Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

NL/BE Model 3 LR RWD wachtkamer

This site may earn commission on affiliate links.
Ik ben zowat het gehele draadje nu aan het doorlopen, maar het is nog steeds onduidelijk voor mij hoe het nu zit.
1. Je bestelt een SR+ RWD
2. Je geeft aan dat je bestelling om moet worden gezet naar de LR RWD
3. Zonder AP kost hij €49.800
4. Na levering kan je de AP bijkopen op ieder moment voor €3200 (thans)
5. Cataloguswaarde is dus €49.800

Je krijgt dan wel iets minder zaken, dus het gedeeltelijk premium interieur..

De reden waarom ik dit vraag is omdat een relatie van mij in Rotterdam is geweest hij duidelijk heeft aangegeven om ivm de bijtelling een zo laag mogelijke catalogusprijs wilt hebben met LR en zij gaven aan alleen dan de SR+ RWD hebben en anders de LR AWD. Hebben hem niet gewezen op de RWD LR. Ook geeft hij aan dat hij niet perse het voertuig snel hoeft te hebben. Belangrijk is bestellen voor einde maand ivm de 10.000 SuC KM (7500, maar voor de M3 is dit al snel 10.000). Ook gaven ze aan dat er wel een onderhoudsverplichting is, de eerste vanaf 30.000 voor ongeveer €700. Al met al beetje wazige info. Ik kam begrijpen dat ze graag zoveel mogelijk leveringen willen doen voor einde Q2.
 
LR RWD kost €53000 zonder AP. En dan heb je wel premium interieur. AP na levering kost idd €3200 en kan je bij een SeC erop laten zetten.

? Waarom zou je dan voor een LR RWD gaan als het maar € 2100 eigenlijk zal gaan schelen met de LR AWD. Ok, bijtelling van €1166 per jaar minder... dat dan weer wel...

Gaat bijna lijken erop dat er gewoon een front motor inzit welke uitgeschakeld zal zijn en later middels software update aangezet kan worden... 2100 verschil voor Tesla voor een motor lijkt mij niet.
 
? Waarom zou je dan voor een LR RWD gaan als het maar € 2100 eigenlijk zal gaan schelen met de LR AWD. Ok, bijtelling van €1166 per jaar minder... dat dan weer wel...

Gaat bijna lijken erop dat er gewoon een front motor inzit welke uitgeschakeld zal zijn en later middels software update aangezet kan worden... 2100 verschil voor Tesla voor een motor lijkt mij niet.

Dat is precies waarom het vóór 30 april zo'n goede deal was, 53k inclusief AP, en nu na 'prijscorrectie' (lees: einde coulanceregeling m.b.t. onjuiste communicatie) eigenlijk de AWD niet echt ontloopt.

Wat je misschien wel in je beslissing kan laten meewegen; de LR RWD heeft een WLTP-bereik van 590km (zelf berekend afgeleid uit Amerikaanse getallen/verhouding) ten opzichte van 560km op de LR AWD. Als je maximale range wil voor een zo laag mogelijk bedrag, dan bespaar je daarmee én € 2100, én bijtelling, én heb je een grotere range. En de vraag is of AWD in NL echt toegevoegde waarde heeft (op die ene 2 dagen per jaar na dat er plotseling sneeuw ligt).

Edit: én je bespaart 5% op laadkosten, én de verzekering is goedkoper, én en en en... :)
 
Ik ben zowat het gehele draadje nu aan het doorlopen, maar het is nog steeds onduidelijk voor mij hoe het nu zit.
1. Je bestelt een SR+ RWD
2. Je geeft aan dat je bestelling om moet worden gezet naar de LR RWD
3. Zonder AP kost hij €49.800
4. Na levering kan je de AP bijkopen op ieder moment voor €3200 (thans)
5. Cataloguswaarde is dus €49.800

Je krijgt dan wel iets minder zaken, dus het gedeeltelijk premium interieur..

De reden waarom ik dit vraag is omdat een relatie van mij in Rotterdam is geweest hij duidelijk heeft aangegeven om ivm de bijtelling een zo laag mogelijke catalogusprijs wilt hebben met LR en zij gaven aan alleen dan de SR+ RWD hebben en anders de LR AWD. Hebben hem niet gewezen op de RWD LR. Ook geeft hij aan dat hij niet perse het voertuig snel hoeft te hebben. Belangrijk is bestellen voor einde maand ivm de 10.000 SuC KM (7500, maar voor de M3 is dit al snel 10.000). Ook gaven ze aan dat er wel een onderhoudsverplichting is, de eerste vanaf 30.000 voor ongeveer €700. Al met al beetje wazige info. Ik kam begrijpen dat ze graag zoveel mogelijk leveringen willen doen voor einde Q2.
Mijn bestelling voor 01/05
 

Attachments

  • upload_2019-5-13_14-34-36.png
    upload_2019-5-13_14-34-36.png
    64.2 KB · Views: 60
Wat je misschien wel in je beslissing kan laten meewegen; de LR RWD heeft een WLTP-bereik van 590km (zelf berekend afgeleid uit Amerikaanse getallen/verhouding) ten opzichte van 560km op de LR AWD. Als je maximale range wil voor een zo laag mogelijk bedrag, dan bespaar je daarmee én € 2100, én bijtelling, én heb je een grotere range. En de vraag is of AWD in NL echt toegevoegde waarde heeft (op die ene 2 dagen per jaar na dat er plotseling sneeuw ligt).
Edit: én je bespaart 5% op laadkosten, én de verzekering is goedkoper, én en en en... :)
Als ik het zo lees, zou je denken dat op dit moment nog veel meer LR RWD worden verkocht ten opzichte van de LR AWD..;) Maar ik denk dat dat met het huidige verschil van slechts €2.100 (incl. btw) niet het geval is...
 
