Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model Y Performance levering

This site may earn commission on affiliate links.
Is ook niet richting jou hoor. Maar ik lees meerdere fora en dan heb ik het idee dat men er nog steeds niet content mee is, omdat het 'maar' 2 jaar geldig zou zijn etc etc.
Tja, voor die mensen denk ik dan.

facepalm-picard.gif
 
Wat is 10.000 km trouwens waard, worden er kWh's op je account bijgeschreven afhankelijk van me model/normverbruik ? Dat zou wel mooi zijn, dan is het ook onafhankelijk voor mogelijke prijsstijgingen in de komende 2 jaar.
op uw account gaat dat in km tegoed staan.
als ik voor mijn MS 210Wh/ km reken x10000km/1000= 2100kWh x 0.58€ is dat ongeveer 1218€
 
op uw account gaat dat in km tegoed staan.
als ik voor mijn MS 210Wh/ km reken x10000km/1000= 2100kWh x 0.58€ is dat ongeveer 1218€
Ok, dus het komt als km's in je account en elke keer als je gaat laden bij een SuC vermindert dat je kilometers. Ik snap dat het lekkerder 'bekt' dan een x-aantal kWh, maar toch zou ik het denk ik fijner vinden als het gewoon een keer bij de start wordt omgerekend zodat je een aantal kWh ziet wat je nog 'tegoed' hebt.
 
Ok, dus het komt als km's in je account en elke keer als je gaat laden bij een SuC vermindert dat je kilometers. Ik snap dat het lekkerder 'bekt' dan een x-aantal kWh, maar toch zou ik het denk ik fijner vinden als het gewoon een keer bij de start wordt omgerekend zodat je een aantal kWh ziet wat je nog 'tegoed' hebt.
Meestal doet tesla wat ze zelf fijner vinden. ;)
 
Begin de hoop op mijn zwart/zwarte MYP voor de jaarwisseling toch kwijt te raken… Na de hoopgevende vraag ‘wil je m dit jaar nog ophalen’ is het oorverdovend stil.
Idem ditto, een maandje voor jou besteld, wel in België maar maakt precies allemaal niks uit. Hier eerder was er iemand die in november besteld had en die zal hem intussen al hebben.. Vind het echt het vreemdste proces dat ik al meegemaakt heb.
 
Nou voor wie er in Nederland snel eentje in wit met zwart interieur wil: er staat er een snel leverbaar met 3000 euro korting en ook nog de extra kilometers. Beetje jammer wel voor wie 'm net tegen volle prijs ontvangen heeft maar het blijft Tesla.
 
Nou voor wie er in Nederland snel eentje in wit met zwart interieur wil: er staat er een snel leverbaar met 3000 euro korting en ook nog de extra kilometers. Beetje jammer wel voor wie 'm net tegen volle prijs ontvangen heeft maar het blijft Tesla.
That would be me... Gisteren opgehaald, 9 september besteld (RN117839740). Paar leuke weetjes gehoord tijdens delivery:
  • Wereldwijd vorig jaar van alle batterijen die nog garantie hebben slechts 51 teruggekomen. Degradatie is nu al zo laag dat het niet raar zou zijn als de nu geleverde packs 1 million miles kunnen halen.
  • Tesla heeft in US een batterij recycling fabriek opgezet om grondstoffen terug te winnen uit scrapped packs, maar de packs zijn te goed - ze blijven rijden.
  • NL organisatie was ook niet blij met het afschaffen van USS zonder vervanging, onmogelijk te zeggen wanneer park distance, summon, auto park etc. weer terug komt, maar het kan niet lang duren.
  • Kennelijk is er een gerucht dat er een nieuwe koplamp met een camera erin komt? Die zou de blinde hoek voor de auto moeten oplossen.

Auto rijdt overigens nog beter dan het demo model dat ik reed. Alles voelt "Duits" aan (in deze context een compliment, in een andere context wellicht minder). Ik kom uit een 2019 M3LR en je merkt de enorme stappen die in drie jaar zijn gezet.

Fijne feestdagen voor iedereen! (Stiekem hoop ik nog op een update naar V11 morgenavond waarin mijn parkeer piepjes ook weer terug zijn)
 
That would be me... Gisteren opgehaald, 9 september besteld (RN117839740). Paar leuke weetjes gehoord tijdens delivery:
  • Wereldwijd vorig jaar van alle batterijen die nog garantie hebben slechts 51 teruggekomen. Degradatie is nu al zo laag dat het niet raar zou zijn als de nu geleverde packs 1 million miles kunnen halen.
  • Tesla heeft in US een batterij recycling fabriek opgezet om grondstoffen terug te winnen uit scrapped packs, maar de packs zijn te goed - ze blijven rijden.
  • NL organisatie was ook niet blij met het afschaffen van USS zonder vervanging, onmogelijk te zeggen wanneer park distance, summon, auto park etc. weer terug komt, maar het kan niet lang duren.
  • Kennelijk is er een gerucht dat er een nieuwe koplamp met een camera erin komt? Die zou de blinde hoek voor de auto moeten oplossen.

Auto rijdt overigens nog beter dan het demo model dat ik reed. Alles voelt "Duits" aan (in deze context een compliment, in een andere context wellicht minder). Ik kom uit een 2019 M3LR en je merkt de enorme stappen die in drie jaar zijn gezet.

Fijne feestdagen voor iedereen! (Stiekem hoop ik nog op een update naar V11 morgenavond waarin mijn parkeer piepjes ook weer terug zijn)
Gefeliciteerd! Welke kleur lak en interieur had je besteld? Ook een trekhaak?
 
