Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model Y levering

This site may earn commission on affiliate links.
Het was gister druk in Tilburg, maar het liep gesmeerd. Kleine lakbeschadiging zijkant(2-3 mm, soort steenslag puntje) wat ze daar meteen hebben bijgewerkt(detailer was aanwezig). Een vriend heeft mij in mijn M3P gebracht en wist werkelijk niet wat hij zag. Hij rijdt hybride en zou graag volledig electrisch willen, maar durft dat vanwege zijn caravan nog niet aan. Maar de hoeveelheid auto’s en aflevering deed hem stamelen.
Ik was altijd tevreden met mijn M3P, maar de nieuwe model Y zit wel fantastisch in elkaar. En “different cookie” zou van Gaal zeggen.
De auto is erg stil ondanks het veel bredere rubber. Stoelen zitten erg goed en het materiaal lijkt wat zachter dan van de M3P. Hij voelt wat wat zwaarder, maar de vering is zeer goed en pakt de oneffenheden beter dan de M3. Mogelijk zijn de latere M3 wel een stuk beter dan die van mij uit juni ‘19. Verder is hij veel groter dan ik mij had ingebeeld; kofferbak is mega en achterin zit je perfect(geen reden om daarvoor de XC90 te nemen; alhoewel je daar met 5 (volwassen)personen denk ik nog wel net beter zit.
Wat mij erg positief opviel is dat mijn terugrit(149 km)op gemiddeld 148 Wh/km uitkwam. Dat is boven verwachting.
Volgende week ga ik er mee naar Italie voor een weekje fietsen. Ben heel benieuwd..
 
Rond lunchtijd opgehaald, niet zo druk, toen ik wegging wel. hier ook paar krasjes op de clearcoat. Wat ik me afvraag, als ik die laat poetsen, dan verwijderen ze toch stukje clearcoat of niet ?

De terug rit hier 144 Wh/km. de Model Y is erg zuinig
 
Model Y doet het goed in NL, 16.500 stuks al verkocht:

1696177251021.png