Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Off-Tesla-Topic : Formule 1

This site may earn commission on affiliate links.
En gelukkig maakt de FIA zich nog meer belachelijk... na review krijgt Alonso alsnog de derde plek :rolleyes:

Dus toch 100 podiumplekken 🥳
Dit hele gedoe is toch wel een beetje jammer. Hier begrijpt een groot deel van nieuwe kijkers helemaal niets van. Goed dat Alonso zijn plek heeft teruggekregen. Misschien had F1 toch iets nodig om de laatste 5 ronden nog wat spraakmakend te maken.
 
Klopt. Maar spannend of Verstappen nog kon winnen. Zag er goed uit maar helaas. Op naar Melbourne.
Als er geen sprake was geweest van mogelijke technische mankementen, dan had Max gewonnen.
Het wordt gewoon een heel saai seizoen. Wat een verschil met 2 seizoenen geleden toen de beslissing over WK pas viel in de laatste race, en meer in de laatste ronde.

Wat ook bizar is, dat is dat zowel Leclerc en Hamilton als eerste rijder worden geklopt door hun teamgenoten.
Die rijden toch met quasi dezelfde auto, en zo veel pech hebben ze niet gehad.

En die inhaalmaneuvers... even spannend als Wout Van Aert die een grootmoeder voorbij rijdt.

Ik hoop echt dat er wat meer gaat gebeuren in de volgende races.
 
Lol, een auto met mankementen zet niet de snelste raceronde neer 😁

Max krijgt nog een kluif aan Perez dit jaar, op race pace was hij duidelijk de betere in de laatste fase.

Mooi dat Perez vrij is om te racen. Laten we hopen dat dat zo blijft.

Fernando is nu al de smaakmaker van het seizoen. Tof dat zijn naam werd gescandeerd op melodie van ‘Seven Nation Army’ van de White Stripes.

Die houden we erin 🥳
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Krisja
Lol, een auto met mankementen zet niet de snelste raceronde neer 😁

Max krijgt nog een kluif aan Perez dit jaar, op race pace was hij duidelijk de betere in de laatste fase.

Mooi dat Perez vrij is om te racen. Laten we hopen dat dat zo blijft.

Fernando is nu al de smaakmaker van het seizoen. Tof dat zijn naam werd gescandeerd op melodie van ‘Seven Nation Army’ van de White Stripes.

Die houden we erin 🥳
Ja, de ingenieurs vertelden Max dat alles in orde was, toch was er een vreemd geluid waardoor Max een paar ronden zich ingehouden had, en dat zag je ook aan de rondetijden.

Fernando was vorige race de smaakmaker, deze race ook saai. En ik heb heel veel sympathie voor hem.
Zijn achterstand op Max liep ook sterk op, en ja, hij bleef mooi voor de Ferrari's rijden, maar dat was het dan.

Maw... booooooring
 
  • Like
Reactions: djlorenz
Het wordt gewoon een heel saai seizoen.
Nogmaals: dit wordt alleen een saai seizoen als je naar de strijd om de titel kijkt, maar het wordt een episch seizoen als je naar de andere teams, coureurs en posities kijkt.

Hoe mooi dat AM nu zowel MB en Ferrari verslaat, en dat MB toch nog wel meedoet in dat gevecht.

Hoe cool dat piastri nog best wat uit die auto krijgt vergeleken met een veel meer ervaren (toptalent) Norris?

Ik vind het nu al een leuk seizoen haha
 
Volgens mij voor het eerst dat Perez Max verslagen heeft in een race, zonder dat Max echte problemen had aan zijn auto. Fair and square gewonnen. Perez is meer een stratencircuit rijder en dat heeft hij laten zien. Nu kijken of hij ook constant kan zijn.

Red Bull als geheel op eenzame hoogte, daar komt niemand bij.

Domme actie van De Vries, zo werk je zelf aan een versnelde exit van de grid. Hij moet nog even zijn draai vinden....
 
  • Like
Reactions: jpvdheijn and TM3LR
Volgens mij voor het eerst dat Perez Max verslagen heeft in een race, zonder dat Max echte problemen had aan zijn auto. Fair and square gewonnen. Perez is meer een stratencircuit rijder en dat heeft hij laten zien. Nu kijken of hij ook constant kan zijn.

Red Bull als geheel op eenzame hoogte, daar komt niemand bij.

Domme actie van De Vries, zo werk je zelf aan een versnelde exit van de grid. Hij moet nog even zijn draai vinden....
Toevallig heb ik gisteren gekeken omdat een van mijn dochters met een f1tv abonnement thuis was. Verstappen zou gewoon gewonnen hebben als het team iets beter had opgelet. Toen hij naar binnen geroepen werd was het al duidelijk dat er een safety car zou komen. Foutje van Red Bull.
 
  • Like
Reactions: robertvg
Toevallig heb ik gisteren gekeken omdat een van mijn dochters met een f1tv abonnement thuis was. Verstappen zou gewoon gewonnen hebben als het team iets beter had opgelet. Toen hij naar binnen geroepen werd was het al duidelijk dat er een safety car zou komen. Foutje van Red Bull.
mwah. Gezien het feit dat Verstappen geen centimeter dichterbij kwam, denk ik niet dat hij 'gewoon gewonnen' zou hebben als er geen SC was geweest.

Vond hem er ook vrij kalmpjes onder (itt zaterdag met Russell)
 
Foutje van Red Bull.


Met alle respect voor jouw over vele jaren opgebouwde expertise maar nee.

Het was 50/50 of die auto daar op eigen kracht nog weg kon komen en dan was MV spekkoper met een pitstop. Hij reed zowat op het canvas, Perez zijn banden waren nog prima. In zo’n geval is een split strategy de juiste keus.

Perez reed vervolgens souverein naar P1, geen enkel moment was MV een bedreiging.

Dik verdiende zege, Alonso weer top, jammer dat de GOAT Sainz niet kon pakken uiteindelijk.
 
Het was 50/50 of die auto daar op eigen kracht nog weg kon komen en dan was MV spekkoper met een pitstop. Hij reed zowat op het canvas, Perez zijn banden waren nog prima. In zo’n geval is een split strategy de juiste keus.
Met 50% kans op een SC had ik het nog een ronde aangekeken.
Kans op 1-2 seconden verlies maar ook kans op niet onnodig 11 seconden verliezen.
 
Toevallig heb ik gisteren gekeken omdat een van mijn dochters met een f1tv abonnement thuis was. Verstappen zou gewoon gewonnen hebben als het team iets beter had opgelet. Toen hij naar binnen geroepen werd was het al duidelijk dat er een safety car zou komen. Foutje van Red Bull.
Denk t niet Paul. Normaal is Max ongenaakbaar. nu liep Perez voor de safety car al in. Toen Max naar binnen ging was dat een ongelukkig moment maar Perez zat al binnen een sec. Ik denk dat Perez hem alsnog gewonnen zou hebben. De komende circuits passen meer bij Max zn stijl dus denk ik dat ie weer overtuigend zal winnen als de Mercedessen m weten te missen....
 
  • Like
Reactions: Alain13
Zie ik dat goed?? Elon in de Red Bull garage…
43c455f8-e092-412e-bb68-90b85efa2100.jpeg