Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model X reservaties - Benelux - Bestelling/Design/Levering etc

This site may earn commission on affiliate links.
Of de 70 hernoemd naar 75. Had al het idee dat hij groter was dan 70 omdat ik er een keer 68 kWh in heb kunnen laden terwijl hij nog niet eens helemaal leeg was. Maar kan me vergissen.

Dat klinkt mij heel aannemelijk in de oren. De range van de S 70D is dan ook flink hoger volgens de site nu de NEDC test is uitgevoerd (voorheen stond er dat het een schatting betrof). De oude range was 442 km, de nieuwe 470 km.
 
vraag is of NEDC realistisch is denk dat je beter naar EPA kan kijken

Eens, de EPA is "strenger". Dit heb ik uit eerste hand van Tesla vernomen. Volgens mij geeft 2/3 van de NEDC actieradius een aardige reële actieradius bij zo'n 100-120 km/u. Ik hoor graag van eigenaren of dit ongeveer klopt.

Voorbeeldje: de S 90D heeft nu 557 km bereik volgens de NEDC. Neem daar 2/3 van: 371 km. Dat komt neer op een energiegebruik van ongeveer 79kWh/371km = 213 Wh/km.

De EPA range is 294 mijl en dus ongeveer 470 km ipv 557 km. Dat scheelt dus behoorlijk. Met andere woorden, als je zo'n 80% van de EPA neemt komt je op dezelfde actieradius.
 
$ 107.000,- wat gaat ie dan in eurootjes hier doen ongeveer zit er wel over te denken om mijn MS in te ruilen voor een MX doen ze eigenlijk aan inruilen bij Tesla? Hmmm, morgen maar eens naar Duiven voor meer info.

Ben opzoek naar meer hoofdruimte heb daar toch wat problemen mee met de MS zou de X daar met het grote raam wat doorloopt en de hogere daklijn wel een oplossing zijn?
 
$ 107.000,- wat gaat ie dan in eurootjes hier doen ongeveer zit er wel over te denken om mijn MS in te ruilen voor een MX doen ze eigenlijk aan inruilen bij Tesla? Hmmm, morgen maar eens naar Duiven voor meer info.

Ben opzoek naar meer hoofdruimte heb daar toch wat problemen mee met de MS zou de X daar met het grote raam wat doorloopt en de hogere daklijn wel een oplossing zijn?

BTW erbij, EU prijzen, Dollar koers....pak hem beet 15%, dat was bij mij iig met mijn X, toen er alleen nog $ prijzen waren en mijn uiteindelijke EURO factuur prijs was het 15% omrekenfactor ( daar zit dus dan al wel ook de BTW bij in )

107.000 $ = 123.000 EURO bij Tesla ;)
 
Betekent dat Model 3 ook minimaal 40.000 euro gaat kosten in Nederland. De media schreef over 35.000 euro.

We kunnen eigenlijk alleen nog maar speculeren. Het zou best kunnen dat men er in slaagt om toch op de 35k uit te komen door bijvoorbeeld tegen die tijd ook productie in Europa te hebben. Voorlopig houd ik die 35k in gedachten (en weet dat dat echt nog niet zeker is, maar om nu gelijk andere scenario's te gaan schrijven vind ik wat ver gaan, in dit stadium).
 
We kunnen eigenlijk alleen nog maar speculeren. Het zou best kunnen dat men er in slaagt om toch op de 35k uit te komen door bijvoorbeeld tegen die tijd ook productie in Europa te hebben. Voorlopig houd ik die 35k in gedachten (en weet dat dat echt nog niet zeker is, maar om nu gelijk andere scenario's te gaan schrijven vind ik wat ver gaan, in dit stadium).

Hans, ik denk dat de model 3 zeker geen € 35k gaat kosten. De gepresenteerde prijs van $ 35k is immers de prijs exclusief BTW. Nu kan het natuurlijk zijn dat de euro de komende twee jaar weer terug gaat naar het niveau van 1 euro = 1,45 dollar, maar met de huidige koers zal de prijs van de model 3 inclusief BTW toch echt uitkomen op € 40k.

Maar goed, bijna iedereen hier kan de BTW verrekenen ;)
 
Maar goed, bijna iedereen hier kan de BTW verrekenen ;)
Dat is juist het punt. Model 3 is bedoeld voor de grote massa en die kunnen de BTW natuurlijk niet verrekenen...
De media hebben een verkeerld beeld geschapen door te hameren op de $35000 en dat soms zelfs letterlijk te vertalen naar 31000 euro. De fiscus gaat daar een flinke schep bovenop doen qua BTW en invoerrechten...