Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

NL/BE Model 3 LR RWD wachtkamer

This site may earn commission on affiliate links.
Hi Onno, gefeliciteerd met jullie aanwinst! Helaas heb ik afgelopen vrijdag nét de laatste M3 LR RWD Pearl White gemist. Ik heb wel vrijdagmiddag een zwarte LR RWD besteld via de LM op basis van beschikbare VIN. Deze zie ik nog niet gekoppeld in mijn account, alleen een RN. Hoe verliep het proces bij jou?
Balen dat je de pearl white gemist hebt, ik zag de beschikbaarheid inderdaad snel teruglopen! Goed dat je toch toegeslagen hebt en een zwarte binnen hebt gehaald!

Tav de levering: Ik zou mij niet al te veel zorgen maken, waarschijnlijk gaan ze je order na het weekend administratief verwerken. Overigens werd er in het weekend door andere afdelingen wel doorgewerkt. Mijn vrouw kreeg zaterdag een belletje van haar 'inside delivery advisor' om de aflevering verder af te stemmen. Ze gaf aan dat we wat haast hadden op de afleverdag en ze kreeg te horen dat dat goed uitkwam want er zouden die donderdag ruim 200 autos afgeleverd worden:rolleyes:

Hou ons op de hoogte!
 
Ik moet zsm over. mijn BMW X1 staat op 185.000km. Aangezien RWD er niet meer in zit en SR+ niet kan door te beperkte actieradius moet het dus LR AWD (Blauw /wit 18") worden. Eens kijken of ik de FSD dan kan "krijgen" als accessoire. Is toch alleen software. De 40km mindere actieradius tov RWD neem ik dan wel op de koop toe ;-)
Even wat verwachtingsmanagement: reken er niet op dat je 'gratis' software gaat krijgen. M2c: sales gaat zeggen dat ze het gaan navragen voor je maar dat ze het somber inzien. Dag later wordt je gemaild/gebeld dat het er niet in zit.
 
Nog vrij nieuw hier, misschien dat iemand het weet.

Klopt het dat als je al een VIN code hebt, dat de M3 LR RWD dan ook daadwerkelijk geleverd gaat worden? Of zou het nog kunnen dat Tesla de bevestiging van de bestelling uit de beschikbare pool (afgelopen vrijdag besteld) terugtrekt?
 
Nog vrij nieuw hier, misschien dat iemand het weet.

Klopt het dat als je al een VIN code hebt, dat de M3 LR RWD dan ook daadwerkelijk geleverd gaat worden? Of zou het nog kunnen dat Tesla de bevestiging van de bestelling uit de beschikbare pool (afgelopen vrijdag besteld) terugtrekt?
Je bedoeld dat je besteld hebt en een bestelovereenkomst (met VIN) hebt? Tuurlijk wordt deze geleverd!
 
BTW; volgens mijn contact bij SEC Den Haag zou een referral niet gelden voor inventory-auto's. Uiteraard heb ik, toen we de TM3 bestelde, het wel gewoon geprobeerd. En besteld via mijn referral code. Werkt gewoon! Dus allebei 1500 km free supercharging. Dus als je nog gaat bestellen, zoek iemand op die je wil helpen!
 
Je bedoeld dat je besteld hebt en een bestelovereenkomst (met VIN) hebt? Tuurlijk wordt deze geleverd!
Dank je voor je reactie. Ja die heb ik en aanbetaald. Moet dan alleen nog worden gekoppeld aan mijn aanvraag via de LM, moet met hen nog wel een overeenkomst tekenen maar iedereen is akkoord. Dus daar maak ik mij geen zorgen over.

Wat ik alleen niet zo goed begrijp is dat er inventory auto's zijn, maar dat ze nog lopende en bevestigde aanvragen van leasemaatschappijen (gaan) afwijzen/annuleren. Was het niet logisch geweest om die niet direct aan te bieden maar te koppelen aan bestaande lopende aanvragen van LM.? Ik zie vast iets over het hoofd
 
Dank je voor je reactie. Ja die heb ik en aanbetaald. Moet dan alleen nog worden gekoppeld aan mijn aanvraag via de LM, moet met hen nog wel een overeenkomst tekenen maar iedereen is akkoord. Dus daar maak ik mij geen zorgen over.

