Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model Y Performance levering

This site may earn commission on affiliate links.
Dag Iedereen, ik ben nieuw hier dus even kort voorstellen. Wij hebben 7/11 een Tesla Model Y Performance gaan testrijden en dan ook meteen besteld ( MYP Wit/Zwart met winterwielenset 21" extra ), afgelopen maandag berichtje of we er klaar voor waren en deze ook aangeklikt aangezien we hem graag willen ontvangen. Dag erop gebeld met Tesla Hasselt, maar daar vertelde ze me dat het ging om een interesse peiling om te zien of ze MYP deze kant zouden gaan doorsturen. Had gevraagd aangezien ik met een wagen zit die ik nog ga verkopen of ik me dan snel aan een levering kon verwachten, ze konden me enkel zeggen dat er momenteel nog geen melding stond van onze wagen. Gisterenavond ineens bericht uw Tesla is onderweg, graag ontvangen wij uw bevestiging voor ontvangst met JA of NEE te antwoorden. Ik ben dan op de account gaan kijken en ineens stond er een chassisnr en leverdatum met uur erbij ingevuld. Nog geen Telefoon ontvangen vandaag van Tesla Hasselt, dus straks maar eens bellen om te checken of deze klopt ...

Zijn er nog mensen die dit zo ontvangen hebben?
Dat is snel 👍🏻
 
Die had ik niet aan zien komen, Tesla geeft blijkbaar nog een bedankje als je dit jaar de wagen nog in ontvangst neemt. Op zich niet gek maar ik zou denken dat ze vooral beperkt zijn door hun eigen aanvoer op dit moment.
Je zou denken dat ze dat enkel doen in gebieden waar er een teveel is aan wagens, maar wel fijn om te horen! 10000km, met hoeveel credits komt dat ongeveer overeen dan?
 
Dag Iedereen, ik ben nieuw hier dus even kort voorstellen. Wij hebben 7/11 een Tesla Model Y Performance gaan testrijden en dan ook meteen besteld ( MYP Wit/Zwart met winterwielenset 21" extra ), afgelopen maandag berichtje of we er klaar voor waren en deze ook aangeklikt aangezien we hem graag willen ontvangen. Dag erop gebeld met Tesla Hasselt, maar daar vertelde ze me dat het ging om een interesse peiling om te zien of ze MYP deze kant zouden gaan doorsturen. Had gevraagd aangezien ik met een wagen zit die ik nog ga verkopen of ik me dan snel aan een levering kon verwachten, ze konden me enkel zeggen dat er momenteel nog geen melding stond van onze wagen. Gisterenavond ineens bericht uw Tesla is onderweg, graag ontvangen wij uw bevestiging voor ontvangst met JA of NEE te antwoorden. Ik ben dan op de account gaan kijken en ineens stond er een chassisnr en leverdatum met uur erbij ingevuld. Nog geen Telefoon ontvangen vandaag van Tesla Hasselt, dus straks maar eens bellen om te checken of deze klopt ...

Zijn er nog mensen die dit zo ontvangen hebben?
ongeveer hetzelfde (ook Hasselt). Zelfs geen sms, enkel datum en uur dat plots was ingevuld in de app. Vandaag hebben ze men verzekeraar ook gemaild ivm de leverdatum dus het zal wel officieel zijn 🤷‍♂️ verder niks persoonlijk gehoord.
 
ongeveer hetzelfde (ook Hasselt). Zelfs geen sms, enkel datum en uur dat plots was ingevuld in de app. Vandaag hebben ze men verzekeraar ook gemaild ivm de leverdatum dus het zal wel officieel zijn 🤷‍♂️ verder niks persoonlijk gehoord.
Idd net ook mailtje van Tesla naar verzekeraar , mag je hem ook vrijdag 23/12 ophalen? Helaas geraak ik in Hasselt telefonisch niet binnen, zal wel druk zijn daar. Ik spring er maandag of dinsdag binnen. PS in je App kan je kiezen dat je ook SMS krijgt van Tesla, die moet je aanvinken dan. dit doe je bij Account/instellingen/nieuws en gebeurtenissen ☺️
 
