TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker and becoming a Supporting Member. For more info: Support TMC

Navigatie kaart grijstinten na update

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by Jeroen1961, Jul 25, 2018.

1. Jeroen1961

Jeroen1961 Member

Sinds de software update afgelopen weekend naar 2018.26 is onze navigatie kaart niet meer in kleur. Beter gezegd de kaart is in zwart-wit en alleen de nummers van de wegen en de verkeersdrukte zijn nog in kleur. Ik heb het console al gereset, maar de kleuren kwamen niet terug.

Is onze update misgegaan of is dit 'by design'? Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

In ieder geval ben ik er echt niet blij mee :-(

2. robertvg

robertvg Extremely Well-Known Member

Is by design.
    Ik ben er wel blij mee: de verkeersinformatie is veel beter zichtbaar op de kaart.

• Like x 2
  3. BobbyKings

BobbyKings Silver

Ik vind het juist wel prettig. Veel rustiger en relevanter beeld zo.

En als je zonodig kleurtjes will zet je het satelliet beeld toch aan?

4. Jeroen1961

Jeroen1961 Member

Ik mis toch wel het mooie groen van de bossen en het blauw van de meren en plassen. Belangrijker vind ik dat iedereen (ook niet Tesla rijders) gewend is aan een gekleurde Google Maps, en nu zegt 'Wat is dit voor een beun- / Lada- / budgetversie?'.

Tot nu toe waren alle software updates in mijn ogen verbeteringen - dus geen probleem - maar nu krijg ik wel zo'n raar gevoel van dat ze ongevraagd de Google Maps van MIJN auto hebben aangepast, zonder overleg, en blijkbaar zonder dat er nu bij de instellingen een vinkje staat van 'Use old colors'...

Op het USA forum ditto reacties: Tesla navigation map is now in grey scale - how do we change this?

5. snahsiub

snahsiub Member

Ik vind het eigenlijk supersjiek en die nieuwe navigon is ook *eindelijk* eens echt goed, tot nu dan. Normaal hield ik google maps erbij op mijn telefoon, maar dat doe ik nu niet meer. Hulde!

6. nico180

nico180 180 Nico's on the wall

Grappig die meningen, ik ben er blij mee.

7. Bersselaar69

Bersselaar69 Member

Dit is de eerste stap op weg naar de nieuwe navigatie. Eerst krijg je de nieuwe kaarten, die in grijstinten zijn.. vaak krijg je een paar dagen later de nieuwe nav, die echt veel beter is.

8. Jeroen1961

Jeroen1961 Member

Op het 'grijstinten' scherm staan de SuCs ook nog maar in flets roze aangegeven. Waarom? Vroeger waren de SuCs die je nog kon bereiken knalrood. Range op het moment van de foto was 295 km... dus Breukelen en Amsterdam ZO gemakkelijk haalbaar...

IMG_20180726_105834.jpg

9. Xfrank

Xfrank Well-Known Member

dat is toch nog steed als je op het logo (bliksem) klikt

10. CJA Hulskamp

CJA Hulskamp Active Member

Mijn scherm staat standaard op “nacht” stand. Vindt die Commodore 64 witte kleur niet mooi. Maar in de nacht stand prima contrast

11. RioolRat

RioolRat Member

dit is wat ik zie op het scherm (zonder de bliksem aan te raken). IMG_2288.jpg

12. Jeroen1961

Jeroen1961 Member

Heel vreemd... als ik op de 'bliksem' klik krijg ik dit scherm. Hoorn, Dordrecht en Gorkum zijn gemakkelijk haalbaar maar nog grijs.
    Mijn Tesla heeft trouwens geen navigatie... zou dat er mee te maken hebben?

IMG_20180726_113618.jpg

13. MaH

MaH Member

Ik vind het een grote verbetering, veel rustiger en de relevante info duidelijker. Maar ja, meningen ...

• Like x 1
  14. robertvg

robertvg Extremely Well-Known Member

Probeer eens: POKE 53281,2 ;)

• Funny x 6
  15. SeBsZ

SeBsZ Vendor

Ik denk inderdaad dat dat de rede is. De navigatie is misschien nodig om de afstanden tot de Superchargers te berekenen en ze donker of lichtrood te kunnen tekenen. Ik denk wel dat het een bug is, ze zouden gewoon allemaal donkerrood moeten zijn als je geen navigatie hebt. Ik denk niet dat er veel auto's rondrijden zonder navigatie, of wel?

16. Jeroen1961

Jeroen1961 Member

Als je een supercharger aantikt krijg je wel de afstand te zien in km. Dat wel de 'rechte lijn over de kaart' afstand, maar voor ons was dat altijd goed genoeg.

Nee ik denk dat er inderdaad niet veel Tesla's zonder navigatie rondrijden, maar vond destijds €5000 voor het vereiste Tech-pakket wel wat veel. Had ook een traumatische Audi navigatie met cd's ervaring achter de rug ;-)

• Informative x 1
    • Like x 1
  17. CJA Hulskamp

CJA Hulskamp Active Member

Bestaat er een Tesla zonder navigatie dan ?

• Like x 1
  18. SeBsZ

SeBsZ Vendor

19. m0rph

m0rph Member

Er rijden er ook rond zonder hoedenplank, dat was ook een optie ;)

• Like x 1
  20. Jeroen1961

Jeroen1961 Member

Voor €5000 kan ik 50 Tomtom's kopen dacht ik toen, maar eerlijk is eerlijk mijn vrouw is er tot de dag van vandaag boos over :)

• Funny x 1

Share This Page

• About Us

Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.
  • Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.

SUPPORT TMC