Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model Y Performance levering

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag bel ik m'n leasemaatschappij, om eens wat te weten te komen . zeggen ze mij dat m'n deliverydate 1 maart is. terwijl mn RN nummer 11766 is en besteld begin augustus. Ik begrijp de Tesla delivery strategy niet helemaal... m'n collega heeft een M3P besteld en had eerst 1 maart en nu ineens kan hij hem volgende week halen 😅
 
Vandaag bel ik m'n leasemaatschappij, om eens wat te weten te komen . zeggen ze mij dat m'n deliverydate 1 maart is. terwijl mn RN nummer 11766 is en besteld begin augustus. Ik begrijp de Tesla delivery strategy niet helemaal... m'n collega heeft een M3P besteld en had eerst 1 maart en nu ineens kan hij hem volgende week halen 😅
Gek.. ook bij brugge ophalen? Welke uitvoering heb je besteld en heb je ook de mail ontvangen van Tesla maandag avond omtrent levering?
 
A1C244C6-02B8-4104-ACC4-B562783D9085.jpeg
 
  • Informative
Reactions: DM231191
Vandaag de MYP laten afhalen in Tilburg. Erg blij dat het dit jaar nog geleverd kon worden. 4,5 maanden gewacht, dus dat is nog net te doen 🙃.

Helaas is de auto daar achtergelaten voor spuitwerk van een gedeelte. Zie foto hieronder:

26C7D074-B784-4304-A554-90BE9D9AA9B2.jpeg



We worden vandaag of morgen gebeld als het is opgelost. Auto is dus achtergelaten op delivery day…..

Op de feiten voorop lopen: verder moeten we maar afwachten of het stuur gaat trillen. Als dat na 150km rijden nog weg gaat en/of een service afspraak nodig is.

Conclusie: Gepruts en gedoe voor een auto van 73k. Ik ga zeker genieten van de auto als ik de 18e terug ben van vakantie. Het blijft een prachtige auto. Hiervoor reed ik de M3 LR.

Note: Maar ik hoop echt dat de concurrentie stappen gaat zetten, omdat momenteel de klant de dupe is van dit soort taferelen (iets met snel afleveren, want een beursgenoteerd bedrijf).

5AA108B2-3086-4D4D-8970-4E00CCC07A0E.jpeg


8D979468-0FAA-4A28-82E6-011469A67E1D.jpeg


CB1B147B-C4A7-4258-AAF3-328409787BC5.jpeg


68AFC04E-8315-471E-A204-0A6CB46D6ED4.jpeg
 
  • Like
Reactions: Lorpo and Jimmy.M
Vandaag de MYP laten afhalen in Tilburg. Erg blij dat het dit jaar nog geleverd kon worden. 4,5 maanden gewacht, dus dat is nog net te doen 🙃.

Helaas is de auto daar achtergelaten voor spuitwerk van een gedeelte. Zie foto hieronder:

View attachment 884866


We worden vandaag of morgen gebeld als het is opgelost. Auto is dus achtergelaten op delivery day…..

Op de feiten voorop lopen: verder moeten we maar afwachten of het stuur gaat trillen. Als dat na 150km rijden nog weg gaat en/of een service afspraak nodig is.

Conclusie: Gepruts en gedoe voor een auto van 73k. Ik ga zeker genieten van de auto als ik de 18e terug ben van vakantie. Het blijft een prachtige auto. Hiervoor reed ik de M3 LR.

Note: Maar ik hoop echt dat de concurrentie stappen gaat zetten, omdat momenteel de klant de dupe is van dit soort taferelen (iets met snel afleveren, want een beursgenoteerd bedrijf).

View attachment 884867

View attachment 884868

View attachment 884870

View attachment 884872
Wat ik mij afvraag, is waarom ze bij Tesla niet net als bij de andere merken gewoon de auto (deels) inwrappen zodat beschadigingen zoals deze kunnen opgelost worden.. Ik vind het echt zielig om een wagen van deze prijsklasse met dergelijke argusogen te moeten bekijken. Je zou er van uitgaan dat alles tip top is, maar zelfs bij hun duurdere modellen (S & X) is dit niet het geval, bij mij gaat dit er echt niet in..
 
  • Like
Reactions: Saci112
Wat ik mij afvraag, is waarom ze bij Tesla niet net als bij de andere merken gewoon de auto (deels) inwrappen zodat beschadigingen zoals deze kunnen opgelost worden.. Ik vind het echt zielig om een wagen van deze prijsklasse met dergelijke argusogen te moeten bekijken. Je zou er van uitgaan dat alles tip top is, maar zelfs bij hun duurdere modellen (S & X) is dit niet het geval, bij mij gaat dit er echt niet in..
Smaakt een beetje naar geld besparen op de verkeerde plekken.
 
