam ze er achter dat ze het bedrag ontvangen hadden.
 
Dit stuk hebben ze gewoon nog niet goed voorelkaar. Ik vind het de blody limit dat je een klant die zojuist een auto van meer dan 120k bij je gekocht heeft laat soebatten om zijn aanbetaling terug te krijgen. Het is simpel als je zegt 'u krijgt het automatisch binnen 2 weken na aflevering terug' dan regel je dat. Gaat het om wat voor reden ook fout dan trek je het boetekleed aan en fix je het. Ben voor het eerst echt pissed op Tesla. Na het verstrijken van de door hen zelf gemelde termijn doodleuk melden dat het nu waarschijnlijk binnen 4 weken overgemaakt gaat worden kan echt niet.
 
Dit stuk hebben ze gewoon nog niet goed voorelkaar. Ik vind het de blody limit dat je een klant die zojuist een auto van meer dan 120k bij je gekocht heeft laat soebatten om zijn aanbetaling terug te krijgen. Het is simpel als je zegt 'u krijgt het automatisch binnen 2 weken na aflevering terug' dan regel je dat. Gaat het om wat voor reden ook fout dan trek je het boetekleed aan en fix je het. Ben voor het eerst echt pissed op Tesla. Na het verstrijken van de door hen zelf gemelde termijn doodleuk melden dat het nu waarschijnlijk binnen 4 weken overgemaakt gaat worden kan echt niet.
Balen zeg.
Ik had de aanbetaling overgemaakt (dus niet per credit card) en had het vrij snel na de levering terug. Ook de terugstorting van de 1000 euro voor de Model 3 had ik redelijk snel binnen.
 
  • Informative
Reactions: SofaSogo
Hoe vaak ik al niet bewijs heb moeten sturen dat ik de betaling voor een artikel wel voldaan had bij Tesla. Mattenset, per pin voldaan. Krijg ik een mail er staat nog dit bedrag open.... ik bel dat heb ik per pin voldaan krijg je het antwoord kunt u hier het bewijs voor opsturen! grrrr. Naja toch maar gedaan, paar weken later een telefoontje ja er staat een rekening ...... naja heeft een paar maanden tijd gekost maar toen kwam ze er achter dat ze het bedrag ontvangen hadden.

Ik had Tesla een quote gevraagd voor overname 2013 MS, in kader van aankoop nieuwe. Heb die uiteindelijk particulier verkocht. Maar bij melding van terugbetaling aanbetaling op nieuwe MS wilden ze me, twee maanden na levering of zo, 60.000 EUR te veel terugbetalen. Tesla was blijkbaar vergeten dat ze mijn eerste MS nooit overgenomen hadden. Heb maar vriendelijk het geld geweigerd :confused:
 
  • Funny
Reactions: SofaSogo
Trouwens, ik heb mijn auto terug. Daarnet opgehaald. Het was druk bij het SeC Amsterdam vanwege dat event en de receptiedame (of wat ze precies is) wist ook niks over mijn auto te vertellen anders dan wat ze uit het systeem oplas. Het leek er op dat er toch een hele nieuwe drive unit ingezet is en een (deel van) de ophanging. Ik krijg nog zo'n verslagje gemaild, ik ben benieuwd of ik daar wijs uit ga worden.

Het klagen hier wordt niet erg gewaardeerd en als Tesla fan van het eerste uur is het ook niet mijn hobby. Maar ik heb toch een nasmaak gekregen van het hele verhaal. Je auto bijna drie weken kwijt met daarbij zeer weinig persoonlijke updates, ik heb voornamelijk sms'jes gekregen met elke keer dezelfde tekst. Ook bij aflevering nu geen toelichting, je krijgt in feite je sleutel en een fijne avond gewenst. Als je toch je auto wekenlang hebt moeten achter laten vind ik dat dit meer aandacht verdient. Maar misschien kwam het door het event dat er even weinig tijd voor was. Daarnaast vraag ik me af hoe het kan dat ze bij een spiksplinternieuwe auto na drie dagen een probleem constateren bij de drive unit cq. ophanging. Ik sprak toevallig vorige week de monteur die met mijn X bezig was geweest toen ik mijn S ook moest laten diagnosticeren. Ik kreeg uit zijn opmerkingen de indruk dat je soms bij een nieuwe auto een gereviseerde drive unit krijgt. Ik moét dat verkeerd verstaan hebben, want dat zou ik heel ernstig vinden. Laat ik dat dus maar uitsluiten en hier niet verder over speculeren, maar het blijft toch een beetje in mijn achterhoofd zingen.

