Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model Y Performance levering

This site may earn commission on affiliate links.
In december zijn in NL tot en met 12 december volgens RDW data slechts 19 MYP nieuw (eerste toelating NL) op kenteken gezet op een totaal van 572 MY's. Dus dat is een heel klein percentage van de totale MY leveringen in december t/m de 12de. Van deze 572 zijn 549 de MY RWD versies, ofwel blijft over 4 MY LR's.... Ben benieuwd wat de leveringen t/m 31/12 gaan zijn.

Vanaf begin dit jaar t/m 12 december zijn er volgens de RDW data in totaal 2182 MY's geleverd (eerste toelating NL) waarvan 551 YP's (circa 25% van de MY's dus MYP's). December lijkt vooral een MY RWD afleverfeestje in NL...
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Saci112
In december zijn in NL tot en met 12 december volgens RDW data slechts 19 MYP nieuw (eerste toelating NL) op kenteken gezet op een totaal van 572 MY's. Dus dat is een heel klein percentage van de totale MY leveringen in december t/m de 12de. Van deze 572 zijn 549 de MY RWD versies, ofwel blijft over 4 MY LR's.... Ben benieuwd wat de leveringen t/m 31/12 gaan zijn.

Vanaf begin dit jaar t/m 12 december zijn er volgens de RDW data in totaal 2182 MY's geleverd (eerste toelating NL) waarvan 551 YP's (circa 25% van de MY's dus MYP's). December lijkt vooral een MY RWD afleverfeestje in NL...
Hoe vergelijkt zich dit met andere merken en vorige maanden? Enig idee van?
 
In december zijn in NL tot en met 12 december volgens RDW data slechts 19 MYP nieuw (eerste toelating NL) op kenteken gezet op een totaal van 572 MY's. Dus dat is een heel klein percentage van de totale MY leveringen in december t/m de 12de. Van deze 572 zijn 549 de MY RWD versies, ofwel blijft over 4 MY LR's.... Ben benieuwd wat de leveringen t/m 31/12 gaan zijn.
Alle MY P en MY LR in NL komen toch uit Berlijn? Volgens mij worden daar geproduceerde Y's zo veel mogelijk in Duitsland uitgeleverd ivm het verlagen van de aanschafsubsidie daar per 1-1-2023. Leveringen buiten Duitsland worden dan ik pas op grote schaal volgend jaar weer gedaan denk ik.
 
  • Like
Reactions: Jimmy.M and Saci112
Was van iemand die deze wagen laten passeren had.. wou eentje in 2023. Had de keus tussen dinsdag/woensdag.
Hmm, maar vermoed dat je dan toch sowieso ver aan de beurt was.. Vraag me wel af of de mensen die die mail hebben ontvangen ook effectief gaan kunnen bediend worden op hun vraag om deze nog in 2022 te krijgen..

Geniet er alvast van ;) Ga je er toevallig mee op skireis? Ik ben nog aan het zoeken naar een goede set winterbanden maar weet totaal niet wat te kiezen.
 
Als bedankje dat u dit jaar levering neemt ontvangt u 10,000 km gratis Superchargen waar u gebruik van kan maken bij meer dan 10,000 Superchargers in Europa. Algemene voorwaarden.*

*Tesla kent gratis Supercharging credits toe ter waarde van ongeveer 10,000 km, indien u levering van een Tesla neemt voor 31 december 2022. De gratis Supercharger credits zullen in january 2023 toegevoegd worden aan uw Tesla account en zullen een periode van twee kalenderjaren vanaf het moment van levering geldig blijven. [..] Tesla is niet verantwoordelijk in het geval dat uw voertuig, om wat voor reden dan ook, niet kan geleverd worden voor 31 december 2022 en u dus geen gebruik kan maken van deze promotie.
Die had ik niet aan zien komen, Tesla geeft blijkbaar nog een bedankje als je dit jaar de wagen nog in ontvangst neemt. Op zich niet gek maar ik zou denken dat ze vooral beperkt zijn door hun eigen aanvoer op dit moment.
 
Die had ik niet aan zien komen, Tesla geeft blijkbaar nog een bedankje als je dit jaar de wagen nog in ontvangst neemt. Op zich niet gek maar ik zou denken dat ze vooral beperkt zijn door hun eigen aanvoer op dit moment.
Je zou denken dat ze dat enkel doen in gebieden waar er een teveel is aan wagens, maar wel fijn om te horen! 10000km, met hoeveel credits komt dat ongeveer overeen dan?
 
