Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Nederland en België Versie 8

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb ook deze update ontvangen. Maar de bug in TuneIn radio is niet opgelost. Na het bellen wordt er een andere zender gespeeld. Erg irritant, de bug zit er nu al sinds 8.0 in en twee updates verder geen oplossing.
Zal eens kijken of de bug met de terugspringende eq. serrings er nu wel uit is.
 
Ik heb ook deze update ontvangen. Maar de bug in TuneIn radio is niet opgelost. Na het bellen wordt er een andere zender gespeeld. Erg irritant, de bug zit er nu al sinds 8.0 in en twee updates verder geen oplossing.
Zal eens kijken of de bug met de terugspringende eq. serrings er nu wel uit is.
Ik ben maar weer op FM overgestapt, wel wennen dat dat niet werkt in parkeergarages en tunnels, maar de Flitsmeister kaart doet het weer. Meer data voor de browser dus.
 
IMG_4938.JPG
Iemand dit na laatste update 52.22 ?

Geen parkeersensoren meer :(

Auto kwam terug Net woensdag van sec
 
ik heb hem ook. Heeft iemand al kunnen constateren dat de reset van de equalizer nu is opgelost? (zou mooi zijn)

Ik had die bug niet met firmware 2.50.114. Na installeren van 2.52.22 stond alle equalizer waarden op +2 terwijl daarvoor de waarden echt anders stonden. Ik heb de waarden weer aangepast en sindsdien blijven ze weer op de zelf ingestelde waarden staan. Conclusie is dat ik (wederom) geen last heb van die bug.

View attachment 210486 Iemand dit na laatste update 52.22 ?

Geen parkeersensoren meer :(

Auto kwam terug Net woensdag van sec

Gisteren de hele dag gereden en de parkeersensoren deden het prima. Ook automatisch inparkeren werkt prima. Ik heb zelfs het idee dat de radar detectie voor iets beter is geworden. Kreeg een paar keer een waarschuwing dat voor mij een auto hard remde en/of stilstond. Die kreeg ik daarvoor zelden.
 
Ik heb zelfs het idee dat de radar detectie voor iets beter is geworden. Kreeg een paar keer een waarschuwing dat voor mij een auto hard remde en/of stilstond. Die kreeg ik daarvoor zelden.

Kan het zijn dat je de collision warning op late had staan en dat hij nu weer op default of early staat? Heb ik ook wel eens na een upgrade gehad. Heb hem zelf op late staan.
 
  • Informative
Reactions: simonsmidt
Ik had die bug niet met firmware 2.50.114. Na installeren van 2.52.22 stond alle equalizer waarden op +2 terwijl daarvoor de waarden echt anders stonden. Ik heb de waarden weer aangepast en sindsdien blijven ze weer op de zelf ingestelde waarden staan. Conclusie is dat ik (wederom) geen last heb van die bug.
Niet te snel juichen: de reset van de equalizer komt bij mij eens in de paar dagen voor.
 
Waar de eerste versie van FW 8.0 mij wist te bekoren heb ik bij de 2 laatste updates het gevoel dat het angsthaasgehalte van de AP merkelijk toegenomen is.

Een opsomming :
- Op afstand 1 is de aangehouden afstand groter geworden waardoor gehaaste Belgische piloten sneller voor mij invoegen. Omgekeerd zorgt dit er voor dat de wagen ook later "aanpikt".
- De combo nat wegdek en (laagstaande) zon, zeer frequent dezer dagen maakt AP onbruikbaar, met zwalpen en veelvuldig uitschakelen tot gevolg. Nadien is opnieuw inschakelen onmogelijk...
- Gisteren zelf in de ankers moet gaan omdat de camera of radar een invoegende auto over het hoofd zag.
- De sensoren aan de zijkant laten toe dat een voertuig die de wegmarkering overschrijdt de wagen over mijn wegmarkering drukt, wat in casu dezelfde gevaarlijke situatie creëert. Een geluidssignaal zou hier eerder op z'n plaats zijn. Uitwijken mag, zolang het tot mijn rijstrook beperkt blijft.

on a lesser note :
- Eerste FW8 voorzag in ontdooiing AP camera in geparkeerde toestand, bij de laatste updates is deze functie blijkbaar verdwenen terwijl deze handig was.

Al bij al zorgen deze aanpassingen voor een bestuurder die meer betrokken is maar zeker geen veiliger gevoel krijgt van de AP, misschien was dat het uiteindelijke doel. Maar dit is niet meer het systeem waar ik mee heb kennisgemaakt.