  • Like
Reactions: henry38
Als bedankje dat u dit jaar levering neemt ontvangt u 10,000 km gratis Superchargen waar u gebruik van kan maken bij meer dan 10,000 Superchargers in Europa. Algemene voorwaarden.*

*Tesla kent gratis Supercharging credits toe ter waarde van ongeveer 10,000 km, indien u levering van een Tesla neemt voor 31 december 2022. De gratis Supercharger credits zullen in january 2023 toegevoegd worden aan uw Tesla account en zullen een periode van twee kalenderjaren vanaf het moment van levering geldig blijven. [..] Tesla is niet verantwoordelijk in het geval dat uw voertuig, om wat voor reden dan ook, niet kan geleverd worden voor 31 december 2022 en u dus geen gebruik kan maken van deze promotie.
 
Deze zilvergrijze stond in Hasselt.
Zeer mooie kleur!
20221217_115133.jpg
 
We hebben vandaag onze MYP in ontvangst genomen, eigenlijk zonder echt bijzonderheden (los van de vertraging, de portieren van onze Model 3 waren finaal dichtgevroren. Een paar administratieve dingen klopte niet helemaal maar dat wordt rechtgezet. De auto stond klaar met de batterij op >85% en geen op- of aanmerkingen over de lak. Wel waren de matten wat vies en lag er een plastic afdekkap van een van de montage-ogen in de kofferbak los in de lower trunk maar die is ter plekke teruggezet.

Veruit de meeste autos die klaarstonden leken RWD (of LR) te zijn met nog een stuk of 4 MYP-tjes zover we konden zien, verder toch nog enkele Model 3s en een handvol Model S/X Plaid, welke de 'full treatment' krijgen met een doek over de auto en bubbels.

Alles bij elkaar niets te klagen, wel is de auto wat harder dan bij de proefrit maar dat kan te verklaren zijn door de wat hoge bandenspanning (3 bar rondom). Verder openen de achterportieren niet elke keer wanneer de auto ontgrendeld is en je aan de portier trekt dus dat wordt mogelijk nog even een SeC-bezoekje. Niets wat de pret mag drukken verder, hopelijk volgen alle andere MYPs ook snel!
 
  • Like
Reactions: Jimmy.M
Dag Iedereen, ik ben nieuw hier dus even kort voorstellen. Wij hebben 7/11 een Tesla Model Y Performance gaan testrijden en dan ook meteen besteld ( MYP Wit/Zwart met winterwielenset 21" extra ), afgelopen maandag berichtje of we er klaar voor waren en deze ook aangeklikt aangezien we hem graag willen ontvangen. Dag erop gebeld met Tesla Hasselt, maar daar vertelde ze me dat het ging om een interesse peiling om te zien of ze MYP deze kant zouden gaan doorsturen. Had gevraagd aangezien ik met een wagen zit die ik nog ga verkopen of ik me dan snel aan een levering kon verwachten, ze konden me enkel zeggen dat er momenteel nog geen melding stond van onze wagen. Gisterenavond ineens bericht uw Tesla is onderweg, graag ontvangen wij uw bevestiging voor ontvangst met JA of NEE te antwoorden. Ik ben dan op de account gaan kijken en ineens stond er een chassisnr en leverdatum met uur erbij ingevuld. Nog geen Telefoon ontvangen vandaag van Tesla Hasselt, dus straks maar eens bellen om te checken of deze klopt ...

Zijn er nog mensen die dit zo ontvangen hebben?
Spijtig genoeg niet, ik zie hier alleen maar leveringen passeren maar spijtig genoeg geen die in Brugge gebeuren. Ik ben wel een tikkeltje jaloers / geirriteerd door jouw berichtje gezien ik toch wel een pak vroeger heb besteld, maar goed, kan jij niks aan doen, hopelijk geniet je van je wagen 😁
 
Spijtig genoeg niet, ik zie hier alleen maar leveringen passeren maar spijtig genoeg geen die in Brugge gebeuren. Ik ben wel een tikkeltje jaloers / geirriteerd door jouw berichtje gezien ik toch wel een pak vroeger heb besteld, maar goed, kan jij niks aan doen, hopelijk geniet je van je wagen 😁
Dat is idd jammer, heb je een optie gekozen op die mail met de vraag of je er klaar voor was? Zoja zal het wel niet lang meer kunnen duren gezien de aantallen die geproduceerd worden in Berlijn. Zijn ook erg benieuwd hoe die ons gaat bevallen 😊

