Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Off-Tesla-Topic : Formule 1

This site may earn commission on affiliate links.
Als je alleen kijkt voor de strijd om nummer 1, dan is het idd een hele saaie race. Als je (ook) kijkt voor plekken 2-10 in zowel de coureurs kampioenschap als constructeur kampioenschap, dan was dit een hele leuke race! Heb er echt van genoten, natuurlijk van Alonso (echt prachtige acties) als ook bijvoorbeeld Albon op het eind voor het laatste puntje. Gasly die van p20 naar de punten rijdt, keurig hoor.
Ja, ik kijk alleen voor Max. Dan wordt het een saai seizoen wellicht.
 
Tja, Max is superieur. Die man haalt het beste uit elke auto. Hij heeft de beste auto dus dit jaar wordt de strijd om de eerste plaats oersaai tenzij ze echt fouten gaan maken.
Sommige ronden kwam er een halve seconde voorsprong bij, en dat ronde na ronde.

Ik kijk nu veel meer naar Alonso. Lepe vos die nu in een auto zit waarmee wel wat kan. Ook zijn reacties en gedrag vind ik heerlijk.


En Lewis... game over vrees ik. Die mag zijn aura en arrogantie eens weg steken.

Ik kijk vooral om de teleurstellingen te zien op het gezicht van Toto. Jarenlang zat die in een zetel, en nu is het echt werken om Mercedes terug wat op peil te krijgen.
 
  • Funny
Reactions: djerro1234
In de F1 wint de beste auto, altijd al zo geweest.

Er is niet voor niets een constructeurs kampioenschap, ze worden misschien gebouwd volgens dezelfde regels maar zijn absoluut niet gelijk, daar zijn andere race-klasses voor.

De piloot is net aan 10% van de som en dan ben ik nog schappelijk.
 
In de F1 wint de beste auto, altijd al zo geweest.

Er is niet voor niets een constructeurs kampioenschap, ze worden misschien gebouwd volgens dezelfde regels maar zijn absoluut niet gelijk, daar zijn andere race-klasses voor.

De piloot is net aan 10% van de som en dan ben ik nog schappelijk.

het is anders ook wel de coureur die ook met zijn feedback juist die auto beter maakt, ook qua afstelling. 10% is wellicht op het moment van de race wel waar maar niet als je naar het complete plaatje kijkt. Anders was Checo vorig jaar makkelijk 2e geworden....
 
  • Like
Reactions: djerro1234
Tja, Max is superieur. Die man haalt het beste uit elke auto. Hij heeft de beste auto dus dit jaar wordt de strijd om de eerste plaats oersaai tenzij ze echt fouten gaan maken.
Sommige ronden kwam er een halve seconde voorsprong bij, en dat ronde na ronde.

Ik kijk nu veel meer naar Alonso. Lepe vos die nu in een auto zit waarmee wel wat kan. Ook zijn reacties en gedrag vind ik heerlijk.


En Lewis... game over vrees ik. Die mag zijn aura en arrogantie eens weg steken.

Ik kijk vooral om de teleurstellingen te zien op het gezicht van Toto. Jarenlang zat die in een zetel, en nu is het echt werken om Mercedes terug wat op peil te krijgen.
Zet Alonso in dezelfde wagen en ik zou het nog wel eens willen zien hoe superieur Max wel is 😉
 
  • Like
Reactions: djlorenz and Krisja
het is anders ook wel de coureur die ook met zijn feedback juist die auto beter maakt, ook qua afstelling. 10% is wellicht op het moment van de race wel waar maar niet als je naar het complete plaatje kijkt. Anders was Checo vorig jaar makkelijk 2e geworden....

Oh sure, de auto wordt om Max heen gebouwd. Dat is logisch, maar is inderdaad een probleem voor Perez omdat zijn rijstijl afwijkt.

Voor het team uiteraard niet, Max is overduidelijk de kopman en Perez wordt geacht de punten voor het constructeurskampioenschap binnen te halen.

Maar het beste voorbeeld van een team motivator was Schumacher in combinatie met Brawn. Wat die twee hebben neergezet destijds met Ferrari was buitenaards.
 
  • Like
Reactions: Michel_AH
Oh sure, de auto wordt om Max heen gebouwd. Dat is logisch, maar is inderdaad een probleem voor Perez omdat zijn rijstijl afwijkt.

Voor het team uiteraard niet, Max is overduidelijk de kopman en Perez wordt geacht de punten voor het constructeurskampioenschap binnen te halen.

Maar het beste voorbeeld van een team motivator was Schumacher in combinatie met Brawn. Wat die twee hebben neergezet destijds met Ferrari was buitenaards.
Ja die kregen discipline in de italiaanse chaos. Dat was nog de grootste prestatie. Dat moet Vaseur nog maar even zien te bereiken.
 
  • Funny
Reactions: Kiprich
Blij dat Max nog even die laatste ronde het pedaal intrapte. Als Perez de snelste ronde (en de leiding in het kampioenschap) zou hebben, dan zou papa Perez weer van de daken schreeuwen dat zijn zoon voor het kampioenschap gaat.

Perez was goed vandaag, zonder twijfel, maar zonder de pech van Max op zaterdag en de auto die niet werkte op zondag ( je kon via de onboard duidelijk extra lawaai horen), dan was Perez gewoon tweede geworden. Maar wel prima dat hij de winst pakte. Dat is waarvoor hij moet rijden. Als tweede rijder punten pakken als de eerste rijder problemen heeft.

Verder is de Red Bull zo verschrikkelijk veel beter dan de rest, dat ze (zoals het nu gaat.... ) fluitend kampioen worden. Maarja.... werd dat vorig jaar ook niet na 4 races over Ferrari gezegd ;)

Waar ik mij weer aan stoorde was de FIA. In ronde 18 is er een foute strafuitvoering bij Alonso. Moet je werkelijk tot NA de podium ceremonie wachten om straf uit te delen? Dat had niet eerder gekund, zodat Alonso wellicht een andere strategie kon gaan proberen om die extra straf ook weg te rijden?