Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

NL/BE Model 3 LR RWD wachtkamer

This site may earn commission on affiliate links.
Ook in de source code geen VIN.

Vandaag gebeld naar Tesla (Delivery Belgium), maar zij konden niets zeggen zolang er geen VIN gekoppeld was. Daarna in SeC Hasselt gepasseerd en zij konden zien dat mijn auto op de Grand Mark zou staan die op de 19e in Zeebrugge zal aankomen. VIN zal rond die periode ook gekoppeld worden.

Nog even afwachten dus...



Toch maar even naar de beheerspagina gaan van "jouw" model 3, CTRL-U en dan zoeken op 5YJ3E . Heb je een "hit" dan staat er al een chassisnummer in de rij voor je bestelling.

Normaliter heb je RWD besteld en wordt die geleverd. Als ze toch in de nesten raken of het gaat erg lang duren, dan bellen ze meestal met een voorstel. Het is niet zo dat de RWD LR niet meer wordt gebouwd....het is tenslotte een Stealth P/AWD zonder de voorste motor, en er vertrekken er continu naar China. Maar volgend trimester willen ze er daar veel van in China verkopen, niet in Europa.

Je kunt natuurlijk ook in de stockwagens even gaan loeren op de site van Tesla, maar in de Benelux krimpt de voorraad stockwagens die RWD LR is zienderoge.
 
Ook in de source code geen VIN.

Vandaag gebeld naar Tesla (Delivery Belgium), maar zij konden niets zeggen zolang er geen VIN gekoppeld was. Daarna in SeC Hasselt gepasseerd en zij konden zien dat mijn auto op de Grand Mark zou staan die op de 19e in Zeebrugge zal aankomen. VIN zal rond die periode ook gekoppeld worden.

Nog even afwachten dus...

Dit geeft mij weer hoop... aan de andere kant las ik bericht van iemands LR RWD die geannuleerd is vanuit Tesla die hij begin mei had besteld...
 
Zoo dan, net even de inventory bekeken, de LR RWD's zijn echt hard gegaan! Zelfs alle zwarte zijn inmiddels verkocht! Enniewee, wij gaan komende donderdag onze pearl white ophalen. Afgelopen woensdag besteld:) Best wel kort in deze wachtkamer gezeten dan!
Dat is lekker, een mooi voordeel van het bestellen uit voorraad!

Inmiddels heb ik vandaag ook de Amerikaanse wachtkamer voor de RWD in de gaten gehouden. Of ze daar nu ook geen nieuwe RWD bestellingen aannemen is me nog niet helemaal duidelijk. In ieder geval: daar regent sinds gisteren VINs. Laten we hopen dat ook wij binnenkort alsnog aan bod komen.
 
Zoo dan, net even de inventory bekeken, de LR RWD's zijn echt hard gegaan! Zelfs alle zwarte zijn inmiddels verkocht! Enniewee, wij gaan komende donderdag onze pearl white ophalen. Afgelopen woensdag besteld:) Best wel kort in deze wachtkamer gezeten dan!
Hi Onno, gefeliciteerd met jullie aanwinst! Helaas heb ik afgelopen vrijdag nét de laatste M3 LR RWD Pearl White gemist. Ik heb wel vrijdagmiddag een zwarte LR RWD besteld via de LM op basis van beschikbare VIN. Deze zie ik nog niet gekoppeld in mijn account, alleen een RN. Hoe verliep het proces bij jou?
 
Hi Onno, gefeliciteerd met jullie aanwinst! Helaas heb ik afgelopen vrijdag nét de laatste M3 LR RWD Pearl White gemist. Ik heb wel vrijdagmiddag een zwarte LR RWD besteld via de LM op basis van beschikbare VIN. Deze zie ik nog niet gekoppeld in mijn account, alleen een RN. Hoe verliep het proces bij jou?

