Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model Y levering

This site may earn commission on affiliate links.
Tesmanian kondigt een grote hoeveelheid Model Y's aan die grotendeels naar Europa gaan.

View attachment 835069

Link: https://www.tesmanian.co7-000-tesla-model-y-made-in-shanghai-preparing-to-ship
Uit de tekst:
Giga Shanghai is now only producing the Model Y SUV. According to the information, most of them are ready for shipment to Europe.
Giga Shanghai will produce 2,000 Model Ys per day, and this will increase to 2,200 vehicles per day, which should happen in August.

Zou het leveren nu sneller kunnen gaan?
Goed voor de tweedehandswaarde van de MODEL 3, als het alleen Y's zijn
 
Heel vreemd, ik vroeger besteld en nog altijd december - februari (MYLR / zwart / zwart)
ik bestelde in maart LR Zwart/zwart met de verzekering dat ze mei 2022 konden leveren. Van Mei-Juni naar Augustus-September naar September-Oktober naar December - Januari (2023) en sinds gisteren "verwachte levering nog niet bekend"
Bestel je vandaag idem auto in Zwitserland leveren ze nog in augustus... dit ruikt naar "moedwillig gunstiger voorstellen" om klanten te lokken
 
MYP Wit/Zwart: OD 24-07-2022, EDD 15-12-2022 - 29-1-2023, ik ben benieuwd of het nog dit jaar word. Als ik de nieuws berichten moet geloven neemt de productie toe in Giga Shanghai en Giga Berlijn.
Dat is nog niks, hier:
MYP Wit/Zwart EAP: OD 28/04/2022 EDD: Oktober-December terwijl sommige hun MYP in Mei bestellen en al geleverd hebben, met dezelfde kleuren combo... volgen wie volgen kan.
 
ik bestelde in maart LR Zwart/zwart met de verzekering dat ze mei 2022 konden leveren. Van Mei-Juni naar Augustus-September naar September-Oktober naar December - Januari (2023) en sinds gisteren "verwachte levering nog niet bekend"
Bestel je vandaag idem auto in Zwitserland leveren ze nog in augustus... dit ruikt naar "moedwillig gunstiger voorstellen" om klanten te lokken
Heb mail gestuurd naar tesla gent en ze zeiden dat de datum in de applicatie voorlopig genegeerd mag worden, dat dit niet klopt. Want indien je vandaag besteld, staat er een vroegere datum…
 
Hier zelfde ervaring : bestelling 15/6 MY LR w/zw 19” . Al 4 keer andere EDD gekregen gespreid over een periode van 6(!) maand. Nu ook dec 22- feb23. Bij andere (premium)merken is EDD inderdaad langer maar bij Tesla is de onberekenbaarheid nu toch ergerlijk.