Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

NIEUWPOORT EV DRIVERS DAY - zaterdag 20 mei

This site may earn commission on affiliate links.
NIEUWPOORT EV DRIVERS DAY - nu ook "Light versie" mogelijk!

Beste mensen,

Misschien is deze rally iets voor iemand van jullie of jullie vrienden met een EV!? De Nieuwpoort Drivers day - zaterdag 20 mei.
Ondertussen is ook een “light” - versie van de rally gemaakt die voor iedereen acceptabel en haalbaar is om hun zaak van de grond te krijgen alsook op vraag van verschillende EV-rijders.
De Rally houdt 2 trips in van 70km.
Op verzoek van verschillende individuele EV-rijders België, hebben zij beslist om een aangepaste inschrijvingsformulen in het leven te roepen. Ze geven u de mogelijkheid om in te schrijven voor de E-rally aan de prijs van 45 euro per wagen met twee inzittenden.
In deze prijs zijn volgende zaken inbegrepen: twee roadbooks, twee petjes, en gemakkelijk verwijderbare bestickering van de auto. Bij aankomst 's morgens voorzien zij ook een kopje koffie voor piloot en co-piloot en na afloop krijgt men een deelnamefoto als souvenir.
Inschrijven kan per mail op dit adres: [email protected]
0475344047
Yves Decan
Details & Info van de hele rally (niet de light versie):
Nieuwpoort Drivers Days

Ter info: mensen kunnen er ook een leuk WE’tje van maken, met overnachting in een hotel + zondag 21e mei dan de old timer rally
=> meewerkend hotel:
http://www.cosmopolite.be
N.B.: er zal ook een laad mogelijkheid zijn voor EV’s.

Met vriendelijke EV-groeten,

Karel
Karel Van Hilst
Schermafbeelding 2017-04-12 om 13.11.46.png
 
  • Like
Reactions: AustinP
NIEUWPOORT EV DRIVERS DAY - nu ook "Light versie" mogelijk!

Beste mensen,

Misschien is deze rally iets voor iemand van jullie of jullie vrienden met een EV!? De Nieuwpoort Drivers day - zaterdag 20 mei.
Ondertussen is ook een “light” - versie van de rally gemaakt die voor iedereen acceptabel en haalbaar is om hun zaak van de grond te krijgen alsook op vraag van verschillende EV-rijders.
De Rally houdt 2 trips in van 70km.
Op verzoek van verschillende individuele EV-rijders België, hebben zij beslist om een aangepaste inschrijvingsformulen in het leven te roepen. Ze geven u de mogelijkheid om in te schrijven voor de E-rally aan de prijs van 45 euro per wagen met twee inzittenden.
In deze prijs zijn volgende zaken inbegrepen: twee roadbooks, twee petjes, en gemakkelijk verwijderbare bestickering van de auto. Bij aankomst 's morgens voorzien zij ook een kopje koffie voor piloot en co-piloot en na afloop krijgt men een deelnamefoto als souvenir.
Inschrijven kan per mail op dit adres: [email protected]
0475344047
Yves Decan
Details & Info van de hele rally (niet de light versie):
Nieuwpoort Drivers Days

Ter info: mensen kunnen er ook een leuk WE’tje van maken, met overnachting in een hotel + zondag 21e mei dan de old timer rally
=> meewerkend hotel:
http://www.cosmopolite.be
N.B.: er zal ook een laad mogelijkheid zijn voor EV’s.

Met vriendelijke EV-groeten,

Karel
Karel Van HilstView attachment 222374
Succes, al vrees ik er vooro_Oo_O
 
  • Like
Reactions: karlvhilst
Beste allemaal! Er is maar één echte EV Rally in de wereld, en deze wordt zaterdag 20 mei voor de 4e maal gereden!
Het betreft hier de alom bekend E-Rally!!!!
Schrijf u vandaag nog in, want dit is een jaarlijks evenement dat u als EV / Tesla enthousiast niet mag/ kunt missen.

