Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Navigatie

This site may earn commission on affiliate links.
Mijn rechter scherm kent nieuwe wegen, terwijl mijn linker ze niet kent en ze dus ook niet gebruikt worden in de routeplanner . Herkenbaar?
Helaas, dat herkent iedereen :(
Je 17" scherm toont dat kaarten van Google Maps, die zijn behoorlijk up to date.
De eigenlijke navigatie wordt echter gedaan door een Navigon systeem mbv offline kaarten die regelmatig worden geupdate maar uiteraard altijd een x maanden achter lopen. De laatste dagen krijgen diverse mensen weer een update, het doorgetrokken stuk A4 staat er bijvoorbeeld echter nog niet op.
 
  • Informative
Reactions: GeekfromFRL
De A4 tussen Den Haag en Schiedam is nu iets meer dan een jaar open als ik het goed heb en hij staat niet in de recente update.
Dat betekent dat wat @Adri zegt iets te cru is (men moet de tijd hebben om de nieuwe wegen in te voeren), maar dat hij nog steeds niet in de recente update staat, vind ik ook echt niet kunnen.
 
Kan iedereen Waze van harte aanbevelen. Aanpassingen staan er doorgaans binnen een dag of enkele dagen in. Ook het mijden van files of verkeersdrukte werkt erg goed en verder krijg je waarschuwingen van flitsers ongevallen etc. En het is gratis. ;)
Nu nog de optie voor mirroring van je smartphone op het center display van de Tesla...
 
Afgelopen zaterdag reed ik savonds op de A2 richting Amsterdam. Een aantal dagen daarvoor had ik volgens de melding op het scherm en update op mijn navigatie kreeg, snelheid systeem in de auto mag ik 130 km/h rijden. Maar wat schetst mijn verbazing ook overdag geeft mijn snelheid aanduiding 130 km/h aan. En dat mag niet.

IMG_7495.JPG


Wordt de camera overruled door navigatiesysteem?
 
Gisteren iets nieuws gehad. Ik gebruik zeer regelmatig de swipe functie over de navigatie knop om naar huis terug te keren.
Gisteren wou hij niet naar "home" maar enkel naar het "work" adres. Normaal neemt hij dit adres enkel wanneer je de swipe vanuit de home locatie doet.
Een 10 tal keer na elkaar geprobeerd, maar telkens wou hij gaan werken (terwijl ik vandaag pas ging beginnen):rolleyes:
 
Ik heb mijn Tesla 2 dagen uitgeleend. Daarvoor in de plaats heb ik een andere mooie auto gekregen. Nou dat navigatie systeem kan er ook wat van. Onderweg van Den Haag naar Pijnacker werd ik er bij Delft afgestuurd om vervolgens met een hele grote omweg via Rotterdam (zie witte lijn) naar Pijnacker te rijden. Gaan we niet doen natuurlijk:confused:.

IMG_0872.JPG
 
Dacht t wel. Ik ben zeker 25kg te oud voor deze auto:oops:. Heb zowel thuis als op kantoor moeten laden om elektrisch heen en weer te kunnen komen. Range is ongeveer 20km vol elektrisch.

Vwb de navigatie. Ik kende dit systeem gelukkig uit mijn fossiele tijdperk maar vond het toch nog ingewikkeld en omslachtig om met een draai/druk toets een bestemming in te moeten voeren. Dat kan echt niet meer
 
  • Like
Reactions: Keezje
Eigenlijk is het een potsierlijke auto... 20 Km (!) elektrisch, je kan er bijna niet normaal in gaan zitten of uitkomen, amper bagageruimte, dan moet je handmatig die rare deur van bovenaf weer dichttrekken.. De lijn mag mooi zijn, maar wat BMW toch met dit ding bedoeld heeft ontgaat me echt...
 
  • Like
Reactions: Keezje