Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

MS 85 Grote scherm op zwart gegaan en niet meer op te starten

This site may earn commission on affiliate links.
Hello, stilaan tijd om hier even te updaten... .


View attachment 425037

Ondertussen opgelost!

Updates ontvangen, echter zonder resultaat.
Ik had daarna nog een mail gestuurd naar SeC Gent hieromtrent.
Vorige vrijdag telefoontje gekregen dat ze een oplossing hadden en die konden online pushen; de vraag was of ze het mochten doen.
Ja dus... . En inderdaad, alles stond weer op nul en de tellers doen het weer zoals het hoort.
Toppie ! :)

Xavier
 
  • Informative
Reactions: S-19910
Toch maar de knoop doorgehakt en vandaag de eMMC preventief laten vervangen, dit is een simpele/goedkopere ingreep vergeleken met een kapotte MCU dus toch maar gedaan.

Geen idee of dit mag maar ik heb de eMMC dus preventief laten vervangen bij AllSystemsGo, ze hebben er gelijk een beter merk erin gezet die het een stuk langer vol moet houden. Oude data als backup meegekregen mocht het in de toekomst nodig zijn. Snel geholpen, top service.
 

Attachments

  • DSC_0461.JPG
    DSC_0461.JPG
    309 KB · Views: 110
  • DSC_0459.JPG
    DSC_0459.JPG
    283.5 KB · Views: 88
Hebben ze de het scherm en de MCU dan helemaal gedemonteerd, chip gebackuped, losgesoldeerd, nieuwe chip erop en de data erop gezet? (Wil je aangeven hoeveel dat kostte?)

Deze week wordt mijn MCU1 (S85 uit Dec2014) vervangen door een nieuw exemplaar omdat de VPN-verbinding het niet meer doet en de auto ook af en toe 'tijdelijke' kuren heeft (navigatie loopt vast, sleutel wordt niet herkend, airco valt uit, ...) en ik er echt geen vertrouwen meer in heb en dit zeer slecht is voor de WAF. Ik vrees dat het voor mijn geval al te laat is om voor deze alternatieve oplossing te gaan, maar wel goed voor andere MCU1-eigenaars die waarschijnlijk op termijn tegen hetzelfde gaan aanlopen.

Enige goeie hieraan is, is dat ik waarschijnlijk LTE zal hebben ipv 3G.


Toch maar de knoop doorgehakt en vandaag de eMMC preventief laten vervangen, dit is een simpele/goedkopere ingreep vergeleken met een kapotte MCU dus toch maar gedaan.

Geen idee of dit mag maar ik heb de eMMC dus preventief laten vervangen bij AllSystemsGo, ze hebben er gelijk een beter merk erin gezet die het een stuk langer vol moet houden. Oude data als backup meegekregen mocht het in de toekomst nodig zijn. Snel geholpen, top service.
 
Dat is exact wat er gedaan is.

Ik ben er naar toe gereden en terplekke de MCU gedemonteerd.

Liefste willen ze dat je de printplaat waar de eMMC op zit los aanlevert. De rest (los solderen, back-uppen, kopieren/flashen, monteren, testen) kan je aan hun over laten maar het 'sleutelwerk' moet je zelf doen.

Voor meer details zoals de prijs kan je misschien beter even contact met ze opnemen.
 
  • Informative
Reactions: jpvdheijn
Gaat het over AllSystemsGo in Terneuzen?

Dat is exact wat er gedaan is.

Ik ben er naar toe gereden en terplekke de MCU gedemonteerd.

Liefste willen ze dat je de printplaat waar de eMMC op zit los aanlevert. De rest (los solderen, back-uppen, kopieren/flashen, monteren, testen) kan je aan hun over laten maar het 'sleutelwerk' moet je zelf doen.

Voor meer details zoals de prijs kan je misschien beter even contact met ze opnemen.
 
@FreudeamFahren Dat klopt, ik heb inderdaad inmiddels redelijk wat ervaring met het in en uitbouwen van de MCU (oa bij mijzelf 2x gedaan, bij Wido 2x gedaan). Inmiddels heb ik een hoop ervaring opgedaan met het uitlezen van deze EMMC chips. Dit kan tegenwoordig al gedaan worden voordat de chip er af gesoldeerd wordt, dus zonder risico op verlies vd gegevens. Ook het "recoveren" wanneer de chip (deels) corrupt geraakt is dat is met deze methode in bijna alle gevallen prima mogelijk.
Als je wil kan ik je hiermee helpen, tegen een redelijke vergoeding. Ik zit zelf in Eindhoven.
Totale tijdsduur bij aanleveren losse mcu +- 2 uur. Inclusief in/uitbouw in auto +- 4 uur.
Stuur mij even hier een bericht of neem contact op via mijn website (zie onderschrift) dan krijg je mij direct aan de lijn/email/whatsapp.
 