476A7830-1B82-4B14-8B45-E1B67C5065A3.jpeg

Hier vanmiddag de auto opgehaald in Tilburg. Prima aflevering zonder poespas. Paar keer rond de auto gelopen, maar niks kunnen ontdekken. Het enige dat ik zag was een vieze voorruit, maar dat hebben ze ter plekke opgelost. Bij ophalen was de accu niet volledig vol. Wellicht kwam dit doordat het allemaal wat last-minute was. Ik was voor werk in Utrecht en bedacht me dat ik de auto wel op kon halen. Dus een kleine 2 uur later stond ik in Tilburg op de stoep. Vanaf Tilburg daarna naar huis gereden en tijd gehad om de auto te ontdekken. Het enige wat ontbrak bij de aflevering was de winterbandenset en de trekhaak, maar dit zal worden opgelost. Verder ontdekte ik nog bij thuiskomst dat er een kleine beschadiging zat aan de bijrijdersstoel. Ik heb voor deze zaken een case gelogd met het dichtstbijzijnde service center. Al met al een prima aflevering en dank aan de TA voor het zo last minute regelen van de aflevering.
 
Hmm, maar vermoed dat je dan toch sowieso ver aan de beurt was.. Vraag me wel af of de mensen die die mail hebben ontvangen ook effectief gaan kunnen bediend worden op hun vraag om deze nog in 2022 te krijgen..

Geniet er alvast van ;) Ga je er toevallig mee op skireis? Ik ben nog aan het zoeken naar een goede set winterbanden maar weet totaal niet wat te kiezen.
Zelf ga ik hier niet mee op skireis of verlof. Daarvoor heb ik een andere wagen.
Winterbanden kies ik steeds voor Michelin alpine… maar er bestaan ongetwijfeld veel goede winterbanden.

Mvg
 
  • Like
Reactions: Lorpo
View attachment 885829
Hier vanmiddag de auto opgehaald in Tilburg. Prima aflevering zonder poespas. Paar keer rond de auto gelopen, maar niks kunnen ontdekken. Het enige dat ik zag was een vieze voorruit, maar dat hebben ze ter plekke opgelost. Bij ophalen was de accu niet volledig vol. Wellicht kwam dit doordat het allemaal wat last-minute was. Ik was voor werk in Utrecht en bedacht me dat ik de auto wel op kon halen. Dus een kleine 2 uur later stond ik in Tilburg op de stoep. Vanaf Tilburg daarna naar huis gereden en tijd gehad om de auto te ontdekken. Het enige wat ontbrak bij de aflevering was de winterbandenset en de trekhaak, maar dit zal worden opgelost. Verder ontdekte ik nog bij thuiskomst dat er een kleine beschadiging zat aan de bijrijdersstoel. Ik heb voor deze zaken een case gelogd met het dichtstbijzijnde service center. Al met al een prima aflevering en dank aan de TA voor het zo last minute regelen van de aflevering.
Gefeliciteerd!! Hoe bevalt de auto tot nu toe?

Stonden er veel MYP of vooral LR/RWD
 
  • Like
Reactions: Jimmy.M
Dag Iedereen, ik ben nieuw hier dus even kort voorstellen. Wij hebben 7/11 een Tesla Model Y Performance gaan testrijden en dan ook meteen besteld ( MYP Wit/Zwart met winterwielenset 21" extra ), afgelopen maandag berichtje of we er klaar voor waren en deze ook aangeklikt aangezien we hem graag willen ontvangen. Dag erop gebeld met Tesla Hasselt, maar daar vertelde ze me dat het ging om een interesse peiling om te zien of ze MYP deze kant zouden gaan doorsturen. Had gevraagd aangezien ik met een wagen zit die ik nog ga verkopen of ik me dan snel aan een levering kon verwachten, ze konden me enkel zeggen dat er momenteel nog geen melding stond van onze wagen. Gisterenavond ineens bericht uw Tesla is onderweg, graag ontvangen wij uw bevestiging voor ontvangst met JA of NEE te antwoorden. Ik ben dan op de account gaan kijken en ineens stond er een chassisnr en leverdatum met uur erbij ingevuld. Nog geen Telefoon ontvangen vandaag van Tesla Hasselt, dus straks maar eens bellen om te checken of deze klopt ...

Zijn er nog mensen die dit zo ontvangen hebben?
 
  • Like
Reactions: Jimmy.M