Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model X reservaties - Benelux - Bestelling/Design/Levering etc

This site may earn commission on affiliate links.
Bij mij staat ook dat mijn Sig nog in productie moet worden genomen. Ondanks dat houdt mijn DS vol dat de bak begin julie geleverd wordt, Deo en Elon Volente.

Dat klinkt inderdaad als magie Wiebe. Wanneer ie deze week in productie gaat, dan zou de auto binnen een ruime maand naar Tilburg verscheept moeten worden én geassembleerd om begin juli gereed te zijn voor levering. Maar wie weet, het schijnt dat met name auto carriers behoorlijk snel varen, dus in theorie zou het allemaal nog moeten passen.
 
Dat klinkt inderdaad als magie Wiebe. Wanneer ie deze week in productie gaat, dan zou de auto binnen een ruime maand naar Tilburg verscheept moeten worden én geassembleerd om begin juli gereed te zijn voor levering. Maar wie weet, het schijnt dat met name auto carriers behoorlijk snel varen, dus in theorie zou het allemaal nog moeten passen.

heb begrepen dat dit duidt op de assemblage die in Tilburg nog moet plaats vinden.
Als het goed is stond er eerder al dat ie in productie was - en is dit een stap verder - die verwarrend net zo klinkt als 2 stappen terug.
 
'Uw bestelling is nu bevestigd en wordt binnenkort in productie genomen in onze fabriek.'


Dit is de tekst die al 2 maanden in mijn MyTesla staat betreffende m'n Signature bestelling.

Waar levering aanvankelijk nog plaats zou vinden in juni/juli ben ik gebeld door mijn contactpersoon dat het juli/augustus wordt. En om die datum te halen zal de auto nu toch écht in productie (in Fremont) genomen moeten worden. en meet een beetje pech (of geluk...) zie ik mijn eigen auto geproduceerd worden als ik 1 augustus een rondleiding krijg door de fabriek in Fremont.

Kortom, als de tekst in MyTesla actueel is, gaat het nog minimaal 8 weken duren.
 
Laatste dag Juni wordt steeds onwaarschijnlijker. Auto al even geproduceerd maar nog niet op transport.
1e helft Juli is nog wel mogelijk, en zelfs de Roadtrip naar Luxemburg (9-10 Juli) zou nog haalbaar zijn....
Zou mooi zijn, omdat dan ook wat X twijfelaars even wat langer kunnen rijden.
Eerder al aangekondigd dat ik sowieso bij wat SuCs zal gaan staan... stuur maar PM met wensen en achtergrond...
 
Laatste berichten blijven aangeven dat er een aantal Founder Editions en Sigs eind juni (goed voor de beurswaarde) in Europa worden uitgeleverd. Het zou me niet verbazen als daar ook een aantal "gewone" bij zitten. Was ook zo bij de introductie van de S. Marketing wise doen ze dezelfde truc. Laat de klanten maar raden, dat geeft rumoer om het merk. Dus blijven roepen hier!
 
Nice! Wat had je voor opties? En wanneer had je de order " bevestigd " ? Ben wel benieuwd....
( ook naar waarom je 5 stoelen hebt genomen en geen 6-7? )
Order bevestigd op 18 maart, Midnight Silver, Ultra witte stoelen, essenhout, autopilot, premium upgrade, Hifi, subzero en trekhaak. En 5 stoelen omdat 7 wat mij betreft onzin is omdat de laatste rij wellicht 1 of 2 keer per jaar wordt gebruikt, dan is een taxi voor die enkele keer voor die laatste twee veel comfortabeler en goedkoper :) . 6 seats niet omdat ik drie kinderen heb en er dan altijd 1 alleen op de achterste rij zit en ook nog eens de op dat moment juist nodige bagageruimte in beslag neemt dan wel er tussen geklemd zit.
 
  • Like
Reactions: Ivo-G
Nou begrijp ik waarom ik nog geen VIN heb. Ik heb geen F5 toets op mijn Macbook.... Er zou overigens een verhaal gaan dat de full options modellen eerst geproduceerd worden, maar dat bleek niet waar toen enige 75D minder loaded bestellers in de US een VIN kregen. Toen was er dat verhaal met die stoelen. Een achterbank zou minder problemen hebben dan losse stoelen.

Hebben jullie dat filmpje gezien waarin een Model X het opneemt tegen een Alfa Romeo 4C?