Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

NL/BE Model 3 LR RWD wachtkamer

This site may earn commission on affiliate links.
En? Wat was de uitkomst?

Nou, het moet nu echt niet meer gekker worden.... Ik wilde vanochtend nog ff bellen naar teslalala om nog een laatste keer iemand bij Delivery te spreken om ervoor te zorgen dat cataloguswaarde gecorrigeerd zou worden, MAAR voordat ik ging bellen maar ff kijken op de RDW Open data-site of ik al iets kon zien en tot mijn grote verbazing stond daar €54,4k (heb witte lak, dus zou €54,6k moeten zijn maar ok). Blijkbaar weten ze bij Tesla niet meer van elkaar waarmee de ander bezig is. Tenminste zo komt het bij mij over na vele telefoontjes waarin de laatste keren heel helder bevestigd werd dat men er niets meer aan kon doen en dat de cataloguswaarde €57,8k (€53 + 1,6 witte lak + 3,2 AP) zou worden. I.i.g. opgelucht dat er administratief na 8 (!) facturen wel iéts goed lijkt te gaan.

En toen hét grote moment; vanmiddag zou ik de Tesla waarnaar ik bijna 3 jaar heb uitgekeken in Tilburg gaan ophalen, de spreekwoordelijke slingers hingen al op thuis. Maar helaas, bij aankomst een vriendelijke jongeman die ons verzoekt plaats te nemen in wachtruimte en paar minuten later komt vertellen dat hij slecht nieuws heeft: de auto is niet klaar, iets met lakschade. FYI: de auto stond hier al 2 weken en zou hem eigenlijk afgelopen vrijdag al hebben opgehaald. Waarom dat niet even eerder checken??

Onverrichterzake naar huis gereden met een leen-Tesla-S. 99% zekerheid dat ik hem morgenmiddag alsnog kan ophalen, dat hoor ik morgenochtend. Hele planning en allerlei afspraken weer moeten omgooien.

Inmiddels de zaak geëscaleerd naar Sales team NL maar komt 0 reactie, ongelooflijk!

To be continued... feest is er wel beetje af nu.
 
MAAR voordat ik ging bellen maar ff kijken op de RDW Open data-site of ik al iets kon zien en tot mijn grote verbazing stond daar €54,4k (heb witte lak, dus zou €54,6k moeten zijn maar ok). Blijkbaar weten ze bij Tesla niet meer van elkaar waarmee de ander bezig is. Tenminste zo komt het bij mij over na vele telefoontjes waarin de laatste keren heel helder bevestigd werd dat men er niets meer aan kon doen en dat de cataloguswaarde €57,8k (€53 + 1,6 witte lak + 3,2 AP) zou worden. I.i.g. opgelucht dat er administratief na 8 (!) facturen wel iéts goed lijkt te gaan.

En toen hét grote moment; vanmiddag zou ik de Tesla waarnaar ik bijna 3 jaar heb uitgekeken in Tilburg gaan ophalen, de spreekwoordelijke slingers hingen al op thuis. Maar helaas, bij aankomst een vriendelijke jongeman die ons verzoekt plaats te nemen in wachtruimte en paar minuten later komt vertellen dat hij slecht nieuws heeft: de auto is niet klaar, iets met lakschade. FYI: de auto stond hier al 2 weken en zou hem eigenlijk afgelopen vrijdag al hebben opgehaald. Waarom dat niet even eerder checken??

To be continued... feest is er wel beetje af nu.

Wat naar dat de levering niet door is gegaan. Ben benieuwd of Tesla nu eindelijk bij iedereen de factuur en fiscale waarde in orde maakt. Ik zou het oprecht vervelend vinden als ik de levering weer moet uitstellen.
 
Nou, het moet nu echt niet meer gekker worden.... Ik wilde vanochtend nog ff bellen naar teslalala om nog een laatste keer iemand bij Delivery te spreken om ervoor te zorgen dat cataloguswaarde gecorrigeerd zou worden, MAAR voordat ik ging bellen maar ff kijken op de RDW Open data-site of ik al iets kon zien en tot mijn grote verbazing stond daar €54,4k (heb witte lak, dus zou €54,6k moeten zijn maar ok). Blijkbaar weten ze bij Tesla niet meer van elkaar waarmee de ander bezig is. Tenminste zo komt het bij mij over na vele telefoontjes waarin de laatste keren heel helder bevestigd werd dat men er niets meer aan kon doen en dat de cataloguswaarde €57,8k (€53 + 1,6 witte lak + 3,2 AP) zou worden. I.i.g. opgelucht dat er administratief na 8 (!) facturen wel iéts goed lijkt te gaan.

En toen hét grote moment; vanmiddag zou ik de Tesla waarnaar ik bijna 3 jaar heb uitgekeken in Tilburg gaan ophalen, de spreekwoordelijke slingers hingen al op thuis. Maar helaas, bij aankomst een vriendelijke jongeman die ons verzoekt plaats te nemen in wachtruimte en paar minuten later komt vertellen dat hij slecht nieuws heeft: de auto is niet klaar, iets met lakschade. FYI: de auto stond hier al 2 weken en zou hem eigenlijk afgelopen vrijdag al hebben opgehaald. Waarom dat niet even eerder checken??

Onverrichterzake naar huis gereden met een leen-Tesla-S. 99% zekerheid dat ik hem morgenmiddag alsnog kan ophalen, dat hoor ik morgenochtend. Hele planning en allerlei afspraken weer moeten omgooien.

Inmiddels de zaak geëscaleerd naar Sales team NL maar komt 0 reactie, ongelooflijk!

To be continued... feest is er wel beetje af nu.

Toevallig kenteken ZG-935-S ?
 
Eindfactuur staat eindelijk juist in mijn account. Morgen met gerust hart naar de delivery :)

Screenshot 2019-05-28 at 17.48.40.png
 
RDW gegevens laten zien dat er LR RWDs zijn afgeleverd met een catalogusprijs van 53.000 euro. Zijn er daadwerkelijk al LR RWDs afgeleverd zonder AP? Of zijn dit RWDs met AP die voor 30 april besteld zijn waarbij het Tesla dan toch gelukt is de cataloguswaarde aan te passen?
 
Aanstaande maandag ga ik mijn zwarte M3 RWD met AP en trekhaak ophalen in Tilburg. 17 mei besteld.
Zat eind april nog op het spoor van een dikke youngtimer maar na goed doorrekenen bleek dit een veel goedkopere optie te zijn. Een proefrit gemaakt en ik was verkocht. Niet verwacht dat ik al zo snel aan de beurt zou zíjn
 
Er zijn er die een LR RWD met AP een fiscale waarde van 53000 hebben. Daar ga ik ook voor als ik de mijne ga ophalen. Anders heeft Tesla heel wat uit te leggen.

Degene die geaccepteerd hebben om 54100 of 56200 als fiscaal te laten registreren zullen dit achteraf via de belastingdienst moeten doen nadat ze overtuigd zijn dat wat je opgeeft ook daadwerkelijk zo had moeten zijn.
 
Er zijn er die een LR RWD met AP een fiscale waarde van 53000 hebben. Daar ga ik ook voor als ik de mijne ga ophalen. Anders heeft Tesla heel wat uit te leggen.

Degene die geaccepteerd hebben om 54100 of 56200 als fiscaal te laten registreren zullen dit achteraf via de belastingdienst moeten doen nadat ze overtuigd zijn dat wat je opgeeft ook daadwerkelijk zo had moeten zijn.

Bij welke afdeling binnen Tesla moet je overigens zijn voor het corrigeren van de fiscale waarde, is dat sales of delivery?