Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Nederland en België Versie 8

This site may earn commission on affiliate links.
Dat "echte" alarm uit 2013 werd hier niet erkend als klasse 3 of 4 alarm. Het alarm is niet veranderd alleen standaard geworden net zoals de hoedenplank, parkeersensoren, elektrische spiegels etc
Dan nog, er waren in 2013 twee soorten alarm: basis en uitgebreid (mijn woorden). Verschil was volgens mij dat het uitgebreide alarm een sirene en extra accu heeft (en misschien kanteldetectie). Bij mijn basis alarm gaat gewoon de toeter lawaai maken.
Die oververhittings beveiliging staat bij mij (standaard) aan. Maar het alarm ook. Werkt die over verhittings beveiliging dan wel?
 
Heeft er nog iemand last van een heel onstabiele mobiele dataverbinding?
Sinds de upgrade naar 8.0 moet ik dagelijks de console 1 of meerdere keren herstarten om weer verbonden te zijn...

Gisteren naar België gereden, nadat de NL verbinding weg was kreeg de auto geen 3G of LTE te pakken. Moest console resetten. Vanmorgen (in Belgische parkeergarage) zelfde verhaal.
 
Vandaag weer de mobiele verbinding verloren in Mechelen dus geen grensovergangen. Trouwens de vorige 2 keer was ook rond die regio... wat me heel vreemd lijkt. Is het bij jullie ook vaak rond dezelfde locatie?

Heel regelmatig staat er een geel gevarendriehoekje op de display aan het stuur, met vermelding "80km/u". Dat is niet persé op een weg waar ik max 80 mag of zo. Iemand een idee wat die waarschuwing betekent? Plus, het is niet zo dat mijn batterij ver leeg is, of dat ik de afstand niet ga halen.

Bedoel je zo'n geel gevarendriehoekje in je energie meter? Bovenaan of onderaan?
Ik heb dit ook eens opgezocht en heb toen gevonden dat dit te maken had met beperking van het vermogen om de batterij te beschermen (bvb bij extreme hitte of wanneer de batterij nog koud is). Als ik dan s'ochtends hard optrek zie ik inderdaad zo'n geel driehoekje in de energiemeter bovenaan.
 
Dan nog, er waren in 2013 twee soorten alarm: basis en uitgebreid (mijn woorden). Verschil was volgens mij dat het uitgebreide alarm een sirene en extra accu heeft (en misschien kanteldetectie). Bij mijn basis alarm gaat gewoon de toeter lawaai maken.
Die oververhittings beveiliging staat bij mij (standaard) aan. Maar het alarm ook. Werkt die over verhittings beveiliging dan wel?
Klopt, belangrijkste verschil was eigenlijk de ultrasone sensoren. Die zitten er nu ook standaard in.

Alarmsensoren.jpg
 
Weet niet 100% zeker of het een specifiek versie 8 probleem is, maar gezien het regeneratief remmen is aangepast, zou dat kunnen
Ik ben momenteel in Spanje, Mas-Nou, en rij voor het eerst veel in de bergen met een Tesla. Wat verder prima bevalt vanwege het koppel etc. heerlijk allemaal.

Maar... Zojuist reden we de berg af om wat te gaan eten.. En dat is zo een klein haarspeld weggetje waarbij je zowel het regeneratief remmen gebruikt alswel de normale rem.
Op een gegeven moment kwam er tot 3 keer toe een soort resonantie/gehobbel in de auto tijdens het regen. remmen dat ik echt tot bijna stilstand moest komen om er vanaf te zijn. Een niet erg prettige ervaring, met name voor de Tesla doop van de mede-passagiers.

Heb nog niet geprobeerd de regen.stand te veranderen, deze staat nog op standaard denk ik. (Zwaarste)

Het was behoorlijk extreem, alsof je plots op 3 wielen reed. Het was bij snelheden van zomaar 30 per uur ofzo.

Iemand dit al eens meegemaakt?
 
Ik weet niet of het toeval is, maar sinds v8 heb ik bijna dagelijks dat de bodem van de auto bij drempels de grond raakt.
Het lijkt wel of hij in de standaard hoogte net iets lager bij de grond ligt. (of ik rij net door wat andere straatjes) hiervoor had ik er eigenlijk nooit last van. Verder vind ik het regeneratief remmen veel fijner nu. De AP vindt ik af en toe meer zoeken.
 
Lijkt op ABS...

Nee, zeker geen abs. Dat ken ik wel.
En dit was gewoon bij zacht aanremmen. Een combi van normale en regeneratief. Meer als een soort aan-uit-aan remmen, maar dan anders en zeker niet als abs. Echt hobbelen, bijna met hoofd tegen dak.
Zit te denken of het met een combi van de luchtvering was, ik verstelde steeds de hoogte vanwege wat drempels.. Heel vreemd..
 
Als ik na een dikke week de balans opmaak voor mezelf kom ik tot meer na- dan voordelen voor mijn classic. TuneIn valt zeer vaak uit, nav.balk die verdwijnt tijdens navigeren en nieuwe schermen die dan onderaan verschijnen, ...
Maar wel gadgets toevoegen zoals een oververhittingbeveiliging [i know knuppel-in-hoenderhok-alarm]. Ze zouden beter eens eerst een jaar hun energie steken in een betere navigatie (met keuze tussen kortste en snelste route en/of waypointmogelijkheden), Nederlandstalige voicecommands, exit-profiel activeren bij het in Park zetten en terug naar een standaardprofiel bij het in R, D of N zetten.

Kortom, ik snap echt niet waarom ze hun tijd en energie in futiliteiten zoals de layout steken als de basic zaken nog niet in orde zijn.
 
  • Like
Reactions: Ivo-G