Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Navigatie

This site may earn commission on affiliate links.
Dat.
En het feit dat de kaartupdates UITSLUITEND over WiFi worden verspreid.
Kan daarna blijkbaar nog wel een behoorlijke tijd duren voordat ze volledig uitgepakt en geïnstalleerd zijn. (3,6 GB is wel wat voor zo'n oude, zwakke computer.)
Die vertraging leidt tot de verwarring over de verspreidingswijze.
 
Dat.
En het feit dat de kaartupdates UITSLUITEND over WiFi worden verspreid.
Kan daarna blijkbaar nog wel een behoorlijke tijd duren voordat ze volledig uitgepakt en geïnstalleerd zijn. (3,6 GB is wel wat voor zo'n oude, zwakke computer.)
Die vertraging leidt tot de verwarring over de verspreidingswijze.

Sorry maar ik heb toch echt vandaag een melding gehad nadat de auto de hele dag zonder WiFi op de parkeerplaats heeft gestaan. Mogelijk heeft de auto vannacht de zaak binnen gehaald want toen zat deze aan de WiFi gekoppeld maar ik zag vanmorgen de melding niet maar pas toen ik aan het einde van de dag (rond 17.30 uur) de auto in stapte. Rond 13.00 heb ik de auto nog verplaatst om te laden en toen was er geen melding.


En ik heb echt 4G (LTE). Bij aflevering vertelde de DS dat de laatste twee weken steeds meer 4G aansluitingen zijn gezien. Geen idee of oudere MS ook worden omgezet. De hardware is al een tijdje aanwezig in de auto (sinds medio 2015) in ieder geval.
 
Klopt, dat van die hardware is bekend. Maar tot nu toe waren er geen contracten overgezet op 4G voor zover ik weet. Als jij dat hebt dan mag ik je van harte feliciteren!Vwb de kaarten zijn er twee mogelijkheden; of de firmware is zodanig aangepast dat hij ze ook via 4G kan ophalen, of ze zijn vannacht over je WiFi gedownload en zijn vandaag uitgepakt en geïnstalleerd.
 
Dat van die 4G zou inderdaad een doorbraak zijn. Het zal er natuurlijk ooit van komen.

De kaartupdates ontvangen is geen kwestie van firmware of ontvangstmethode; ze worden uitsluitend via WiFi verzonden.
Blijkbaar duurt het uitpakken dus tenminste een paar uur, blijkens de ervaring van TC. (Kan natuurlijk ook 24 uur zijn.)
 
Dat van die 4G zou inderdaad een doorbraak zijn. Het zal er natuurlijk ooit van komen.

De kaartupdates ontvangen is geen kwestie van firmware of ontvangstmethode; ze worden uitsluitend via WiFi verzonden.
Blijkbaar duurt het uitpakken dus tenminste een paar uur, blijkens de ervaring van TC. (Kan natuurlijk ook 24 uur zijn.)

Ik denk dat het uitpakken en installeren inderdaad wat geduurd heeft. Daarom mijn excuses dat ik dacht en gemeld heb dat de update via het mobiele netwerk is opgehaald. Desalniettemin ben ik wel blij dat ik de update nu ook heb ontvangen.
 
In de US forums is al meer dan genoeg bewijs dat het ook via 3G gebeurt. Het scenario lijkt te zijn dat ze eerst via Rsync alleen de WiFi route proberen. Lukt dat niet, of niet snel genoeg, dan gaat het via 3G
Dit is wat Ingineer er in deze post van zegt en ik geloof hem. Het sluit inderdaad niet 100% uit dat er nog een tweede, alternatieve methode zou kunnen zijn.
FYI, they are using rsync to fetch the map updates:
{"url":"rsync://filesync.vn.teslamotors.com/mapdata/NA-Q413-5942e0a4/","target_version":"NA-Q413-5942e0a4","size":3627361703,"max_wifi_kbps":10000,"max_cell_kbps":0
They limit the max bandwidth on WiFi to 10megs. It's one hell of an update at 3.6 gigs!
 
Ik heb ook 4g (lte) op de nieuwe Tesla. Dat is inderdaad zeer recent op nieuwe auto's, aldus de ds.

Verschil in snelheid heb ik nog niet gemerkt, wel een betere ontvangst in de garage op kantoor. Daar heb ik de afgelopen twee jaar nooit ontvangst gehad met de 3G van de p85, vandaag voor het eerst wel met de nieuwe!
 