Wat ik alleen niet zo goed begrijp is dat er inventory auto's zijn, maar dat ze nog lopende en bevestigde aanvragen van leasemaatschappijen (gaan) afwijzen/annuleren. Was het niet logisch geweest om die niet direct aan te bieden maar te koppelen aan bestaande lopende aanvragen van LM.? Ik zie vast iets over het hoofd
Overigens staat er in de bestelovereebkomst alleen een RN en geen VIN. Kan die wel vinden in Chrome via de source code
 
Vanwege restricties vanuit mijn LM zou mijn model 3 RWD 1ste week van september geleverd worden, dit model zat ook precies binnen mijn leasebudget. Ik ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren, overeenkomsten zijn getekend het was kwestie van afwachten op levering. Ben benieuwd hoe dit juridisch zal verlopen, wat mij betreft prima om een AWD te krijgen indien dit tegen dezelfde voorwaarden/prijs is als de RWD.

Yeahhhh... that ain't gonna happen zeg maar... Met wensdatum 1 september is er geen VIN gekoppeld nog.. En lees het forum maar eens hoe 'goed' Tesla is met compensatie-beloftes nakomen ;-/

Maar als er een overeenkomst is, ben ik benieuwd, juridisch moeten ze wel iets 'doen' volgens mij.
Maar gelijk hebben en krijgen zijn 2 verschillende dingen. Ik gok dat er nu 'iets in het systeem' niet goed staat (tzt is er geen vin te matchen aan de bestelling) en dat zonder een hoop gedoe/manuele aanpassing de bestelling gewoon blijft hangen.
 
Volgens mij zijn het allemaal reserveringen totdat de VIN gekoppeld wordt en je de overeenkomst krijgt en betaald hebt, dus ze zijn niks verplicht. Ook je LM kan hier niks aan doen.

En 1 september, was natuurlijk een gokje voor een off-menu uitvoering (kon je op je klompen aanvoelen dat die niet bleef......anders was die wel gewoon online bestelbaar).
 
Volgens mij zijn het allemaal reserveringen totdat de VIN gekoppeld wordt en je de overeenkomst krijgt en betaald hebt, dus ze zijn niks verplicht. Ook je LM kan hier niks aan doen.

En 1 september, was natuurlijk een gokje voor een off-menu uitvoering (kon je op je klompen aanvoelen dat die niet bleef......anders was die wel gewoon online bestelbaar).


Ik begrijp de logica hiervan niet? Je plaatst een bestelling, de LM doet een aanbetaling en Tesla accepteert de order....ben ik dan zo naief om te denken dat ze juridisch moeten leveren of met een alternatief moeten komen?
 
Ik begrijp de logica hiervan niet? Je plaatst een bestelling, de LM doet een aanbetaling en Tesla accepteert de order....ben ik dan zo naief om te denken dat ze juridisch moeten leveren of met een alternatief moeten komen?

Zal vast in de voorwaarde staan, want je mag 'm vanuit jou kant ook zomaar annuleren toch?
Als je een audi hebt besteld en al 2 maanden wacht, dan krijg je volgens mij niet meer zomaar de kans om te annuleren.
 
Zojuist contact gehad met Alphabet Carlease en inderdaad ook zij hebben de e-mail van Tesla gekregen dat de LR RWD niet meer gemaakt gaat worden en dat Tesla contact gaat opnemen met hen om het over de levering van deze auto (als hij toevallig al geproduceerd is) of een alternatieve configuratie te hebben.
Ondertussen ook al met Tesla aan het bellen geweest, na 80 minuten in de wacht contact gehad en te horen gekregen dat ik ruim op tijd was met de bestelling (30-4) en de auto gewoon geleverd ga krijgen. Het is alleen wachten op de VIN koppeling die in de US gedaan wordt. Nu maar hopen dat ze het echt goed hadden... Ik wil rijden ....
 
Na lang wikken en wegen heb ik mijn LR RWD wit/zwart Aero die morgen geleverd zou worden, geannuleerd. Ik ga toch voor een Performance uitvoering. Ik denk dat ik later spijt zal krijgen als ik de Perfomance niet neem. Zojuist besteld en er is direct VIN zichtbaar in source.
Er komt dus 1 beschikbaar. Geen idee of die al gekoppeld wordt aan een bestelling. Ik hoop dat iemand van jullie de LR RWD krijgt.
 
Okay, dat is een gelijkaardig verhaal als bij mij. Vorige vrijdag bij SeC gepasseerd en die zeiden dat mijn auto (LR RWD blauw/zwart 18", AP+ FSD) op de aankomende Grand Mark zou staan. Gewoon wachten op VIN... maar dat gaat wel ten koste van mijn F5-toets die bijna helemaal weg is ;)



Zojuist contact gehad met Alphabet Carlease en inderdaad ook zij hebben de e-mail van Tesla gekregen dat de LR RWD niet meer gemaakt gaat worden en dat Tesla contact gaat opnemen met hen om het over de levering van deze auto (als hij toevallig al geproduceerd is) of een alternatieve configuratie te hebben.
Ondertussen ook al met Tesla aan het bellen geweest, na 80 minuten in de wacht contact gehad en te horen gekregen dat ik ruim op tijd was met de bestelling (30-4) en de auto gewoon geleverd ga krijgen. Het is alleen wachten op de VIN koppeling die in de US gedaan wordt. Nu maar hopen dat ze het echt goed hadden... Ik wil rijden ....
 