Dit draadje lees ik met veel aandacht, aangezien mijn Tesla ook op die spannende leefttijd komt/ is.
Mijn model S uit 2015 vertoont nog geen symptomen. Daarom lijkt het me dan ook beter om nog even te wachten, totdat de symptomen komen. Top dat @LuckyLuke deze alternatief kan bieden.

Mogelijk komt Tesla met de lang verwachte MCU2 update, en dan is die keuze ook interessant.
 
Dit draadje lees ik met veel aandacht, aangezien mijn Tesla ook op die spannende leefttijd komt/ is.
Mijn model S uit 2015 vertoont nog geen symptomen. Daarom lijkt het me dan ook beter om nog even te wachten, totdat de symptomen komen. Top dat @LuckyLuke deze alternatief kan bieden.

Mogelijk komt Tesla met de lang verwachte MCU2 update, en dan is die keuze ook interessant.
Die MCU2 update kan je wel vergeten denk ik. Ik zou vooral naar LuckyLuke gaan en nu die eMMC vervangen.
 
Na lange tijd afwezig geweest te zijn, toch weer terug op dit forum.
Ik ben vooral getriggerd door de verhalen over de eMMC problemen. Mijn auto is nu 5 jaar oud, met 250K op de teller. Ik was van plan om er nog een jaar in te rijden en dan een nieuwe S te nemen, maar met deze verhalen over de eMMC begin ik toch te twijfelen.

Alles werkt nog maar het systeem krijgt wel hikjes (uitvallend 3G, reboots, dat soort zaken).

Onbegrijpelijk dat Tesla zelf niet reageert. Voor hun is het een koud kunstje om de eMMC te vervangen (ja, ik wil daar best voor betalen!) maar ze houden nog steeds vast aan het vervangen van de gehele MCU. Onbegrijpelijk.
 
Onbegrijpelijk dat Tesla zelf niet reageert. Voor hun is het een koud kunstje om de eMMC te vervangen (ja, ik wil daar best voor betalen!) maar ze houden nog steeds vast aan het vervangen van de gehele MCU. Onbegrijpelijk.
Nee dat is geen koud kunstje om de eMMC te vervangen. Da's een chip die op het moederbord zit vastgesoldeerd. Dat is er op gesoldeerd in een gecontroleerde ruimte, dus dat kan je niet losweg even in een garage gaan losmaken en een nieuwe gaan solderen door de eerste de beste service medewerker. Om de garantie op zo een herstelling te bewaren is het vervangen van de MCU de meest effectieve methode.

Tuurlijk dat je bij een lokale hobbyist geen 3K kwijt bent, omdat die wel de brandbreedte heeft om je MCU uit te bouwen, de eMMC los te maken en een nieuwe erop met de hand te monteren, maar als het ding dan niet werkt dan gaat die hobbyist ook terug aan de slag om het te repareren. En die heeft er dan geen 400 andere klanten wachten die allemaal winterbanden willen of een bestuurdersruit die blokkeert, noch een vloot aan vervangwagens.
 
Na lange tijd afwezig geweest te zijn, toch weer terug op dit forum.
Ik ben vooral getriggerd door de verhalen over de eMMC problemen. Mijn auto is nu 5 jaar oud, met 250K op de teller. Ik was van plan om er nog een jaar in te rijden en dan een nieuwe S te nemen, maar met deze verhalen over de eMMC begin ik toch te twijfelen.

Alles werkt nog maar het systeem krijgt wel hikjes (uitvallend 3G, reboots, dat soort zaken).

Onbegrijpelijk dat Tesla zelf niet reageert. Voor hun is het een koud kunstje om de eMMC te vervangen (ja, ik wil daar best voor betalen!) maar ze houden nog steeds vast aan het vervangen van de gehele MCU. Onbegrijpelijk.

Die eMMC vervangen is geen koud kunstje, ook niet voor Tesla.
Maar het is wel onacceptabel dat ze zo'n ontwerpfout hebben gemaakt (volatile data zoals logs opslaan op dit soort slijtend geheugen)
en dan zo'n te dure oplossing hebben.

De juiste oplossing zou naar mijn mening kosteloze vervanging moeten zijn, net zoals de airbags e.d.
En anders een vervanging van de MCU tegen een schappelijke prijs.

Als ik dit soort gebrek aan service wil ga ik wel weer terug naar VAG.
 
  • Funny
Reactions: FairFrank