Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Nieuwe prijzen / autopilot opties

This site may earn commission on affiliate links.
De prijzen van model S en X zijn drastisch verlaagd en daarbij zijn de opties voor autopilot en FSD aangepast. Ik weet haast zeker dat autopark en summon tijdens de aanschaf van mijn Tesla eind vorig jaar bij bij de omschrijving van EAP stonden. Zou dit wellicht betekenen dat de model S en X met EAP automatisch nu de FSD upgrade krijgen?
 
De nieuw prijzen voor de S. Het lijkt er op dat er een soort van 80D is gekomen. De 100D is flink in prijs verlaagd, maar als je onlangs een P100D hebt gekocht, dan mag je je met recht genaaid voelen. Voor restwaarde is dit geen feestje. Denk dat ik toch de beurten maar bij Tesla blijf doen om mijn restwaarderegeling te kunnen uitoefenen.

upload_2019-3-1_8-37-21.png

Autopilot is nu €3.200 (€4.300 achteraf) en FSD wordt weer aangeboden voor €5.300 (€7.400 achteraf). Ook functionaliteit van FSD wordt benoemd:

upload_2019-3-1_8-40-32.png


Het lijkt dus dat Navigate-on-AP dus naar FSD gaat, terwijl dat nu volgens mij een EAP functie is. Dat is wel vreemd. Ik hoop alleen dat snelheidsbordenherkenning nog binnen EAP komt.

Ben benieuwd wat er gaat gebeuren met de verkoopcentra in Nederland. Benieuwd of die op termijn ook gaan sluiten. Ik heb overigens liever wat meer service-centers en één verkoopcentrum in Nederland, dan de huidige situatie. De SeCs zijn nu al zwaar overbelast en met de Model 3 zal dat alleen maar erger worden.

De Model 3 is volgens mij ook goedkoper geworden. Benieuwd wat ze doen met de bestellingen die nog niet uitgeleverd zijn. Ik zou me wel heel zuur voelen als ik de auto nog moest krijgen en er komt geen compensatie...
 
  • Like
Reactions: Nogo1966
Elon Musk on Twitter

Nav on autopilot en summon blijven autopilot features voor huidige EAP bezitters, bordenherkenning wordt fsd.

Snel door die tweets heen lezend: Tesla (Musk) lijkt nog niet te hebben doorgedacht wat te doen met de hele situatie. De vraag over wat te doen met de post-purchase upgrade prijs krijgt geen eenduidig antwoord, dus ik ben bang dat ook voor ons in BE/NL nog niet kan worden gezegd wat de impact gaat zijn.
Zelf heb ik een non-P, 18" in blauw besteld zonder autopilot. Diezelfde configuratie zou nu 3K goedkoper zijn. Of, en zo ja welke compensatie hier op komt; ik vraag het me af.
 
Snel door die tweets heen lezend: Tesla (Musk) lijkt nog niet te hebben doorgedacht wat te doen met de hele situatie. De vraag over wat te doen met de post-purchase upgrade prijs krijgt geen eenduidig antwoord, dus ik ben bang dat ook voor ons in BE/NL nog niet kan worden gezegd wat de impact gaat zijn.
Zelf heb ik een non-P, 18" in blauw besteld zonder autopilot. Diezelfde configuratie zou nu 3K goedkoper zijn. Of, en zo ja welke compensatie hier op komt; ik vraag het me af.
Zie discussie op Model 3 draadje, Tesla medewerkers niet voorbereid op vragen hierover. Is wel heel knullig
 
Bezitter van S100D van dec 2017. Was 125K + 4K voor FSD. Zelfde config nu 101K. Dat is een behoorlijke daling: 28K in iets meer dan een jaar.

Dat er nieuwe technologie wordt gebruikt snap ik. dat de prijs wordt verlaagd snap ik ook. Maar op deze schaal is het wel ongekend.

Maar goed: ik heb willens en wetens toendertijd gekocht, dus ik vind niet dat ik ergens *recht* op heb. Toch zou een *gebaar* van Tesla wel aardig zijn. Ik denk dan een gratis upgrade van MCU1 naar MCU2.

I bof nog dat HW2.5 heb (tel je zegeningen) :)
 
Ik weet vrij zeker dat de nieuwe Europese model S en X prijzen momenteel niet kloppen. De prijzen van de 3 zijn wel normaal.

Kijk bijvoorbeeld naar een performance model 3 met AP opties: 76k euro vs $66k. Dat is ongeveer normaal.
Kijk nu naar ludicrous model S met AP opties: 107k euro vs $122k. Een veel lagere prijs in euros dan in dollars --> klopt niet.
 
Direct beschikbaar kan dan ook meteen afgewaardeerd worden...
Weliswaar is de bijtelling
- 2018 4% -> 7000 per jaar, maar zal je maand lease uitkomen op ongeveer 1800 per maand
- 2019 4%/22% 16000 per jaar maar zal je maand lease uitkomen op ongeveer 1000 per maand

een netto voordeel van 12*800 - 50%(16000-7000)= 5000 per jaar door in 2019 die X P100D aan te schaffen

prijzen kunnen niet anders dan fout zijn.
Inventory  X P100D 163K.PNG
 
LeasePlan heeft volgens mij nog een flink aantal 2018 Tesla's op voorraad staan die al zijn ingekocht tegen de oude prijs. Ik vraag me af wie er 20K extra wil aftikken voor een 100D om de bijtelling maar te kunnen drukken. Dat voelt toch niet heel fijn... Overigens denk ik dat deze prijzen wel kloppen. Ik vond de Model S best stevig geprijsd t.o.v. de concurrentie. De range van een e-Tron mag wel minder zijn, maar de afwerking is een stuk beter en de prijs was ongeveer gelijk met een goed aangeklede S. De Tesla is nu wat meer on-par.

De P versie lijkt nu bijna een inkoppertje. Die prijst verbaast mij wel...
 
  • Like
Reactions: CL600
Juist goede onderhandeling positie, of wat van de prijs af of je gaat voor een nieuwe oid

Mja zit natuurlijk met de financiële renting etc..
Gegarandeerde restwaarde van bijna 40k zou toch blijven.
Blijkbaar zou de zelfrijdende optie ook gratis gegeven worden.
Daar ik met de financiële renting zit en maar 60% financier zit ik met een verschil van 4000€ na 5 jaar. Als ik die zelfrijdende optie dan nog krijg, dan valt het nog wel mee.