  • Like
Reactions: MvN.on.Tour
Dat dacht ik al. Zwart uitleveren schiet niet echt op. Had gehoopt nog dit jaar maar ben bang dat dit niet gaat lukken.
Ik baal er wel van als een stekker. Onduidelijke communicatie dmv mails, extra kortingen waar je niets aan hebt; ik wil dat ding wel afnemen maar dat kán niet.

Best wel waardeloos dat ook elke vorm van indicatie over levering weg is, hoe kun je nou ook maar IETS plannen mbt vakantie of uberhaubt het verkopen van je huidige auto…

Zeer slecht…
 
  • Love
Reactions: Lorpo
Onze MYP wit met zwart interieur gisteren mogen ophalen, eerste Tesla voor ons …

We gaan de wagen moeten ontdekken en leren kennen, maar wel erg blij ermee. Enkele dingen zullen aanpassen worden, geen parking sensoren terwijl wij dit al jaren gewend zijn in combi met camera ( hopelijk komt hier toch ooit een oplossing voor ) , grote draaicirkel hebben we al opgemerkt ( vooral in parkeergarage ), brede wagen ( dus zeker parkeren waar ruimte genoeg is ).

Maar de sound system in deze wagen is 😍, ik denk dat ik voortaan mijn Netflix series op mijn oprit in de wagen ga kijken 😅.

Nu nog wachten tot de extra set 21” velgen met winterbanden er zijn …

Hopelijk krijgt iedereen die wacht zijn wagen ook snel, ps de nieuwe kleur zilver is prachtig in het echt 👌.

Ik wens jullie allemaal alvast fijne feestdagen 🎄🎆
 
Onze MYP wit met zwart interieur gisteren mogen ophalen, eerste Tesla voor ons …

We gaan de wagen moeten ontdekken en leren kennen, maar wel erg blij ermee. Enkele dingen zullen aanpassen worden, geen parking sensoren terwijl wij dit al jaren gewend zijn in combi met camera ( hopelijk komt hier toch ooit een oplossing voor ) , grote draaicirkel hebben we al opgemerkt ( vooral in parkeergarage ), brede wagen ( dus zeker parkeren waar ruimte genoeg is ).

Maar de sound system in deze wagen is 😍, ik denk dat ik voortaan mijn Netflix series op mijn oprit in de wagen ga kijken 😅.

Nu nog wachten tot de extra set 21” velgen met winterbanden er zijn …

Hopelijk krijgt iedereen die wacht zijn wagen ook snel, ps de nieuwe kleur zilver is prachtig in het echt 👌.

Ik wens jullie allemaal alvast fijne feestdagen 🎄🎆
Ik raad je aan om eens Tidal via wifi te luisteren. Super!
 
  • Like
Reactions: Puck
Proficiat Puck met je nieuwe wagen

Ik kan wel balen, Gisteren te horen gehad dat de leasingmaatschappij vanaf 15 dec geen nieuwe inschrijvigen meer deed en ze mijn wagen doorgeschoven hebben .
Das echt balen... mr bon ... tzou dan voor Januari zijn , maar met Tesla en dan nog eens een lease maatchappij tussen ben je helemaal niet zeker van niets meer .

Ik hoop dat er nog wat nieuwe tesla's richting Belgie komen dan ....
 
  • Like
Reactions: Puck
Proficiat Puck met je nieuwe wagen

Ik kan wel balen, Gisteren te horen gehad dat de leasingmaatschappij vanaf 15 dec geen nieuwe inschrijvigen meer deed en ze mijn wagen doorgeschoven hebben .
Das echt balen... mr bon ... tzou dan voor Januari zijn , maar met Tesla en dan nog eens een lease maatchappij tussen ben je helemaal niet zeker van niets meer .

Ik hoop dat er nog wat nieuwe tesla's richting Belgie komen dan ....
Dank je, we raken er meer en meer aan gewend. En veel interesse van familie/vrienden/kennissen die dan toch wel eens willen kijken in dat “ruimteschip” 😅.

Het is helaas idd balen dat de leasemaatschappijen nog steeds vasthouden aan dat oude stramien van niet meer in te schrijven einde jaar. Hierdoor zal jouw wagen doorgeschoven worden … misschien heb ik hierdoor wel zo snel een wagen beschikbaar gehad. Ik heb een Renting via onze bank, wordt ingeschreven op onze zaak. Ik kon dus zelf beslissen hier…

Maar als ik zo het “Tesla News” volg lijkt het er toch echt op dat de productie nu volop aan het draaien is in Berlijn. Ook even rekening mee houden dat er niet zo veel MYP’s als MYLR verkocht worden. En gezien je nu aan de beurt was geweest ga je zeker eerste voorkeur krijgen bij de volgende levering die deze richting uit gaat komen. Maar wachten op zulk leuks is idd nooit leuk ☺️.

Heb zelf al jaren van mijn werk leasewagens met geen klein budget, maar dan heb jij zeker een heel mooi budget beschikbaar 😛😎👌
 
Proficiat Puck met je nieuwe wagen

Ik kan wel balen, Gisteren te horen gehad dat de leasingmaatschappij vanaf 15 dec geen nieuwe inschrijvigen meer deed en ze mijn wagen doorgeschoven hebben .
Das echt balen... mr bon ... tzou dan voor Januari zijn , maar met Tesla en dan nog eens een lease maatchappij tussen ben je helemaal niet zeker van niets meer .

Ik hoop dat er nog wat nieuwe tesla's richting Belgie komen dan ....
Alez, als de jouwe doorgeschoven is ben ik misschien volgende week aan de beurt in Brugge 😂 Wat een gedoe allemaal… Blij dat ik financiering zelf regel en niet via die leasingbedrijven, alleen maar miserie mee