Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model X reservaties - Benelux - Bestelling/Design/Levering etc

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb mij Model S 85 2 weken geleden verkocht voor € 71.500,-- incl. BTW!!! Nieuwprijs in december 2013 € 98.250,-- incl. BTW. Kilometerstand 48.500
Ik weet wel zeker dat ik bij die verkoop heb geprofiteerd van het feit dat de koper nog ruim 2 jr. 0% bijtelling heeft.
In mijn optiek heb ik een megaprijs gekregen. Zowel Tesla als ook een andere dealer (die zelf in de auto wilde gaan rijden) boden € 60.000,-- incl. BTW.
Tesla bood mij 55.000 euro, nogal onredelijk weinig. Later verhoogden zij het bod nog met enkele duizenden euro's maar onredelijk laag bleef het. Bij mijn Classic waren op het moment van de transactie, november 2015, de grote geneugten van de Autopilot nog vrijwel onbekend omdat die pas een maand eerder mogelijk was gemaakt. Ook de grote voordelen van maar 4% bijtelling boven 50.000 euro na 2018 maakten mijn Classic uiterst waardevol.
 
Ik heb mij Model S 85 2 weken geleden verkocht voor € 71.500,-- incl. BTW!!! Nieuwprijs in december 2013 € 98.250,-- incl. BTW. Kilometerstand 48.500
Ik weet wel zeker dat ik bij die verkoop heb geprofiteerd van het feit dat de koper nog ruim 2 jr. 0% bijtelling heeft.
In mijn optiek heb ik een megaprijs gekregen. Zowel Tesla als ook een andere dealer (die zelf in de auto wilde gaan rijden) boden € 60.000,-- incl. BTW.
Klinkt heel aardig en veel. Maar hoeveel MIA heb je moeten terugbetalen? 15000,-? EN je had de auto fiscaal technische helemaal afgeschreven door de VAMIL regeling. Dus je hebt een winst van EUR 71.500,-. Daar moet je ook nog belasting over betalen.
 
  • Funny
Reactions: eelcodb
Wij mogen morgen onze Model X gaan ophalen!

Het is een 90D, Midnight silver, 7 zetels, zwart leder, beige headliner, 20 inch velgen, auto-pilot en premiumpakket.

Nu nog de instructievideo bekijken en een mini-roadtrip naar Duitsland plannen voor dit weekend en dan zijn we er ongeveer klaar voor hoop ik :eek: :)

Moest er iemand dit weekend een donkergrijze X90D tegenkomen met een koppel waarbij de grijns op hun gezicht blijft staan, dat zullen wij dan misschien zijn :D
 
Klinkt heel aardig en veel. Maar hoeveel MIA heb je moeten terugbetalen? 15000,-? EN je had de auto fiscaal technische helemaal afgeschreven door de VAMIL regeling. Dus je hebt een winst van EUR 71.500,-. Daar moet je ook nog belasting over betalen.

Met een beetje rekenen kwamen wij er achter dat wij beter onze "oude" model S P85 uit november 2013 als tweede auto konden aanhouden (naast de nieuwe model X) dan onze ampera uit 2012. Dat hing samen met enerzijds de hoge restwaarde van de P85 in combinatie met de terugbetaling van KIA en MIA over deze restwaarde en anderzijds de lage restwaarde van de ampera. Als onze P85 op 1 januari 2018 (het moment waarop de P85 zonder KIA/MIA verrekening kan worden verkocht) nog € 40.000 exclusief BTW oplevert dan is het goedkoper om in de Tesla door te hebben gereden dan in de ampera.

Bij deze berekening is overigens geen rekening gehouden met de meerwaarde van het rijden in een Tesla P85 in vergelijking met het doorrijden in een ampera ;-)
 
Klinkt heel aardig en veel. Maar hoeveel MIA heb je moeten terugbetalen? 15000,-? EN je had de auto fiscaal technische helemaal afgeschreven door de VAMIL regeling. Dus je hebt een winst van EUR 71.500,-. Daar moet je ook nog belasting over betalen.

Ik hoef niets terug te betalen omdat ik geen gebruik heb gemaakt van die regelingen. Was destijds te laat met de aanvragen (was toen in de veronderstelling dat Tesla dat zou regelen).
 
Met de trein naar Tesla Latem, en de Model X van het SeC stond ons al op te wachten aan Gent St. Pieters :cool:
Na anderhalve dag zonder Tesla (ex-P85) was het meer dan tijd om onze X te verwelkomen :D
Klasse ontvangst en aflevering in Latem! :)
 

Attachments

  • IMG_0003 (1).jpg
    IMG_0003 (1).jpg
    76.6 KB · Views: 54
  • IMG_0007.jpg
    IMG_0007.jpg
    71.5 KB · Views: 48
  • IMG_0010.jpg
    IMG_0010.jpg
    93.3 KB · Views: 50
Ik heb een tijd meegelezen met het forum en nu dan toch maar een account aangemaakt om hopelijk in de toekomst ook bij te dragen met tips en ervaringen. Want a.s. donderdag om 1000 uur kan ik dan ook mijn tesla model x ophalen in Tilburg! Van de week wel al de laadpaal geinstalleerd (HPWC icm maxem) die ziet er in ieder geval al prachtig uit. Ik zag op het engelstalig gedeelte van het forum een hele (uitgebreide) checklist voor de levering maar zijn er nou specifieke dingen die jullie zijn opgevallen bij het ophalen waar ik op moet letten?
 