Schrijf uw equipe nu in op www.e-rally.nl



(schaamteloos gekopieerd van Sander - ik kan het zelf niet beter formuleren;):);):))
 
NIEUWPOORT EV DRIVERS DAY - nu ook "Light versie" mogelijk!

Bedankt Karl voor de info!
Dit is uiteraard een leuke initiatief en merkwaardig: pas de tweede editie als ik het goed heb begrepen, en al geven ze ruimte aan de EV.
Jammer dat de timing inderdaad moeilijk is met de andere e-Rally.

1 april is al geweest

Er is maar één echte EV Rally in de wereld

Succes, al vrees ik er vooro_Oo_O

"Did someone pee in your cheerios this morning?" Waarom negatieve commentaren ? Gaan we straks ook lachen met andere EVs? Dit is niet echt in de geest van Tesla, volgens mijn persoonlijke interpretatie: hoe meer bewustzijn en communicatie over wat EV te bieden hebben, hoe beter.

Ben benieuwd waarom ze die Light versie hebben voorzien? Wat bedoelen ze dan daarmee?

70km is ook haalbaar voor de niet Tesla EVs, dus eigenaars met andere financiële mogelijkheden. Dus 45€ idd zeer light. En deze bestuurders zijn even enthousiasts en truebelievers als mensen hier op dit forum.
De 200km limiet van de E-Rally betekent in werkelijkheid nog vandaag de Tesla-Rally. Misschien binnenkort ook eAmpera, maar naar mijn weten, niet veel andere merken.
 
@AustinP :
lees eens de doelstelling van ERally; dan begrijp je waarom er doelbewust is gekozen voor een rally van 200km.

verder ben je niet de eerste die de humor van sommige posters niet helemaal begrijpt;).

tenslotte kan je van de organisatoren van ERally moeilijk verwachten dat ze zich gaan inschrijven voor een ander evenement op dezelfde dag als Erally.:)


maar ik weet wel zeker dat we met z'n allen ieder niet-commercieel initiatief om het elektrisch rijden te promoten toejuichen.
 
@AustinP :
lees eens de doelstelling van ERally; dan begrijp je waarom er doelbewust is gekozen voor een rally van 200km.

verder ben je niet de eerste die de humor van sommige posters niet helemaal begrijpt;).

tenslotte kan je van de organisatoren van ERally moeilijk verwachten dat ze zich gaan inschrijven voor een ander evenement op dezelfde dag als Erally.:)


maar ik weet wel zeker dat we met z'n allen ieder niet-commercieel initiatief om het elektrisch rijden te promoten toejuichen.

Ik had ze gelezen en zeker de niet commercieel initiatief en goeiedoel vind ik top.
Ik ben nog eens gaan lezen maar het 200km reden ontsnapt mij nog :oops:

Maar misschien heb jij gelijk en heb humor niet direct begrepen. :) Het voelde toch belangrijk voor mij en misschien ook OP dat er iets positief was geantwoord om zulke post/initiatief niet te ontmoedigen. :)

En uiteraard het is gewoon pech dat beide evenementen op dezelfde weekend plaats vinden... zeker voor mij want we zijn al weg op deze datums.
 
Ben benieuwd waarom ze die Light versie hebben voorzien? Wat bedoelen ze dan daarmee?
Misschien omdat er niet veel mensen zijn die € 495,- willen neertellen om een toerke te doen.
Ik al zeker niet. Zot zeg! 495 euro !! :confused::confused::confused:
Waar is de tijd dat we toertjes deden voor niks en veel fun hadden. Het is blijkbaar niet meer mogelijk dingen te organiseren met sponsors.
 
  • Like
  • Disagree
Reactions: FVO and karlvhilst
Waar is de tijd dat we toertjes deden voor niks en veel fun hadden. Het is blijkbaar niet meer mogelijk dingen te organiseren met sponsors.