Om deze 'tirade' zoals Paul het zou noemen dan positief af te sluiten...de auto reed heel prettig tijdens dat ritje van het SeC naar huis. Erg stil en soepel, volgens mij duidelijk beter dan die eerste dagen voordat ik hem terug bracht. Ik denk dat ik wel kan gaan wennen aan zo'n X. En drie weken je net nieuwe auto kwijt zijn is vervelend, maar na een weekje een jaguar kreeg ik daarna een heerlijke gepeperde P90D mee. Zonder discussie, mitsen of maren krijg je een perfecte loaner mee. Bij BMW zou ik denk ik mijn vervangende vervoer hebben moeten huren. Kortom, vervelende start, maar nu gaat de switch weer op positief! Vrijdag wordt die vervloekte LoJack ingebouwd en hopelijk snel daarna naar @herb_k voor de remklauwen!
 
Trouwens, ik heb mijn auto terug. Daarnet opgehaald. Het was druk bij het SeC Amsterdam vanwege dat event en de receptiedame (of wat ze precies is) wist ook niks over mijn auto te vertellen anders dan wat ze uit het systeem oplas. Het leek er op dat er toch een hele nieuwe drive unit ingezet is en een (deel van) de ophanging. Ik krijg nog zo'n verslagje gemaild, ik ben benieuwd of ik daar wijs uit ga worden.

Het klagen hier wordt niet erg gewaardeerd en als Tesla fan van het eerste uur is het ook niet mijn hobby. Maar ik heb toch een nasmaak gekregen van het hele verhaal. Je auto bijna drie weken kwijt met daarbij zeer weinig persoonlijke updates, ik heb voornamelijk sms'jes gekregen met elke keer dezelfde tekst. Ook bij aflevering nu geen toelichting, je krijgt in feite je sleutel en een fijne avond gewenst. Als je toch je auto wekenlang hebt moeten achter laten vind ik dat dit meer aandacht verdient. Maar misschien kwam het door het event dat er even weinig tijd voor was. Daarnaast vraag ik me af hoe het kan dat ze bij een spiksplinternieuwe auto na drie dagen een probleem constateren bij de drive unit cq. ophanging. Ik sprak toevallig vorige week de monteur die met mijn X bezig was geweest toen ik mijn S ook moest laten diagnosticeren. Ik kreeg uit zijn opmerkingen de indruk dat je soms bij een nieuwe auto een gereviseerde drive unit krijgt. Ik moét dat verkeerd verstaan hebben, want dat zou ik heel ernstig vinden. Laat ik dat dus maar uitsluiten en hier niet verder over speculeren, maar het blijft toch een beetje in mijn achterhoofd zingen.

Om deze 'tirade' zoals Paul het zou noemen dan positief af te sluiten...de auto reed heel prettig tijdens dat ritje van het SeC naar huis. Erg stil en soepel, volgens mij duidelijk beter dan die eerste dagen voordat ik hem terug bracht. Ik denk dat ik wel kan gaan wennen aan zo'n X. En drie weken je net nieuwe auto kwijt zijn is vervelend, maar na een weekje een jaguar kreeg ik daarna een heerlijke gepeperde P90D mee. Zonder discussie, mitsen of maren krijg je een perfecte loaner mee. Bij BMW zou ik denk ik mijn vervangende vervoer hebben moeten huren. Kortom, vervelende start, maar nu gaat de switch weer op positief! Vrijdag wordt die vervloekte LoJack ingebouwd en hopelijk snel daarna naar @herb_k voor de remklauwen!
Je hebt wel een prachtig verhaal tijdens dat event gemist over de 4 service-lanes in het SeC: Ludicrous <30min Fast <1u Cat1 en Cat2 voor meerdere uren. een Cat voor meerdere weken zat er niet bij :confused:

In Europa krijgen we service aan huis wagens op basis van gemodificeerde S-en en X-en. Geen dieselbusjes! Voor alle reparaties waar geen brug voor nodig is.
 
  • Like
  • Informative
Reactions: vdvoorde and jm71