  • Like
Reactions: frits1993
Na lang wikken en wegen heb ik mijn LR RWD wit/zwart Aero die morgen geleverd zou worden, geannuleerd. Ik ga toch voor een Performance uitvoering. Ik denk dat ik later spijt zal krijgen als ik de Perfomance niet neem. Zojuist besteld en er is direct VIN zichtbaar in source.
Er komt dus 1 beschikbaar. Geen idee of die al gekoppeld wordt aan een bestelling. Ik hoop dat iemand van jullie de LR RWD krijgt.
welke kleur? Er staan 3 blauwe P versies met 4000 euro korting in de voorraad lijst.
 
Kijk jaloersmakend naar alle berichten hier over de orders. Mijn Tesla is 6 juni besteld, direct een account gekregen maar nog geen koppeling met de model 3. Hoe raar is dat? Er is dus een order want ik heb een mail van Tesla maar niks te zien in het account. Ook nog geen RN nummer. Net weer mailtje gestuurd naar de LM. Zij zien niks wat betreft de accounts, wat vrij logisch is. Van de week maar is met Tesla bellen.

Wat het misschien zou kunnen zijn, levering zou rond oktober zijn ivm afgelopen huidig lease contract.
 
welke kleur? Er staan 3 blauwe P versies met 4000 euro korting in de voorraad lijst.
Ik heb een witte geconfigureerd met zwarte bekleding. Deze staat niet tussen inventory. Dus zonder korting besteld.
En in de snelheid ben ik vergeten referral te gebruiken .
Misschien handig om te weten. Bij mij zit geen LM o.i.d. tussen. Wellicht gaat het daarom zo snel/smooth?
VIN 5YJ3E7EBXXXXX
 
Wat een ellende met Tesla.

Afgelopen vrijdag wou ik een M3 LR RWD bestellen maar ik kon via de website de aanbetaling niet overmaken. Zowel bij credit card betalingen als via iDeal kreeg ik een technische foutmelding op de Tesla site. Meerdere computers en verschillende browsers geprobeerd om er zeker van te zijn dat het niet aan Safari lag. Vrijdag avond een melding gehaakt bij de helpdesk van Tesla.

Uiteindelijk zaterdag naar Tesla Duiven gegaan om te kijken of het daar lukte. Ook zij kregen het niet voor elkaar. Maar ze konden wel een voorraad auto voor mij reserveren tot en met maandag. Dat hebben ze ook gedaan. Ik gelukkig natuurlijk omdat dit 1 van de laatste beschikbare LR RWD auto's was.

Wat blijkt nu, 2 uur na de reservering is de auto op zaterdag doodleuk door Tesla Amsterdam aan iemand anders verkocht. Het enige wat nu rest is een LR AWD te bestellen want Tesla kan verder niets voor me doen.
Zo ga je toch niet met potentiële klanten om!
 
Wat een ellende met Tesla.

Afgelopen vrijdag wou ik een M3 LR RWD bestellen maar ik kon via de website de aanbetaling niet overmaken. Zowel bij credit card betalingen als via iDeal kreeg ik een technische foutmelding op de Tesla site. Meerdere computers en verschillende browsers geprobeerd om er zeker van te zijn dat het niet aan Safari lag. Vrijdag avond een melding gehaakt bij de helpdesk van Tesla.

Uiteindelijk zaterdag naar Tesla Duiven gegaan om te kijken of het daar lukte. Ook zij kregen het niet voor elkaar. Maar ze konden wel een voorraad auto voor mij reserveren tot en met maandag. Dat hebben ze ook gedaan. Ik gelukkig natuurlijk omdat dit 1 van de laatste beschikbare LR RWD auto's was.

Wat blijkt nu, 2 uur na de reservering is de auto op zaterdag doodleuk door Tesla Amsterdam aan iemand anders verkocht. Het enige wat nu rest is een LR AWD te bestellen want Tesla kan verder niets voor me doen.
Zo ga je toch niet met potentiële klanten om!

Ik snap je punt maar wees blij die AWD rijdt stukken beter!
 
ik kijk in mijn account, is er een vin toegewezen, maar in mijn config is de trekhaak verwijderd, terwijl delivery zegt met trekhaak. huh, snap er geen jota van. Dat wordt weer 90 minuten in de wacht aan de telefoon, mijn oplader maar meesjouwen.