Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Nederland en België Versie 8

This site may earn commission on affiliate links.
Ik deel al van bovengenoemde ervaringen. Wat me laatst ook opviel was dat AP niet beschikbaar was in de mist, meende me te herinneren dat AP voor V8 het zonder problemen deed in de mist?

Klopt helemaal. Ben dit voorjaar met V7 in dikke mist naar een boerengat in Wallonië moeten rijden op een zondagmorgen.
Op de E403 zag je geen hand voor de ogen, maar AP toonde mijn voorligger en deed het, je reed dan natuurlijk aan een aangepaste snelheid ( 50 km/h ) maar ik had een veiliger gevoel dan nu als AP niet meer wil en je zelf op de tast moet gaan rijden en de auto niks meer toont. De radar ziet door de mist heen en gaf "bijstand" of noem het "rijhulp".
Ben nu zéér pro Tesla technologie, maar ik vind V8 toch een stap achteruit op dit vlak.
 
Maar in zulk geval van mist, of ik heb eens in een héél hevige stortbui gezeten dat ik enkel mijn voorligger kon zien op de radar ipv door mijn ruit, en de automatische snelheid werkt dan nog wel, de afstand op maximum zetten en een maximumsnelheid instellen. Nog altijd beter dan in een klassieke auto volledig blind rijden.
 
  • Like
Reactions: simonsmidt and SMU
Maar in zulk geval van mist, of ik heb eens in een héél hevige stortbui gezeten dat ik enkel mijn voorligger kon zien op de radar ipv door mijn ruit, en de automatische snelheid werkt dan nog wel, de afstand op maximum zetten en een maximumsnelheid instellen. Nog altijd beter dan in een klassieke auto volledig blind rijden.

Ga ik volledig mee akkoord!
De kwestie was of V8 een stap achteruit was t.o.v. V7… . ;)
 
  • Like
Reactions: SMU
AP2 zal onvermijdelijk nu alle focus krijgen van Tesla, terwijl AP1 mini-optimalisaties zal krijgen om het te stabiliseren (want legacy)
AP2 zal de kostelijke snoepdoos worden waaruit, als de eerste echt goede verbeteringen t.o.v. AP1 zullen blijken, rijkelijk gesnoept zal worden. Elon zal velen van ons verleiden opnieuw te upgraden.
 
Wist ik dus niet... Had mijn stuur al een tijdje niet vast, zal straks eens in het oog houden hoe lang.

Uit gewoonte van v7 nam ik nog altijd het stuur vast. Vanmorgen toevallig enkel de richtingaanwijzer.
Ik zit nog altijd op 2.42.40
 
Ik heb die 2.48.nogwat van de week binnen gekregen. Stond niks boeiends in de release notes.

Wel had ik gisteren opeens een AP die weigerde nadat ik eenmalig de AP boven de 150km/h had geduwd met het wattpedaal. Melding zoiets als 'AP rest van de rit niet beschikbaar omdat de max snelheid voor AP is overschreden'. Hebben anderen dit ook al gehad?

Zo hard nog niet gereden :)
Wel: als je in AP-modus of cruise 'gas' bijgeeft, dan opeens een melding dat 'automatisch remmen niet werkt'.
Ja, logisch.
Wellicht vanwege een incident met claim of zo? Melding was voor mij nieuw, iig.
 
Had vandaag regelmatig geen mogelijkheid tot autopilot.
Mijn verwachting was dat, nu de radar leading is, met mist het goed zou moeten werken.
Op een gegeven moment zelfs de melding 'cruise not available, camera sight' of iets dergelijks.
Gebeurt vaker met mist of vorst, hebben jullie dat ook?
 
Had vandaag regelmatig geen mogelijkheid tot autopilot.
Mijn verwachting was dat, nu de radar leading is, met mist het goed zou moeten werken.
Op een gegeven moment zelfs de melding 'cruise not available, camera sight' of iets dergelijks.
Gebeurt vaker met mist of vorst, hebben jullie dat ook?

Paar zaken die los van elkaar staan.

1) Autosteer, deze werkt op basis van de camera en wat er bekend is op de neural map. Ik heb de indruk dat de camera wel een essentiële rol speelt.

2) Radar, deze kijkt door de mist. Ik was net even op pad en het is erg mistig. Hij zag echter wel auto's voor me die ikzelf met moeite kon "ontwaren". Dus veiligheidsvoorzieningen werken. In dichte mist zal hij een obstakel eerder zien en daarop reageren dan je zelf zult doen.

Ook ik kreeg meldingen dat AP niet werkt wegens zicht. Maar zodra er iets van de lijnen te zien is dan doet hij het wel.
 
  • Informative
Reactions: simonsmidt
IMG_0525.JPG
'Vreemd' nieuw scherm
(Bij een kleine test heb ik 'current' al tot 1144 A gekregen, dat is niet niks :p )

Moet er iets 'getest' worden nu ik dit scherm heb??? :rolleyes:

Net 2.52.20 geïnstalleerd komende van 2.44.130. Geen echte nieuwigheden in de Release Notes.