Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Nieuwe koplampen Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Op youtube zag ik een vergelijking voorbij komen van een UK M3LR 2020 en 2021. Daarbij viel op dat de koplampen in het 2021 model MATRIX zijn. Een uitgebreide vergelijking van de twee type koplampen levert laat ook een duidelijk zichtbaar verschil zien.

Te zien vanaf 1:17


Video met vergelijking lichtbundels


Nu zag ik een ander filmpje voorbij komen van een NL2021 M3LR (eerste registratie 1 dec 2020). Deze heeft niet dit type koplampen.


Heeft iemand enig idee of en zo ja er in NL ook MATRIX LED koplampen geleverd gaan worden? Mogelijk dat deze in een latere productiedatum zijn toegevoegd?
 
Denk dat momenteel alleen Tesla zelf dit weet. ;) De nieuwe LHD Model 3's in Engeland hebben ze inderdaad, verder nog nergens gezien. Maar persoonlijk vind ik ze ook niet echt mooi uit zien met die projectors aan de zijkanten. Veel mooier met full LED zoals ze nu zijn. Alleen qua functies en lichtopbrengst zullen de nieuwe natuurlijk wel wat beter zijn.
 
Ik lees op het Tweakers forum dat de SR+ batches ze sporadisch ook hebben. Die komen alle uit China en niet uit US. Hopelijk heeft de mijne wel de nieuwe koplampen want ik verwacht daar in softwareversie 11 een update voor... full matrix heeft erg veel mogelijkheden in vergelijking met LED.