Dit heb ik ook gedaan. Zelf besteld en aanbetaald. Nu moet de bestelling van de LM nog worden gekoppeld aan mijn persoonlijke bestelling. En ook net de Pearl White gemist, dan maar een zwarte. Ook mooi :) Ik ben ook benieuwd of mensen hier ervaring mee hebben
 
Als je in Chrome of Firefox naar je pagina ga je op je Tesla account waar je de wagen beheert (inloggen, klikken op de "beheer"-knop) en je typt dan CTRL-U op je toetsenbord (CTRL toets vasthouden en U aanslaan). Dan toont je browser de broncode van de pagina. Je kunt ook voor de "https:" van de URL "view-source:" tikken en dan op return drukken als je dat liever doet.

Eens je de broncode ziet gebruik je CTRL-F om een VIN te zoeken. VINs van een model 3 beginnen voor sturen aan de linkerkant met 5YJ3E .
Thanks voor je tip! Ik heb mijn VIN gevonden in de broncode
 
Hi Onno, gefeliciteerd met jullie aanwinst! Helaas heb ik afgelopen vrijdag nét de laatste M3 LR RWD Pearl White gemist. Ik heb wel vrijdagmiddag een zwarte LR RWD besteld via de LM op basis van beschikbare VIN. Deze zie ik nog niet gekoppeld in mijn account, alleen een RN. Hoe verliep het proces bij jou?
Ik probeer al sinds vrijdag een voorraad auto te bestellen via de website. Alleen de iDeal en creditcard betaling geeft een foutmelding...
Had jij hier ook lasr van?
 
Op 31/5 bestelling bij LM geplaatst van de LR RWD
Hopelijk nog net op tijd. Wel een redelijk veel voorkomende configuratie denk ik (black/ black, 19"). Afgelopen vrijdag de LM gesproken of ze me al iets konden vertellen over een mogelijke leverweek maar kreeg het antwoord dat hier boven al eens geplaatst is.

Weet iemand hoe ik mijn bestelling bij de LM aan mijn persoonlijke tesla account kan koppelen? Om te kijken of er al een VIN is gekoppeld ed. Heb nu enkel een reserveringsnummer van de LM.
Bij voorbaat dank,
 
Een andere theorie voor het nu afroepen van het stoppen van de RWD productie is dat voor voorraad zo voor het sluiten van Q2 even flink wordt uitgedund. De RWD voorraad is helemaal weg, knap gedaan. Nu zal er ook een boost komen op de vraag naar AWD modellen en komt dat even goed uit dat er daarvan ook nog wat flink in voorraad zijn.

Oftewel mooie eind sprint voor Q2 en daarna ben ik benieuwd of in Q3 de RWD niet toch weer beschikbaar komt.
 
Als Tesla niet meer met de LR RWD komt en alleen LR AWD aanbiedt dan wacht ik voorlopig even. Voor 59 k euro is de Polestar 2 ook een mooi alternatief.
Gelukkig hebben wij niets te maken met lease termijnen en kunnen zelf bepalen wanneer wij een nieuwe auto kopen.
 
Vanwege restricties vanuit mijn LM zou mijn model 3 RWD 1ste week van september geleverd worden, dit model zat ook precies binnen mijn leasebudget. Ik ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren, overeenkomsten zijn getekend het was kwestie van afwachten op levering. Ben benieuwd hoe dit juridisch zal verlopen, wat mij betreft prima om een AWD te krijgen indien dit tegen dezelfde voorwaarden/prijs is als de RWD.
 
Vanwege restricties vanuit mijn LM zou mijn model 3 RWD 1ste week van september geleverd worden, dit model zat ook precies binnen mijn leasebudget. Ik ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren, overeenkomsten zijn getekend het was kwestie van afwachten op levering. Ben benieuwd hoe dit juridisch zal verlopen, wat mij betreft prima om een AWD te krijgen indien dit tegen dezelfde voorwaarden/prijs is als de RWD.
Ik moet zsm over. mijn BMW X1 staat op 185.000km. Aangezien RWD er niet meer in zit en SR+ niet kan door te beperkte actieradius moet het dus LR AWD (Blauw /wit 18") worden. Eens kijken of ik de FSD dan kan "krijgen" als accessoire. Is toch alleen software. De 40km mindere actieradius tov RWD neem ik dan wel op de koop toe ;-)