Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model Y levering

This site may earn commission on affiliate links.
Nope. Schepen doen er ongeveer vier weken over, afhankelijk van de route. Maar ga ervan uit dat die datum nog een keer of 5 tot 10 gaat veranderen.
Ik weet het. Ik heb naast de MY RWD die ik eergisteren besteld heb ook een MYLR in bestelling staan die in september wordt geleverd. Nu is de vraag, wat doe ik daarmee? Cancellen of gewoon in ontvangst nemen en na een paar maanden op de hele goede tweedehands markt weer verkopen? Jong gebruikte MYs staan voor meer dan de nieuwprijs online. Wat zouden jullie doen?
 
Ze staan voor een prijs die hoger is maar dat wil niet zeggen dat ze altijd aan die prijs verkopen. Plus dat als nu massaal leveringen komen zal de tweedehands prijs ook wel zakken laat staan als ze ze later nog sneller kunnen leveren vanuit Duitsland. Daarnaast ga je van een LR dus dual motor naar een single motor, ik denk dat je dat zeker gaat voelen en hierdoor wil je misschien net die LR houden. Wil je het risico lopen dan kan je dat doen, wil dat risico niet lopen dan zou ik die LR cancellen.

Just my opinion
 
Ik weet het. Ik heb naast de MY RWD die ik eergisteren besteld heb ook een MYLR in bestelling staan die in september wordt geleverd. Nu is de vraag, wat doe ik daarmee? Cancellen of gewoon in ontvangst nemen en na een paar maanden op de hele goede tweedehands markt weer verkopen? Jong gebruikte MYs staan voor meer dan de nieuwprijs online. Wat zouden jullie doen?
Ik denk dat Endja een punt heeft mbt dual of single motor en de ramp-up van MIG.
Nemen wat het leukst is, en wachten tot het begin van een kwartaal (wanneer er veel minder leveringen zijn) en dan de andere verkopen?
 
Vraagje:
Hoe verloopt het in ontvangst nemen van de Tesla de dag zelf in geval van een financiering?

Want mijn bank stuurt een bestelbon naar Tesla pas nadat ik m’n 1ste verhoogde factuur betaal. Echter wil ik de auto eerst ‘nakijken’ vooraleer ik het ‘accepteer’.
 
Hallo beste Y bestellers.

Hier een verwarde 'collega besteller' met een (te?) lang verhaal.

Ik lees hier ondertussen al maanden mee, mijn beste vriend is hier lid en een Tesla fan die mijn kop helemaal zot gemaakt heeft van Tesla. Ben zelf een Vlaming van 57 jaar.

Gisterenmorgen in een bui van ongeduld een rode Model Y LR besteld nadat ik van Tesla Hasselt te horen kreeg dat de LR nu ook in Berlijn gebouwd wordt. Na de bestelling kreeg ik telefoon van Hasselt en die persoon bevestigde de LR Berlijn productie maar zei er direct bij dat ik evengoed eentje van China kon geleverd krijgen. Levertermijn zou 1ste kwartaal '23 zijn dus nam ik aan dat het wel een MIG zou zijn.

Gisterennamiddag log ik in mijn account en tot mijn grote verbazing staat daar opeens levering september.

Gisterenavond las ik hier al de bovenstaande verhalen van plotselinge levertermijn naar september.
En allemaal MIC.

Maar ik wil absoluut een MIG. Dat heeft niets met kwaliteit te maken maar met emoties naar Duitsland toe.

Dus gisteren heel laat mijn bestelling veranderd naar een rode P vermits die toch allemaal MIG's zouden zijn. Maar en daarmee deze post, mijn levering staat nog steeds op 30/9-15/10 voorzien. Naar Hasselt gebeld en die bevestigen productie P in DE maar zeggen dat de rode de laatste kleur is die ze daar gaan bouwen. Dus die zijn nu ook verward want die zien op mijn bestelnr ook levering voor volgende maand staan.

Dus ik wacht wat zenuwachtig af wat er gaat gebeuren. Spannend wel. :)

Groeten ,
Denis
Dag Denis! Hopelijk heeft uwen Antwerpse “influencer” U niet te zot gemaakt.

Benieuwd hoe dit afloopt
 
Dag Denis! Hopelijk heeft uwen Antwerpse “influencer” U niet te zot gemaakt.
Hey Frank, 'that ship has sailed' :D
Benieuwd hoe dit afloopt
Ik ook , net gekeken en nog steeds : Verwachte levertijd: September 30 - Oktober 15
Stel dat ze recentelijk beslist hebben om wat MIC P's te maken voor de EU. Dan klopt die levertijd wel he.
En ik ga die dan toch nemen, MIC of niet.
De volgende in Crimson Red zal dan MIG worden en dan wacht ik één keer op de 4680.
 
  • Like
Reactions: DRS ACTIVE
Bij Tesla Hasselt meldde ze me zaterdag dat de aankomst van mijn wagen in Hasselt voorlopig stond op 20/9. Mijn EDD is 14-26 september. Van het schip heeft men mij niets gezegd. Maar vermoed dat dit dan hetzelfde is