Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Onboard Charger stuk slechte klantenservices Tesla

Ze hebben binnen in de ‘afleverstraat’ een balie, daar zitten mensen van vlees en bloed.

Het helpt wel om naar binnen te lopen natuurlijk 😉

Ik kan me voorstellen dat in negen van de tien gevallen app communicatie en key-less afleveren prima is, maar voor complexe of vage storingen wil je gewoon de tech spreken, en dat kan in Utrecht.

Ze hebben zelfs de auto gefixt buiten de agenda om, dus vroeger, omdat ze me niet met een dan wel/dan niet werkende condensor-ventilator wilden laten rijden.

Eerste gedeelte traject via de app, en op een gegeven moment binnen gelopen en pro-actief in persoon verder gegaan omdat communicatie via de app nou eenmaal beperkingen heeft.
Die balie links is tegenwoordig een lounge. De medewerkers die daar zaten zijn met bureau en al verhuisd naar de garage.

Inderdaad, mijn goeie ervaringen met Tesla zijn ook omwille van de goeie baliemedewerkers bij SeC Hasselt. Via de app ga je langs een virtual assistant die ook z'n werk doet, maar nooit de auto's noch de mensen ziet. Dat gaat OK voor normale dingen, maar soms is er wat frictie en de baliemedewerkers in Hasselt zijn er wel om die frictie weg te werken.

Let wel, die gaan niet toveren: kapot buiten garantie is natuurlijk kapot buiten garantie. Moet je niet over janken; een nee heb je een ja kan je krijgen maar heb je geen recht op. Als je regelmatig vertroetelt wil worden buiten garantie door wat gegoochel met coulance moet je maar bij een ander merk zijn met dealers die reserves opbouwen door op andere gebieden teveel aan te rekenen.

Tja, neem dan maar een Renault Zoë.

Chipje kapot die de laadstroom kan meten.
Door een onzin smoes van chip te korten worden de nieuwe laders alleen gemaakt als er één kapot is en dat duurt een maand.
De kosten zijn € 2525 en je mag wel een leenauto gedurende die maand van € 35 per dag.

• Informative
Reactions: Maarten
Even voor de ervaringsdeskundigen. Bij jullie is de onboard charger dus kapot gegaan door de loadbalancing die tussen de fasen begon te schakelen? Mijn zappi staat zomers op drie fasen, dan leveren mijn panelen vanaf 10:00 genoeg (minimaal 4,2 kw). In de winter zet ik hem op 1 fase dan laadt hij op min 1,5 kW. Misschien begrenzen op 16 ampere dan hoeft de onboard charger ook niet te schakelen om extra slijtage te voorkomen.
Het op en neer regelen van de laadstroom moet op drie fasen toch geen problemen geven?
Mijn zappi is zo ingesteld dat laden begint bij 100% zonnestroom en pas stopt als zonnestroom onder de 40% duikt. Kwam erachter dat wolkjes waterkoker etc net te lang duren. Laden stopte elke keer waarna dit na korte tijd weer startte, leek me niet zo goed voor de schakelingen.
Zappi heeft onlangs een nieuwe firmware uitgebracht waarbij je kunt instellen dat het schakelen tussen 1 en 3 fasen automatisch gaat in de ECO+ stand. Tussen het schakelen van de fasen wordt 90 seconden gewacht om problemen te voorkomen.