Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model Y levering

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb ineens een factuur in mijn account staan met VIN, zonder kenteken en leveringsdatum 6-1. Dit verbaast mij enorm, aangezien ik een grijze RWD heb besteld en deze voor zover ik weet niet op de schepen stond die eind december zijn gearriveerd. Ik had gerekend op levering in de loop van Q1 zodra de volgende lading is gearriveerd. Kan dit kloppen? Meer mensen die dit ook hebben?
 
Ik heb ineens een factuur in mijn account staan met VIN, zonder kenteken en leveringsdatum 6-1. Dit verbaast mij enorm, aangezien ik een grijze RWD heb besteld en deze voor zover ik weet niet op de schepen stond die eind december zijn gearriveerd. Ik had gerekend op levering in de loop van Q1 zodra de volgende lading is gearriveerd. Kan dit kloppen? Meer mensen die dit ook hebben?
Ja. Zie dit draadje. Leveringen Model Y RWD Europa
 
Is het verschil trouwens groot, tussen een RWD en Performance? In cijfers wel, maar hoe is dit in de praktijk?
Lijkt mij zelfde als vragen wat het verschil is tussen een Ford Focus ecoboost 1.0 en een Focus RS. Allebij een Ford Focus maar toch heel verschillende auto's. Met de andere ophangen/remmen en het grotere vermogen denk ik wel dat het verschil groot is in de praktijk.
 
  • Funny
Reactions: Lorpo
De beste wensen allemaal! Het is opeens opmerkelijk rustig in deze thread,haha! Geen track en trace van boten en check wanneer die sms nou komt 😉

Heeft iedereen z’n MY uiteindelijk nog in het oude jaar gekregen?
Helaas ook hier nog aan het wachten, zeer teleurgestelde ouders die zijn blij gemaakt met de mail of ze in 2022 geleverd wilden hebben. Inmiddels staat al weken in de app dat de faktuur wordt opgemaakt
 
Is de prijswijziging al bij iemand doorgevoerd met een openstaande order? Ik had al een factuur maar kreeg toen de mail dat prijs binnen 48u zou worden aangepast. Ik wacht nog maar even met betalen, omdat ik anders die korting maar weer terug moet zien te vorderen. Maar ondertussen blokkeert dat wel de levering...
 
Is de prijswijziging al bij iemand doorgevoerd met een openstaande order? Ik had al een factuur maar kreeg toen de mail dat prijs binnen 48u zou worden aangepast. Ik wacht nog maar even met betalen, omdat ik anders die korting maar weer terug moet zien te vorderen. Maar ondertussen blokkeert dat wel de levering...
Ik zou maandag even contact opnemen met het Delivery team. E-mail adres daarvan staat in je My Tesla account bij de factuur info. Die reageren meestal snel op mail
 
984D64D9-B494-4EED-B569-6CC08C309A60.jpeg

B6CD5B46-DADC-40EA-98ED-70B5CBD372B9.jpeg

Ja zeker.
 
Ik heb ineens een factuur in mijn account staan met VIN, zonder kenteken en leveringsdatum 6-1. Dit verbaast mij enorm, aangezien ik een grijze RWD heb besteld en deze voor zover ik weet niet op de schepen stond die eind december zijn gearriveerd. Ik had gerekend op levering in de loop van Q1 zodra de volgende lading is gearriveerd. Kan dit kloppen? Meer mensen die dit ook hebben?
Ik bestelde zaterdagochtend, waarbij eerst levering mrt-mei werd aangegeven. Toen ik in de loop van de dag alle documenten had geüpload, kreeg ik ineens levering deze week (14-21) door. Dát was niet de bedoeling. Ik overweeg nu de bestelling te annuleren en later alsnog te bestellen.

Wat me bezighoudt is waar deze Y vandaan komt. Of eigenlijk: kan ik aan de hand van een VIN-nummer achterhalen wanneer deze is gebouwd en welke recente modelwijzigingen wel/niet in 'mijn' Y zitten?
 
Ik bestelde zaterdagochtend, waarbij eerst levering mrt-mei werd aangegeven. Toen ik in de loop van de dag alle documenten had geüpload, kreeg ik ineens levering deze week (14-21) door. Dát was niet de bedoeling. Ik overweeg nu de bestelling te annuleren en later alsnog te bestellen.

Wat me bezighoudt is waar deze Y vandaan komt. Of eigenlijk: kan ik aan de hand van een VIN-nummer achterhalen wanneer deze is gebouwd en welke recente modelwijzigingen wel/niet in 'mijn' Y zitten?
Soort van, je kan de VIN decoder proberen

 
@Keezje, Uit de VIN decoder kan je niet zoveel informatie halen. Uit het typegoedkeuringsnummer kun je al wel meer afleiden, maar ik weet niet of Tesla dat nu al kan/wil geven. Het typegoedkeuringsnummer moet men doorgeven aan de RDW bij de aanvraag van het kenteken.

Om welke wijzigingen gaat het?
😏 Daar was ik dus juist precies nieuwsgierig naar: wanneer is deze gebouwd en als het om oudere voorraad zou gaan, welke recente aanpassingen heb ik dan wel/niet?
(Het blijkt overigens om een nov-2022 build te gaan, dus verder geen twijfels).
 
  • Like
Reactions: peter85
Afgelopen zaterdag een grijze LR MY besteld, met verwachte levering in maart-mei. net in de app een VIN en een leverdatum voor a.s. Maandag. Dat is nogal wat sneller dan gedacht….
Zit nog te wachten op de betaling van mijn tweedehands model X (afgesproken op 15-2). hoe makkelijk is het om de levering uit te stellen? Of is bij tesla uitstel gelijk aan afstel?
 
Afgelopen zaterdag een grijze LR MY besteld, met verwachte levering in maart-mei. net in de app een VIN en een leverdatum voor a.s. Maandag. Dat is nogal wat sneller dan gedacht….
Zit nog te wachten op de betaling van mijn tweedehands model X (afgesproken op 15-2). hoe makkelijk is het om de levering uit te stellen? Of is bij tesla uitstel gelijk aan afstel?
Oeh ik hoop niet dat ik dat krijg, zit ongeveer in hetzelfde schuitje. Had ook besteld dit weekend (witte LR + trekhaak) maar krijg het (laatste deel van) het geld ook pas ergens medio februari. Heb eigenlijk geen idee of uitstel een mogelijkheid is, maar ik zou even bellen als ik jou was!
 
  • Like
Reactions: Mkessels