Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model X reservaties - Benelux - Bestelling/Design/Levering etc

This site may earn commission on affiliate links.
Mooie auto Iwan, het lijkt wel weer het "Meet the model X event" in Tilburg. Dezelfde uitvoering!
Frank, veel plezier morgen bij de aflevering! Ik moet nog enkele weken geduld hebben. Voordeel is dat het dan minder druk is dan einde-kwartaal, dus ik verwacht dat alles piekfijn in orde zal zijn :)
 
  • Like
Reactions: FrankNL
23 februari dit jaar het topic gestart en dan mag ik nu aanstaande donderdag 29 sept ( 7 maanden ) ook ondergetekende naar tilburg toe komen om zijn X op te halen...

18:00 en ik zal niet de enige zijn heb ik zo'n vermoeden...meer die op dat tijdstip daar zijn?

Na alle verhalen en filmpjes en foto's ben ik toch wel erg benieuwd naar hoe hij daadwerkelijk rijd / er uit ziet / voelt / afwerking etc etc etc...
Veel plezier morgen Frank!
 
  • Like
Reactions: FrankNL
Mocht je eens een weekendje geen tijd hebben, dan wil ik gerust over nemen. Zodat de X het gewoon blijft.;)

:mad:
Ga je nu weer vreemd gaan ?
Eerst heb je je AmericanBeauty gedumpt na amper 2 jaar voor een jonger model met meer toeters; en nu; nog geen jaar later, ga je RedSonja dumpen ? Voor een X-model ?

Ik weet nochtans uit goede bron dat je gisterenavond RedSonja nog een goede beurt hebt gegeven.
Maar je was snel klaar.... Is dat het probleem ? Heb je een model nodig met meer "pak" aan ?
:confused::confused::confused:


;)
 
Last edited:
Net de auto opgehaald. Hartstikke blij mee! Ook de autorit vanuit Tilburg naar Rotterdam ging soepeltjes, hij rijdt heerlijk.
 

Attachments

  • WP_20160929_11_06_35_Rich.jpg
    WP_20160929_11_06_35_Rich.jpg
    333.5 KB · Views: 87
Als ik onze X en S naast elkaar zie staan dan vind ik de X stiekem mooier...

Dat is overigens grotendeels het gevolg van het nieuwe front, als onze S nou eens niet die nepgrille zou hebben...

Ik begin het vervangen van de bumper voor zo'n aftermarket facelift bumper steeds aantrekkelijker te vinden!
 
  • Like
Reactions: Desiré
IMG_9308.JPG IMG_9302.JPG

Eindelijk na lang wachten hem vandaag mogen ophalen! Het was ongelofelijk druk bij het afleveren, extra mensen ingehuurd om iedereen te ontvangen.

Maar wat een mooie auto zeg...indrukwekkend qua formaat en ideale zitpositie...frunk en trunk ruimte viel me iets tegen...scherm en stoelen zijn super...

En wat is die snel...stoplicht sprintje was echt geniaal :) ... regenwisser maakte wat lawaai...ruit giga groot en daardoor erg fijn...

Heb maar half uurtje gereden want druk programma vanavond maar kan niet wachten op morgen dat ik een serieuzere rit kan maken.

En wachten op de wrapper die volgende week hem zijn echte kleuren gaat geven!

En zoals je kan ziet past hij precies in mijn kelder :) was beetje bang dat ik eerste auto uit mijn huis moest rijden voordat ze erin konden, maar de achterdeuren gaan gewoon open!

(Heb helaas mijn vrouw niet kunnen showen op de foto zoals @Rutger1978 want die vind dat ze auto wel mogen brengen voor dat geld ;-) )
 
Eerste observaties:

- Rijdt heerlijk. Veel fijner dan de S door de hoge zit positie.
- Stoelen zijn fantastisch
- Prachtig gevoel om zo hard op te kunnen trekken zonder herrie
- Aandacht van andere weggebruikers valt nog mee. Blijkbaar is de X minder opvallend dan ik dacht. Totdat je de achterdeuren opendoet natuurlijk. Wel af en toe gehad dat een auto erg langzaam inhaalde terwijl ik op de middelste baan reed. Niet goed kunnen zien of ze de X aan het bewonderen waren
- Bediening van de navigatie was even wennen. Hoop er snel een handigheidje in te krijgen
- Met de trein naar Tilburg is een drama in de spits en tijdens wisselstoringen. Taxi vanaf station is ook nog meer dan 30 euro.
- De ramen achterin kunnen volgens mij niet op kinderslot
- Het beeldscherm achter je stuur is bijna nog mooier dan die in het middenconsole
- Er staat nog geen firmware 8 geinstalleerd. Straks maar even kijken hoe ik die erop ga krijgen
- Autopilot nog niet geprobeerd. Wel adaptieve cruise control. Werkt heerlijk tijdens traject controle.
- Op hoge snelheid (150 km/u) rijdt de X minder lekker dan mijn oude X5. Kan ook een kwestie van gewenning zijn
- Spotify is chill
- Mijn kinderen (van 6 en 2) zijn helemaal gelukkig
- De rechter FWD maakt af en toe een raar geluid bij het openen. Ook hebben de deuren al een paar keer problemen gehad bij het sluiten
- In je dode hoek kijken is wat lastig vanwege het privacy glas. Achteruitkijkspiegel werkt 's avonds ook niet optimaal hierdoor. Gelukkig kun je altijd de camera aanzetten
- Opladen van de X ging in 1 keer goed (oplaadpaal van EV Box op de oprit)
- Genieten van de stilte in de auto. Vooral 's avonds op een lege weg. Pas bij 130 km/u begin je wat wind geluid te horen
- Achterbak is gigantisch wanneer je de achterste tijd ingeklapt hebt