Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

NIEUWPOORT EV DRIVERS DAY - zaterdag 20 mei

This site may earn commission on affiliate links.
Ik ben oprecht geïnteresseerd in de wijze waarop het laden na afloop wordt geregeld, dat is bij de e-rally - met ruim 100 deelnemende equipes - wat logistiek betreft de grootste uitdaging. Zonder hulp van Tesla zouden wij dat niet voor elkaar krijgen.

Daarom finisht de e-rally altijd bij een tesla locatie waar tesla ook het laden verzorgt. Dit jaar voor de eerste keer bij de fabriek in Tilburg!

De e-rally is overigens geen "tesla" rally, maar wel een volwaardige dagrally. Tot nu toe waren Tesla's praktisch de enige elektrische auto's die dat aan konden. Wij hebben de hoop dat met de laatste generatie i3, Zoë en ampera-e ook deze auto's zullen deelnemen.
 
De E-Rally is in NL en er doen ook amper Belgen mee..

Beide zaken zijn niet helemaal juist: bij de eerste twee edities ging een gedeelte van de rit door België. De lunchlocatie was bij de tweede editie in België. Aan die twee edities deden ook best wel wat Belgen mee.

De derde editie ging van start in Zwolle en eindigde bij tesla in Amsterdam. Dat was best een eind verwijderd van België, maar ondanks de ongunstige afstand waren er toch nog Belgische deelnemers.
 
Ik ben oprecht geïnteresseerd in de wijze waarop het laden na afloop wordt geregeld, dat is bij de e-rally - met ruim 100 deelnemende equipes - wat logistiek betreft de grootste uitdaging. Zonder hulp van Tesla zouden wij dat niet voor elkaar krijgen.

Daarom finisht de e-rally altijd bij een tesla locatie waar tesla ook het laden verzorgt. Dit jaar voor de eerste keer bij de fabriek in Tilburg!

De e-rally is overigens geen "tesla" rally, maar wel een volwaardige dagrally. Tot nu toe waren Tesla's praktisch de enige elektrische auto's die dat aan konden. Wij hebben de hoop dat met de laatste generatie i3, Zoë en ampera-e ook deze auto's zullen deelnemen.
Of Mischien een Ioniq ;)
 
Deze rally in Nieuwpoort bestaat uit 2 stukken: 2 x 70km.. om ALLE EV's de mogelijkheid te geven mee te doen.. en dus niet enkel Tesla's...
De organisatoren organiseren al jaren een Oldtimer Rally in Nieuwpoort.
De oldtimer rally mensen hebben een totaal andere ingesteldheid. Er wordt o.a. aan ieder deelnemer een (dure-) vest / jas gegeven specifiek voor die rally van die dag. Blijkbaar zijn Oldtimer rally liefhebber erg happig en vragende partij naar zo een vest.
De organisatoren maakten een beetje de fout met dezelfde denkpiste door te trekken naar hun eerste EV rally.
Nu ja en EV rijders (als ik) die mee willen doen aan die rally vragen absoluut niet naar die Vest.
O.a. door het laten weg laten van die vest en nog wat zaken.. (dus nu puur rally met wat eten en drinken) maakt hen mogelijk om een "light" versie toe te voegen. Dus puur EV-fun zonder franjes.
Meer details: aub vragen bij organisatie.

Niet vervelend bedoeld maar EV's die het nodig hebben om max 70 km te rijden zonder laden zijn binnen de kortste keren ook Old Timers.
 
Ik ben oprecht geïnteresseerd in de wijze waarop het laden na afloop wordt geregeld, dat is bij de e-rally - met ruim 100 deelnemende equipes - wat logistiek betreft de grootste uitdaging. Zonder hulp van Tesla zouden wij dat niet voor elkaar krijgen.

Daarom finisht de e-rally altijd bij een tesla locatie waar tesla ook het laden verzorgt. Dit jaar voor de eerste keer bij de fabriek in Tilburg!

De e-rally is overigens geen "tesla" rally, maar wel een volwaardige dagrally. Tot nu toe waren Tesla's praktisch de enige elektrische auto's die dat aan konden. Wij hebben de hoop dat met de laatste generatie i3, Zoë en ampera-e ook deze auto's zullen deelnemen.

Correctie: het einde van de E-Rally is NIET voor de eerste keer bij de Tesla fabriek.
De Rally in Nieuwpoort is 2 x 70km met 2x laadmogelijkheid.. dus toegankelijk voor ALLE EV's. Volgend jaar komt de 2e editie van Nieuwpoort EV zeker op een andere dag als de E-Rally...
 
De eerste 2 maal deed ik mee (2014&15).... Het einde van de 2e rally (2015) was bij Tesla in Tilburg.
11116419_10153431459399309_8937312852723943895_o.jpg
11289556_10153429132654309_304054482313352125_o.jpg
11116419_10153431459399309_8937312852723943895_o.jpg
11218084_10153431459419309_6085097444190235474_o.jpg
11111163_10153431459549309_1304366765286636361_o.jpg
 
De justdigit E-rally is voor mij te veel, al heb ik er enthusiast over horen vertellen.
Maar een weekendje aan de kust met een leuk event op zaterdag zien we wel zitten. En onze zoon is zot van auto's... Maar ik heb nog nooit aan zo'n event deelgenomen en weet eigenlijk niet of het aangeraden is met een 2-jarige op de achterbank of wat ik ervan moet verwachten.

Maar ik denk dat hier deskundigen/experten aanwezig zijn die mij dat haarfijn kunnen uitleggen.
 
De justdigit E-rally is voor mij te veel, al heb ik er enthusiast over horen vertellen.
Maar een weekendje aan de kust met een leuk event op zaterdag zien we wel zitten. En onze zoon is zot van auto's... Maar ik heb nog nooit aan zo'n event deelgenomen en weet eigenlijk niet of het aangeraden is met een 2-jarige op de achterbank of wat ik ervan moet verwachten.

Maar ik denk dat hier deskundigen/experten aanwezig zijn die mij dat haarfijn kunnen uitleggen.
Bart .. meedoen.. met de light versie heb je niet veel te verliezen!
 
je rijdt natuurlijk altijd je eigen tempo ! De route wordt gegeven met bolletje-pijltje, een bijrijder is hiervoor zeer handig (liefst iets ouder dan 2 j :)).
In het begin van de rit volgt iedereen zijn voorligger ,ook als die fout rijdt...

Meestal is er een shortcut voorzien zodat je steeds via wat grotere wegen naar het volgende afspraakpunt kunt rijden op gps.
Heb zelf mijn kinderen op zo'n rit meermaals meegenomen , maar wel als ze pas 5 of 6 jaar waren .
 
  • Like
Reactions: karlvhilst