Dat is precies waarom het vóór 30 april zo'n goede deal was, 53k inclusief AP, en nu na 'prijscorrectie' (lees: einde coulanceregeling m.b.t. onjuiste communicatie) eigenlijk de AWD niet echt ontloopt.

Wat je misschien wel in je beslissing kan laten meewegen; de LR RWD heeft een WLTP-bereik van 590km (zelf berekend afgeleid uit Amerikaanse getallen/verhouding) ten opzichte van 560km op de LR AWD. Als je maximale range wil voor een zo laag mogelijk bedrag, dan bespaar je daarmee én € 2100, én bijtelling, én heb je een grotere range. En de vraag is of AWD in NL echt toegevoegde waarde heeft (op die ene 2 dagen per jaar na dat er plotseling sneeuw ligt).

Edit: én je bespaart 5% op laadkosten, én de verzekering is goedkoper, én en en en... :)

Voor 30 April was de LR RWD slim, daarna..... evt AWD (2K meer) of nog slimmer (naar mijn mening): SR+ (tenzij je de range echt nodig hebt), scheelt 10K en de hele SR+ (zelfs met kleurtje) is 4%. SR+ is nagenoeg full premium.
 
Voor 30 April was de LR RWD slim, daarna..... evt AWD (2K meer) of nog slimmer (naar mijn mening): SR+ (tenzij je de range echt nodig hebt), scheelt 10K en de hele SR+ (zelfs met kleurtje) is 4%. SR+ is nagenoeg full premium.

Ja, in alle eerlijkheid: De SR+ is zakelijk gezien de allerslimste deal. Maarja, pre-purchase range anxiety... :( :)
 
Voor 30 April was de LR RWD slim, daarna..... evt AWD (2K meer) of nog slimmer (naar mijn mening): SR+ (tenzij je de range echt nodig hebt), scheelt 10K en de hele SR+ (zelfs met kleurtje) is 4%. SR+ is nagenoeg full premium.
nou geen streaming media en geen live file info op je navigatie kaarten en geen stoelverwarming achterin. Dat zijn voor mij wel belangrijke verschillen.
 
Dat is precies waarom het vóór 30 april zo'n goede deal was, 53k inclusief AP, en nu na 'prijscorrectie' (lees: einde coulanceregeling m.b.t. onjuiste communicatie) eigenlijk de AWD niet echt ontloopt.

Wat je misschien wel in je beslissing kan laten meewegen; de LR RWD heeft een WLTP-bereik van 590km (zelf berekend afgeleid uit Amerikaanse getallen/verhouding) ten opzichte van 560km op de LR AWD. Als je maximale range wil voor een zo laag mogelijk bedrag, dan bespaar je daarmee én € 2100, én bijtelling, én heb je een grotere range. En de vraag is of AWD in NL echt toegevoegde waarde heeft (op die ene 2 dagen per jaar na dat er plotseling sneeuw ligt).

Edit: én je bespaart 5% op laadkosten, én de verzekering is goedkoper, én en en en... :)

Ik heb zelf naast de S al een M3 LR AWD voor €55.600... Een relatie van mij wil voor einde maand de bestelling plaatsen met mijn referral waardoor zowel hij en ik (voor de M3) hoge gratis SuC KM krijgen. Maar wil een zo laag mogelijke bijtelling met een zo hoog mogelijke range, dus zeker zou nog steeds de €53.000 LR RWD met lagere bijtelling en lager BTW forfait en waarschijnlijk lagere verzekeringspremie zijn voorkeur genieten. thx!
 
  • Like
Reactions: Vlaaiman
thx, had ik inderdaad hierboven vernomen... dus best nog steeds een goede deal denk ik...
Als hij de komende jaren afziet van kopen AP, dan begrijp ik de deal.
Mocht hij toch (later) nog AP willen aanschaffen dan zou ik ten opzichte van het verschil van €2.100 ook rekening houden Met de mogelijkheid dat LR AWD waardevaster zou kunnen zijn op de tweedehandsmarkt./(dan nog een deel terugkomt van dat verschil van €2.100.)

Kijkend naar de tweedehands verkoopwaarde van een LR RWD start je meteen met een achterstand ten opzichte van de groep kopers die AP nog wel gratis hebben gekregen. Zij zullen genoegen nemen met een lagere verkoopwaarde. Dat speelt niet bij een LR AWD.
 
Last edited:

Ik kijk altijd op de website van de belastingdienst zelf en als het daar dan nog steeds niet duidelijk (genoeg) is schrijf ik een briefje aan de belastinginspecteur. Geloof niet gelijk wat ze op een blog zetten aub, Zeker niet als het dit soort zaken betreft, het is ook niet een soort facebook dus=waar voor velen zeg ik hier mee, maar meer een soort Wikipedia wat ook niet altijd klopt met de werkelijkheid. Goed om je te oriënteren maar altijd dubbel check.

Dit is wat op de officiële website van de belastingdienst staat:

Kenteken afgegeven vóór 2014
Datum 1e tenaamstelling tussen 1 januari 2012 en 1 januari 2014
Het bijtellingspercentage is 0% gedurende 60 maanden. Deze termijn van 60 maanden start op de 1e dag van de maand die volgt op de maand waarin de datum 1e tenaamstelling valt. Op de laatste dag van de termijn van 60 maanden stelt u de bijtelling privégebruik auto opnieuw vast op basis van het percentage dat dan geldt.
Bron:Kenteken afgegeven vóór 2014

Dus, in 2018 sprak je niet meer van een korting, maar gewoon een vast percentage. 4% of 22%;
Bron: Bijtelling privégebruik auto 2018

Conclusie: Jouw Zoë uit 2013 = gewoon 4%, geen 7%.
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: Sregor