  • Like
Reactions: Rutger1978
Ik heb een tijd meegelezen met het forum en nu dan toch maar een account aangemaakt om hopelijk in de toekomst ook bij te dragen met tips en ervaringen. Want a.s. donderdag om 1000 uur kan ik dan ook mijn tesla model x ophalen in Tilburg! Van de week wel al de laadpaal geinstalleerd (HPWC icm maxem) die ziet er in ieder geval al prachtig uit. Ik zag op het engelstalig gedeelte van het forum een hele (uitgebreide) checklist voor de levering maar zijn er nou specifieke dingen die jullie zijn opgevallen bij het ophalen waar ik op moet letten?
Mijn enige opmerking zou zijn de auto zeer grondig te inspecteren op lakbeschadigingen en onregelmatigheden in het interieur.
Kom je thuis met de auto en zie je dan een kras op bijv. een velg dan is die schade voor eigen rekening.
De techniek kun je bij aflevering vergeten, Tesla lost later alles keurig op.
 
  • Like
Reactions: ebullio
Er wordt inderdaad hard gewerkt. Gisteravond na tienen nog een mailtje en vandaag op zaterdag een telefoontje. Hulde!

Bij mij precies andersom,heb meer dan een week getracht te bellen en te mailen maar geen enkele reactie. Zelfs algemene nummer gebeld en naar mijn DS gevraagd maar nog geen reactie. Na een "geïrriteerde" mail vr middag een telefoontje dat het wss do of vr wordt as week nog net voor 1 okt.
 
23 februari dit jaar het topic gestart en dan mag ik nu aanstaande donderdag 29 sept ( 7 maanden ) ook ondergetekende naar tilburg toe komen om zijn X op te halen...

18:00 en ik zal niet de enige zijn heb ik zo'n vermoeden...meer die op dat tijdstip daar zijn?

Na alle verhalen en filmpjes en foto's ben ik toch wel erg benieuwd naar hoe hij daadwerkelijk rijd / er uit ziet / voelt / afwerking etc etc etc...
 
Even een klein verslagje van mijn delivery afgelopen woensdag;

Woensdag 17 september was het dan zover! Delivery gepland om 18.00, Tilburg.
Vanwege fileleed en dergelijke gekozen om met de trein te gaan, maar het begon al goed met wat vertraging vanaf station Blaak... Nog net de trein in Dordrecht richting Venlo kunnen pakken.

Aangekomen in Tilburg zouden wij worden opgehaald door Tesla (na aanraden hier op het forum) en dit hadden we dan ook uitvoerig met de DS via mail besproken. Nou 3x raden wat er gebeurde.. niemand was aanwezig!
Wij om 17.30 op het station bellen naar Tesla, maar behalve de correct articulerende keuzemenu kregen we noch Tesla, noch DS aan de lijn. Uit pure wanhoop maar Roadside assistance gebeld, die uiteraard ook niemand aan de lijn kreeg.

Puntje bij paaltje; wij hebben uiteindelijk een uur station Tilburg mogen verkennen (toch wel lekkere kipburgers hebben ze daar) en argeloze Teslarijders aangesproken, die uiteraard mensen kwamen afhalen, maar ons dus niet.
Bijna in bus 327 gestapt, toen we een belletje kregen dat er intern blijkbaar iets fouts gegaan was (zover waren we al) en dat er zo snel mogelijk iemand aankomt.

Aardige jongen die ons hielp (niet de DS zelf),

Uiteindelijk onze X mogen aanschouwen, wat het eerdere ongemak alweer deed vergeten, maar waar wel de volgende verrassing ons te wachten stond; ik miste een lijntje onder de badge o_O.

Uit navraag werd uitgelegd dat onze X af-fabriek P90D werd geleverd en dat ze in Tilburg nog niet wisten hoe ze de L in de X moesten stoppen. Mocht dit beschikbaar komen, dan kunnen we SeC Rotterdam bellen...

Al met al weer een spannende delivery. De X staat nu bij de SeC voor de L upgrade (en wat andere kleine dingetjes), aangezien ze daar aangaven dat het binnen 2 uur gepiept zou zijn. Softwarematig that is, omdat de P90D's reeds alle benodigde hardware zouden bevatten (wat ik begrepen heb).

Fotootje als afsluiter:

 
Wij mogen morgen onze Model X gaan ophalen!

Het is een 90D, Midnight silver, 7 zetels, zwart leder, beige headliner, 20 inch velgen, auto-pilot en premiumpakket.

Nu nog de instructievideo bekijken en een mini-roadtrip naar Duitsland plannen voor dit weekend en dan zijn we er ongeveer klaar voor hoop ik :eek: :)

Moest er iemand dit weekend een donkergrijze X90D tegenkomen met een koppel waarbij de grijns op hun gezicht blijft staan, dat zullen wij dan misschien zijn :D

We hebben jullie "gespot".
De grijns stond inderdaad op jullie gezicht !
Gefeliciteerd met de wagen; en knap dat jullie als kennismaking let de wagen meteen op een trip vertrekken.
Veel geluk en plezier nog !
 
We hebben jullie "gespot".
De grijns stond inderdaad op jullie gezicht !
Gefeliciteerd met de wagen; en knap dat jullie als kennismaking let de wagen meteen op een trip vertrekken.
Veel geluk en plezier nog !

Bedankt! Die grijns staat nog altijd op ons gezicht :D

Met zo'n wagen kan je toch niet anders dan meteen op roadtrip te vertrekken :D

Oorspronkelijk hadden ze gezegd dat we hem pas deze week zouden hebben, dus hadden we het komende weekend vrijgehouden voor onze eerste roadtrip, nu is dat dus vrij voor onze tweede roadtrip :)