Smaakt vooral zuur, maar als je dan kijkt naar de concurrentie dan krijg je het tegenovergestelde, voor alles gek veel bijbetalen of gewoon niet eens de optie hebben. Een wagen kopen in de huidige tijd lijkt momenteel eigenlijk geen super verstandige keuze :p

Ben je tevreden van je wagen?
Ja qua geld voor auto krijg je zeker een boel! Ben alleen van andere merken een afleverproces gewend met iets meer emotie:)

Auto bevalt tot nu toe prima!! Veel leren hoe alles werkt, maar dat zijn eigenlijk allemaal zaken die niets met autorijden te maken hebben😅. Zeker over de vering ben ik te spreken! Kom uit een MB cklasse op 19” en die kan ik zeker niet beter noemen dan de tesla! En de snelheid went ook zeker niet🙈
 
Ja qua geld voor auto krijg je zeker een boel! Ben alleen van andere merken een afleverproces gewend met iets meer emotie:)

Auto bevalt tot nu toe prima!! Veel leren hoe alles werkt, maar dat zijn eigenlijk allemaal zaken die niets met autorijden te maken hebben😅. Zeker over de vering ben ik te spreken! Kom uit een MB cklasse op 19” en die kan ik zeker niet beter noemen dan de tesla! En de snelheid went ook zeker niet🙈
Geweldig haha, ik kom van een ID4 die ik toch wel heel aangenaam rijden vond, alleen met de snelheid van een slak. Tijdens mijn testrit met een MYLR kon ik niks opmerken dat me irriteerde buiten dan wat gerammel aan een hoofdsteun. Dit was nog voor de comfort suspension (denk ik), dus ben heel erg benieuwd hoe ie rijdt!
 
Gek.. ook bij brugge ophalen? Welke uitvoering heb je besteld en heb je ook de mail ontvangen van Tesla maandag avond omtrent levering?
idd brugge ophalen , maar ik zie niets meer want is via leasebedrijf. ik had de auto op mijn naam besteld om het sneller te laten gaan en dan de bestelling doorgegeven aan de lease, werkt sneller. die 250 euro heb ik netjes terug gekregen. kheb MYP Zwart zwart met trekhaak besteld :)
 
Vandaag de MYP laten afhalen in Tilburg. Erg blij dat het dit jaar nog geleverd kon worden. 4,5 maanden gewacht, dus dat is nog net te doen 🙃.

Helaas is de auto daar achtergelaten voor spuitwerk van een gedeelte. Zie foto hieronder:

View attachment 884866


We worden vandaag of morgen gebeld als het is opgelost. Auto is dus achtergelaten op delivery day…..

Op de feiten voorop lopen: verder moeten we maar afwachten of het stuur gaat trillen. Als dat na 150km rijden nog weg gaat en/of een service afspraak nodig is.

Conclusie: Gepruts en gedoe voor een auto van 73k. Ik ga zeker genieten van de auto als ik de 18e terug ben van vakantie. Het blijft een prachtige auto. Hiervoor reed ik de M3 LR.

Note: Maar ik hoop echt dat de concurrentie stappen gaat zetten, omdat momenteel de klant de dupe is van dit soort taferelen (iets met snel afleveren, want een beursgenoteerd bedrijf).

View attachment 884867

View attachment 884868

View attachment 884870

View attachment 884872

Om 16:00 uur de MYP nogmaals laten ophalen. De kras is opgelost en de wagen ziet er als nieuw uit. We hebben wat cadeautjes meegekregen ivm de teleurstellende levering. Denk aan wat gadgets…

We gaan er van genieten! 🥳
 
Er worden nog maar weinig Model Y performance modellen op kenteken gezet deze maand. Ik hoop dat het vanaf volgende week sneller gaat met het 3 shift systeem wat morgen van start gaat. 5000 Model Y's per week worden er dan gebouwd.


Hier een overzicht van de model Y performance die op kenteken zijn gezet deze maand.

 
  • Like
Reactions: Saci112
Er worden nog maar weinig Model Y performance modellen op kenteken gezet deze maand. Ik hoop dat het vanaf volgende week sneller gaat met het 3 shift systeem wat morgen van start gaat. 5000 Model Y's per week worden er dan gebouwd.


Hier een overzicht van de model Y performance die op kenteken zijn gezet deze maand.

Verbaast me niet als je ziet hoe stil het hier is over effectieve leveringen.. In Belgie ook nog niet veel mensen gehoord die levering mochten ontvangen.
 
  • Like
Reactions: Jimmy.M and Saci112
En nu met de Kert-update ook Track Mode (eindelijk) op de MYP ;-)


Al MYP rijders de Track Moden en wat settings uitgeprobeerd (mits je de update al hebt kunnen downloaden uiteraard) ?
 
  • Like
Reactions: Jimmy.M
En nu met de Kert-update ook Track Mode (eindelijk) op de MYP ;-)


Al MYP rijders de Track Moden en wat settings uitgeprobeerd (mits je de update al hebt kunnen downloaden uiteraard) ?
Nee helaas niet, ben nog aan het wachten tot de update wordt aangeboden...
 
Er worden nog maar weinig Model Y performance modellen op kenteken gezet deze maand. Ik hoop dat het vanaf volgende week sneller gaat met het 3 shift systeem wat morgen van start gaat. 5000 Model Y's per week worden er dan gebouwd.


Hier een overzicht van de model Y performance die op kenteken zijn gezet deze maand.

Het zijn andere economische tijden dan een jaar geleden en veel mensen zullen nu kiezen voor RWD.
Dus ws is de vraag ook lager.