Hopelijk snel meer duidelijkheid voor jou dan …
 
Dat is idd jammer, heb je een optie gekozen op die mail met de vraag of je er klaar voor was? Zoja zal het wel niet lang meer kunnen duren gezien de aantallen die geproduceerd worden in Berlijn. Zijn ook erg benieuwd hoe die ons gaat bevallen 😊

Hopelijk snel meer duidelijkheid voor jou dan …
Jup heb gevraagd voor dit jaar nog te leveren, hoe sneller hoe liever, ben nu geld aan het verbranden aan een franse huurwagen op diesel, als je van een elektrische wagen komt met alle toeters en bellen valt dat wel tegen 😅
 
Als bedankje dat u dit jaar levering neemt ontvangt u 10,000 km gratis Superchargen waar u gebruik van kan maken bij meer dan 10,000 Superchargers in Europa. Algemene voorwaarden.*

*Tesla kent gratis Supercharging credits toe ter waarde van ongeveer 10,000 km, indien u levering van een Tesla neemt voor 31 december 2022. De gratis Supercharger credits zullen in january 2023 toegevoegd worden aan uw Tesla account en zullen een periode van twee kalenderjaren vanaf het moment van levering geldig blijven. [..] Tesla is niet verantwoordelijk in het geval dat uw voertuig, om wat voor reden dan ook, niet kan geleverd worden voor 31 december 2022 en u dus geen gebruik kan maken van deze promotie.

Damn levering midden november had... :(
 
Jup heb gevraagd voor dit jaar nog te leveren, hoe sneller hoe liever, ben nu geld aan het verbranden aan een franse huurwagen op diesel, als je van een elektrische wagen komt met alle toeters en bellen valt dat wel tegen 😅
Dan zal je één dezer dagen wel bericht ontvangen hoop ik voor jou, en ik denk idd dat als je het eenmaal gewend bent dat je niet meer terug wil idd 😎

Alleen ben ik benieuwd of we die 10000km gratis laden ook gaan krijgen, toch achter vragen als ze er niks over zeggen :p
 
  • Like
Reactions: pati07
Dan zal je één dezer dagen wel bericht ontvangen hoop ik voor jou, en ik denk idd dat als je het eenmaal gewend bent dat je niet meer terug wil idd 😎

Alleen ben ik benieuwd of we die 10000km gratis laden ook gaan krijgen, toch achter vragen als ze er niks over zeggen :p
Waarom zou je die niet krijgen? ik heb in 9 jaar een 26 tal auto's verkocht en via het referral programma diverse prijzen verdient en ook allemaal gekregen.
Die 10.000 km komen in januari op uw account.
 
Er zitten hier meer mensen te wachten op hun model Y performance dan dat er nu in Tilburg staan. Niks voor niks denk ik dan, doen ze niet zomaar. Is het vast een goedmakertje omdat volgend jaar radar of parkeersensoren terugkomen?
Ik hoop voor iedereen die z'n auto nog niet heeft ontvangen dat je gelijk hebt maar ik vermoed dat het zo simpel is als de verkopen opstuwen aan het eind van het kwartaal, wat Tesla wel vaker doet. Stel ze komen pas midden tot eind januari met een update, dan heeft dit voordeeltje in december ook geen zin voor de eerste weken in januari. We gaan het volgend kwartaal zien, persoonlijk maakt de radar me niet uit (AP werkt best prima nu) maar het gebrek aan parkeersensoren voor en achter is erg teleurstellend.
 
Waarom zou je die niet krijgen? ik heb in 9 jaar een 26 tal auto's verkocht en via het referral programma diverse prijzen verdient en ook allemaal gekregen.
Die 10.000 km komen in januari op uw account.
Dat zou zeer mooi zijn, omdat ik de mail hierover nog niet ontvangen heb. Wel al afspreekdatum, vrijdag 23ste ophalen bij TA Hasselt. Verzekering Makelaar heeft ook al mail gekregen met alle documenten voor inschrijving. We kijken er alvast erg naar uit, het was deze of de IX3. Levertermijn en het hele pakketje van Tesla heeft ons overtuigd.