De mijne is vandaag 2 weken oud maar ik heb alleen 3G gezien. Wel een complete reset van beide schermen gehad gisteren tijdens het rijden. Even bij SeC langs gereden en volgens hun was de modem gereset. Zal straks eens kijken of ik dan misschien nu 4G heb.
 
Heb gisteren een loaner meegekregen ivm servicebeurt - de 85 had 6 km op de teller. Inderdaad LTE, subjectief gevoel dat het sneller is. Met name het scherm valt mij op - veel meer contrast dan in mijn sept 2013 classic. Voelt ook merkbaar trager dan mijn P85, maar wel veel stiller. Nieuwe wordt dus een P90D - anders heb je zo'n teleurstellend gevoel van een slakkengang -;)

loaner - 1.jpg
 
Mooi plaatje.
Waar had je die loner meegekregen? Ik heb tot nu toe alleen maar te horen gekregen dat ze ICE wagens meegaven tijdens service beurten, een helemaal nieuwe wagen met maar 6 km op de teller als loner meegeven vind ik helemaal opmerkelijk.

Tsjaaaa, die geven ze natuurlijk niet zomaar aan iedereen mee... :wink:
Ehhh, met de nieuwste kaarten natuurlijk! Zijn we zomaar weer on-topic!
 
Nee, Maarten krijgt alleen een ICE mee.-;)
Was in Amsterdam. Staat nu overigens een rode P90D op kenteken te wachten. Omruilen wordt maandagochtend, kan nu dus de AP wat meer ervaren. Ik ben inmiddels wel verkocht - wat rijdt dat geweldig relaxed ! Of er de nieuwe kaarten opzitten.. geen idee. Hoe zie je dat ? Kreeg wel bijgaande melding..
loaner - 1 (1).jpg
 
Mooi plaatje.
Waar had je die loner meegekregen? Ik heb tot nu toe alleen maar te horen gekregen dat ze ICE wagens meegaven tijdens service beurten, een helemaal nieuwe wagen met maar 6 km op de teller als loner meegeven vind ik helemaal opmerkelijk.

Ik heb vorige week bij sec A'dam ook een gloednieuwe S90 mee gekregen. Bij de motorwissel was 'een klein foutje' gemaakt daarom ik plots niet verder kon. Had ook wat gevolgschade. Was even bang dat ik nu gedonder zou krijgen met de club die een zeer warm hart toedraag maar kan niet anders zeggen datTesla het super heeft opgelost. Reed op al op de A2 en zag toen een 9 staan. Vroeg eerst af wat het betekende tot ik me tot mijn schik realiseerde dat het de kilometerstand was. Nieuwe voelt inderdaad stukken volwassener aan; stiller, stabieler in recht uit, schermen zijn beduidend scherper maar de S90 is geen match voor de P85+. Gelukkig is een old good classic dan nog ergens beter in dan sommige nieuwe ;-) Moet ik toch iets meer opzij gaan zetten als ik over 2,5 jaar ga switchen. Zal toch echt een P90D moeten gaan worden. #First World problems.
 
Mooi plaatje.
Waar had je die loner meegekregen? Ik heb tot nu toe alleen maar te horen gekregen dat ze ICE wagens meegaven tijdens service beurten, een helemaal nieuwe wagen met maar 6 km op de teller als loner meegeven vind ik helemaal opmerkelijk.

ik vraag erom en soms hebben ze dan wel een loaner tesla en die krijg je dan mee heb ik ook een paar keer gehad omdat ik veel issues had met mijn tesla en steeds in een BMW geprompt werd, ja erg verwend maar BMW rijdt voor geen meter als
je een tesla gewend bent.

en ik heb een 85d en zelfs ik merk het verschil met een 70d.
 
Nee, Maarten krijgt alleen een ICE mee.-;)
Was in Amsterdam. Staat nu overigens een rode P90D op kenteken te wachten. Omruilen wordt maandagochtend, kan nu dus de AP wat meer ervaren. Ik ben inmiddels wel verkocht - wat rijdt dat geweldig relaxed ! Of er de nieuwe kaarten opzitten.. geen idee. Hoe zie je dat ? Kreeg wel bijgaande melding..
Op papier presteert de 90D beter dan de P85(+). In de praktijk merk ik echter dat bij een flinke tussen acceleratie op de snelweg erg snel een gele driehoek met uitroepteken bij de vermogensmeter verschijnt. Heb ik met de P85 nooit gehad. Wel een stippellijntje maar dat daarvoor moest ik m wel meer op z'n donder geven.