Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model Y Performance levering

This site may earn commission on affiliate links.
IMG-20230217-WA0018.jpeg


Heb m ook gehaald ex Tilburg vanmiddag. Wat een heerlijke auto en geen defectje te vinden tot dusver. Me so happy. Verbruik wel hoog 200kw/km maar dat ligt aan de rechtervoet hahaha
 
Ik hoor dat de laklaag erg dun is en vrij snel beschadigd omdat deze nogal zacht zou zijn.

(Heb zelf nooit eerder een zwarte auto gehad, wel donkergrijs.... Er wordt vaak geroepen dat zwart een drama is om te poetsen)
Klopt, zwart = veel poetswerk. Merk wel dat de lak zeer krasgevoelig is, sinds september voornamelijk met de hand gewassen, 3 keer door de wasstraat gereden ivm koud/slecht weer om met de hand te wassen en er zijn toch veel oppervlakkige krasjes te zien.

Ik weet dat de wasstraat niet top is voor je lak, maar reed hiervoor in een Mercedes GLA die ook door de wasstraat ging en die lak was toch wat krasbestendiger lijkt me. Als ik nu opnieuw zou mogen kiezen zou ik voor Quicksilver gaan.
 
  • Informative
Reactions: Pascal-R
Iedereen wacht nu op de RWD :)

Ikzelf twee weken geleden MYP ontvangen. Geweldige auto. Zoveel beter dan mijn 2018 S qua afwerking en comfort. Wel wat stevig qua vering vergeleken met air suspensions natuurlijk maar dat was bekend.

Had rammel in achterklep die service weet aan MIG. Alleen hoorbaar bij rijden over klinkers. Inmiddels verholpen.
Hi! Ik heb ook een rammel achter in mijn MYP. Wat is MIG als ik vragen mag?
 
Momenteel rij ik een Model X die inmiddels 5 jaar trouwe dienst heeft gedaan, en nog doet. Ik overweeg een MYP en onderzoek de mogelijkheden met teruggave aan Tesla, of teruggave aan De Lage Landen, welke een restwaarde garanderen. Vandaag had ik een MYP even mee voor een proefrit, en wat mij opviel was dat Autopilot wel werkte maar er geen lane change kon worden gedaan. Fantastische wagen trouwens, ik ben enthousiast geworden. Weet iemand of dit alleen kan met de Enhanced Autopilot optie? Kreeg wel een geluidje als het stoplicht op groen sprong, dus helemaal standaard was hij volgens mij niet.
 
Momenteel rij ik een Model X die inmiddels 5 jaar trouwe dienst heeft gedaan, en nog doet. Ik overweeg een MYP en onderzoek de mogelijkheden met teruggave aan Tesla, of teruggave aan De Lage Landen, welke een restwaarde garanderen. Vandaag had ik een MYP even mee voor een proefrit, en wat mij opviel was dat Autopilot wel werkte maar er geen lane change kon worden gedaan. Fantastische wagen trouwens, ik ben enthousiast geworden. Weet iemand of dit alleen kan met de Enhanced Autopilot optie? Kreeg wel een geluidje als het stoplicht op groen sprong, dus helemaal standaard was hij volgens mij niet.
Lane change is inderdaad onderdeel van de Enhanced Autopilot. De traffic light chime is standaard op alle versies. Inderdaad een heerlijke auto die MYP. Ik heb er ook eentje besteld, vond het geen straf vergeleken met mijn huidige BMW 540i uit 2020 met zescilinder. Dat doet Tesla toch goed.
 
  • Like
Reactions: DNS12
Klopt, zwart = veel poetswerk. Merk wel dat de lak zeer krasgevoelig is, sinds september voornamelijk met de hand gewassen, 3 keer door de wasstraat gereden ivm koud/slecht weer om met de hand te wassen en er zijn toch veel oppervlakkige krasjes te zien.

Ik weet dat de wasstraat niet top is voor je lak, maar reed hiervoor in een Mercedes GLA die ook door de wasstraat ging en die lak was toch wat krasbestendiger lijkt me. Als ik nu opnieuw zou mogen kiezen zou ik voor Quicksilver gaan.
Exact zelfde ervaring hier, sinds April in bezit en met name voor de achtwielen wat lakschade (steenslag). Verder als je goed gaat kijken zie je zeker wel wat krasjes. Stoor ik me daar aan? Nee... Vind de MYP volledig zwart ook wel wat hebben :). Vergeleken met een model 3 uit 2019 lijkt deze lak toch echt wel een stuk beter.... Tijd zal het leren (nu zo' 30k gereden).