Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

[MX][2017]Geen WiFi verbinding

This site may earn commission on affiliate links.
F

Faiz71

Guest
Hoi,
Vandaag gemerkt dat onze MX100D uit 2017 geen verbinding meer wilt maken met onze WiFi netwerken en zelfs niet meer met de iPhone hotspot. De auto ziet wel een aantal WiFi netwerken uit de buurt, waaronder eentje van ons huis, maar mijn andere WiFi punten, waarvan eentje voor de auto bestemd is, worden nu niet meer door de auto herkend, terwijl de router vlakbij de auto staat en dat netwerk wel door mijn telefoon wordt opgepakt als ik in de auto zit (maximaal aantal boogjes). Heb de auto ook gereboot met de knopjes + rempedaal, maar dat bracht geen verandering. LTE geeft nog wel wat streepjes, dus heb gelukkig nog wel verbinding met de auto. Maar het wegvallen van de WiFi is wel een beetje onhandig in verband met eventuele firmware updates. Nu weet ik niet of dit probleem wordt veroorzaakt door 2020.12.5, of dat de oplossing ergens anders moet worden gezocht. Zijn er toevallig nog andere MX / MS 2017 eigenaren die ditzelfde probleem hebben?

meteen een ideetje voor de ideeënbus van Tesla, naast de laadport een Ethernet-poort maken. Kan ik hem gewoon met een touwtje updaten :cool:
 
Iets aan je WIFI netwerk aangepast?

Jij hebt een MCU1 dus enkel ondersteuning voor 2.4GHz wifi. Ook niet per ongeluk enkel 'n' ingeschakeld ipv. 'b/g/n' ?

Hi @ramonneke , thanks!
Heb inderdaad een nieuwe modem/router van de kabelmaatschappij, maar de SSID is hetzelfde gebleven (even aangepast in de nieuwe router). Ik dacht niet dat de setting op 2.4Ghz “alleen n” of “mixen b/g/n” nog iets zou uit zou moeten maken. Ik zal het eens proberen door een extra/andere router op “mixed b/g/n” te zetten.

Zou het misschien kunnen dat de auto nog op het oude IP-nummer zit? Het gekke is dat zelfs mijn iPhone als hotspot niet wordt herkend. Ik zal de huidige opgeslagen verbindingen in de auto eens eruit mikken. De auto rebooten en eens kijken of die dan een van mijn WiFi punten wilt oppikken.
 
@ramonneke router in de garage even terug gezet naar Mixed b/g/n en 20/40Mhz ipv 40Mhz (mocht dat laatste ook nog iets uit maken) en zowaar pakte de auto het wifisignaal op. Problem solved. Zal nog even op Acrylic WiFi tool kijken of het wat uitmaakt qua snelheid met die router.
 
@ramonneke router in de garage even terug gezet naar Mixed b/g/n en 20/40Mhz ipv 40Mhz (mocht dat laatste ook nog iets uit maken) en zowaar pakte de auto het wifisignaal op. Problem solved. Zal nog even op Acrylic WiFi tool kijken of het wat uitmaakt qua snelheid met die router.
Sowieso is 40Mhz op de 2.4Ghz band een slecht idee. Het is al druk op die band, met 40Mhz zul je enkel nog meer interferentie krijgen. Gewoon op 20Mhz zetten voor een betrouwbare verbinding.
 
  • Like
Reactions: horta