Klopt! Ik mis nog meest de oude APOW's op de Scheldekaaien, > 2000 Amerikaanse bakken, dat was dé hoogdag van het jaar!

Maar allez, stel je voor… . 100 inschrijvingen in Nieuwpoort betekent € 50.000,- in kassa ! Ka-tsjing ! Daar kan je al een en ander mee organiseren, niet? Benieuwd hoeveel waar je er voor je geld zou krijgen? Een roadboek ( kost zeker minder dan € 10,- per stuk ); twee klakskes ( met reclame op? ), een kop koffie, een paar stickers en een foto. Lijkt me toch zéér goed betaald.
Enfin, ik moet niemand anders zijn rekening maken of er wakker van liggen, ik ga sowieso niet.
Heb meermaals deelgenomen aan DreamCars te Oostrozebeke, was een gratis (!!) evenement en bij de inschrijving/registratie mochten de eerste 200 deelnemers met hun auto over een podium rijden om gefotografeerd te worden. Na afloop, 's avonds, kon je de foto ingekaderd en wel - gratis - ophalen aan de infostand. Was allemaal gesponsord natuurlijk, maar het kan toch… . De foto's hangen nog steeds hier in mijn werkkamer. ( zucht. Nostalgie )
 
Ja ik mis die tijd ook, iedere zomer moet ik er aan denken. De meeting bij Speedshop is een kleine versie daarvan.

Als je weet waar te zoeken (en organisatoren jou weten te vinden) dan zijn er elk weekend meerdere gratis auto evenementen om te bezoeken.

Ook een paar keer in Stekene geweest. Was inderdaad een aangename meeting

Meerdere keren naar de augustus editie geweest van SNC ( Saturday Night Cruise ) in Den Haag.
Vond ik het dichtst bij APOW aanliggen, ook hele grote meeting en was altijd fijn om de Nederlandse vrienden nog eens in real life te kunnen zien.
 
  • Informative
Reactions: karlvhilst
Ben benieuwd waarom ze die Light versie hebben voorzien? Wat bedoelen ze dan daarmee?
Misschien omdat er niet veel mensen zijn die € 495,- willen neertellen om een toerke te doen.
Ik al zeker niet. Zot zeg! 495 euro !! :confused::confused::confused:

De organisatoren organiseren al jaren een Oldtimer Rally in Nieuwpoort.
De oldtimer rally mensen hebben een totaal andere ingesteldheid. Er wordt o.a. aan ieder deelnemer een (dure-) vest / jas gegeven specifiek voor die rally van die dag. Blijkbaar zijn Oldtimer rally liefhebber erg happig en vragende partij naar zo een vest.
De organisatoren maakten een beetje de fout met dezelfde denkpiste door te trekken naar hun eerste EV rally.
Nu ja en EV rijders (als ik) die mee willen doen aan die rally vragen absoluut niet naar die Vest.
O.a. door het laten weg laten van die vest en nog wat zaken.. (dus nu puur rally met wat eten en drinken) maakt hen mogelijk om een "light" versie toe te voegen. Dus puur EV-fun zonder franjes.
Meer details: aub vragen bij organisatie.
 
Klopt! Ik mis nog meest de oude APOW's op de Scheldekaaien, > 2000 Amerikaanse bakken, dat was dé hoogdag van het jaar!

Maar allez, stel je voor… . 100 inschrijvingen in Nieuwpoort betekent € 50.000,- in kassa ! Ka-tsjing ! Daar kan je al een en ander mee organiseren, niet? Benieuwd hoeveel waar je er voor je geld zou krijgen? Een roadboek ( kost zeker minder dan € 10,- per stuk ); twee klakskes ( met reclame op? ), een kop koffie, een paar stickers en een foto. Lijkt me toch zéér goed betaald.
Enfin, ik moet niemand anders zijn rekening maken of er wakker van liggen, ik ga sowieso niet.
Heb meermaals deelgenomen aan DreamCars te Oostrozebeke, was een gratis (!!) evenement en bij de inschrijving/registratie mochten de eerste 200 deelnemers met hun auto over een podium rijden om gefotografeerd te worden. Na afloop, 's avonds, kon je de foto ingekaderd en wel - gratis - ophalen aan de infostand. Was allemaal gesponsord natuurlijk, maar het kan toch… . De foto's hangen nog steeds hier in mijn werkkamer. ( zucht. Nostalgie )


De organisatoren organiseren al jaren een Oldtimer Rally in Nieuwpoort.
De oldtimer rally mensen hebben een totaal andere ingesteldheid. Er wordt o.a. aan ieder deelnemer een (dure-) vest / jas gegeven specifiek voor die rally van die dag. Blijkbaar zijn Oldtimer rally liefhebber erg happig en vragende partij naar zo een vest.
De organisatoren maakten een beetje de fout met dezelfde denkpiste door te trekken naar hun eerste EV rally.
Nu ja en EV rijders (als ik) die mee willen doen aan die rally vragen absoluut niet naar die Vest.
O.a. door het laten weg laten van die vest en nog wat zaken.. (dus nu puur rally met wat eten en drinken) maakt hen mogelijk om een "light" versie toe te voegen. Dus puur EV-fun zonder franjes.
Meer details: aub vragen bij organisatie.
 
@AustinP :
lees eens de doelstelling van ERally; dan begrijp je waarom er doelbewust is gekozen voor een rally van 200km.

verder ben je niet de eerste die de humor van sommige posters niet helemaal begrijpt;).

tenslotte kan je van de organisatoren van ERally moeilijk verwachten dat ze zich gaan inschrijven voor een ander evenement op dezelfde dag als Erally.:)


maar ik weet wel zeker dat we met z'n allen ieder niet-commercieel initiatief om het elektrisch rijden te promoten toejuichen.

Deze rally in Nieuwpoort bestaat uit 2 stukken: 2 x 70km.. om ALLE EV's de mogelijkheid te geven mee te doen.. en dus niet enkel Tesla's...
De organisatoren organiseren al jaren een Oldtimer Rally in Nieuwpoort.
De oldtimer rally mensen hebben een totaal andere ingesteldheid. Er wordt o.a. aan ieder deelnemer een (dure-) vest / jas gegeven specifiek voor die rally van die dag. Blijkbaar zijn Oldtimer rally liefhebber erg happig en vragende partij naar zo een vest.
De organisatoren maakten een beetje de fout met dezelfde denkpiste door te trekken naar hun eerste EV rally.
Nu ja en EV rijders (als ik) die mee willen doen aan die rally vragen absoluut niet naar die Vest.
O.a. door het laten weg laten van die vest en nog wat zaken.. (dus nu puur rally met wat eten en drinken) maakt hen mogelijk om een "light" versie toe te voegen. Dus puur EV-fun zonder franjes.
Meer details: aub vragen bij organisatie.
 
Beste allemaal! Er is maar één echte EV Rally in de wereld, en deze wordt zaterdag 20 mei voor de 4e maal gereden!
Het betreft hier de alom bekend E-Rally!!!!
Schrijf u vandaag nog in, want dit is een jaarlijks evenement dat u als EV / Tesla enthousiast niet mag/ kunt missen.

Schrijf uw equipe nu in op www.e-rally.nl

De E-Rally is in NL en er doen ook amper Belgen mee.. Deze van Nieuwpoort valt stom genoeg wel op diezelfde dag als de E-Rally.. en dat is puur toeval ... Het is de 1e keer dat die mensen een EV deel in hun Rally WE inlassen... en moeten nog veel ervaring opdoen op EV - vlak.
België staat erom achter op NL wat betreft EV's.. dus een initiatief als dat van Nieuwpoort moet volgens mij toch wel aandacht én steun krijgen.. van Vlaamse - Belgische EV - rijders..