Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Onboard Charger stuk slechte klantenservices Tesla

This site may earn commission on affiliate links.
Beste Tesla rijders,

Ik ben nieuw hier op het forum ondanks dat ik al bijna 5 jaar Tesla Rijd. Ik heb een probleem met mijn Tesla en de manier waarop ik door Tesla geholpen word en ik was eens benieuwd of iemand meer dit heeft gehad en advies heeft.

Ik heb een Tesla Model S 75D uit 2018. Mijn onboard charger is pas stuk gegaan en dit koste me 2733 euro. De medewerker van Tesla vertelde me dat het kwam door een flinke piekspanning in het systeem. Nu heb ik alleen geladen bij me thuis en bij de tesla super charger in Tilburg. Thuis heb ik een Maxem systeem wat ik heb laten uitlezen. Obv deze data kan ik onderbouwen dat er bij mij thuis geen piekspanning heeft plaatsgevonden. Dus het kan niet anders dan dat dat is geweest bij de Supercharger in Tilburg.

Ik heb Tesla gevraagd naar de data maar deze geven ze niet. Ik vind dit belachelijk omdat het toch mijn auto is en ook mijn data? Daarnaast geeft Tesla aan dat los of je nog garantie hebt op je auto of niet dat een onboard charger die stuk is gegaan door een piekspanning nooit onder de garantie valt. Dus ik durf ook niet meer te laden bij een supercharger nu.

En wat ik als laatste kwijt wil is de ongelofelijk slechte services van Tesla en de manier waarop ze mij te woord staan, mijn klacht behandelen, mij aan het lijntje houden, niet serieus nemen, brutaal zijn en op geen enkele manier willen helpen het probleem op te lossen, geen enkele reactie geven op vragen en niet open staan op geboden oplossingen. En dat voor een auto van een ton.

Ik was altijd een zeer tevreden klant die voornemens was weer een nieuwe Tesla model Y performance te bestellen maar dit hele proces maakt dat die tevredenheid helemaal weg is en ik weinig behoefte meer heb in een nieuwe Tesla. Mijn voorstel om de ontstane kosten in mindering te brengen op de aanschaf van een nieuwe Tesla was zeer schappelijk maar daar gaan ze totaal niet op in. In het verleden heb ik voor Tesla ook diverse referrals gezorgd en hebben enkele vrienden van mij een Tesla gekocht door mijn positieve ervaring, maar vanaf heden zal ik gelet op deze zeer slechte behandeling van mijn probleem en de zakelijke en klant onvriendelijke services het voortaan iedereen die me om advies vraagt afraden.

benieuwd of iemand deze ervaring deelt en ook problemen heeft gehad met een piekspanning en een defecte onboard charger. verder benieuwd hoe jullie denken over het feit dat Tesla al je data verzameld maar je het niet van hun krijgt.

Alvasty bedankt,
Joey
 
  • Like
Reactions: Duke-U
De onboard charger wordt enkel gebruikt bij AC laden. Voor superchargen heeft die geen echte actie.

Kon je met de defecte lader nog thuis laden of aan een supercharger laden?

Ik heb in het voorjaar aan een openbare lader proberen te laden en die klapte er onmiddellijk uit. Sindsdien kon ik niet meer op 3 fasen laden, en heb ik ook een nieuwe onboard charger moeten bekostigen. Ik kon nog altijd superchargen en aan 1 fase laden... In mijn geval gaf de service center adviseur aan dat die dingen schakelen en dat ooit ook wel eens kapot kan gaan. Ik ben netto nog altijd goedkoper af geweest met mijn Tesla dan wat ik aan kosten aan BMW en Audi heb gehad, dus heb er geen groot spel van gemaakt.
 
  • Informative
Reactions: Krisja
Beste Tesla rijders,

Ik ben nieuw hier op het forum ondanks dat ik al bijna 5 jaar Tesla Rijd. Ik heb een probleem met mijn Tesla en de manier waarop ik door Tesla geholpen word en ik was eens benieuwd of iemand meer dit heeft gehad en advies heeft.

Ik heb een Tesla Model S 75D uit 2018. Mijn onboard charger is pas stuk gegaan en dit koste me 2733 euro. De medewerker van Tesla vertelde me dat het kwam door een flinke piekspanning in het systeem. Nu heb ik alleen geladen bij me thuis en bij de tesla super charger in Tilburg. Thuis heb ik een Maxem systeem wat ik heb laten uitlezen. Obv deze data kan ik onderbouwen dat er bij mij thuis geen piekspanning heeft plaatsgevonden. Dus het kan niet anders dan dat dat is geweest bij de Supercharger in Tilburg.

Ik heb Tesla gevraagd naar de data maar deze geven ze niet. Ik vind dit belachelijk omdat het toch mijn auto is en ook mijn data? Daarnaast geeft Tesla aan dat los of je nog garantie hebt op je auto of niet dat een onboard charger die stuk is gegaan door een piekspanning nooit onder de garantie valt. Dus ik durf ook niet meer te laden bij een supercharger nu.

En wat ik als laatste kwijt wil is de ongelofelijk slechte services van Tesla en de manier waarop ze mij te woord staan, mijn klacht behandelen, mij aan het lijntje houden, niet serieus nemen, brutaal zijn en op geen enkele manier willen helpen het probleem op te lossen, geen enkele reactie geven op vragen en niet open staan op geboden oplossingen. En dat voor een auto van een ton.

Ik was altijd een zeer tevreden klant die voornemens was weer een nieuwe Tesla model Y performance te bestellen maar dit hele proces maakt dat die tevredenheid helemaal weg is en ik weinig behoefte meer heb in een nieuwe Tesla. Mijn voorstel om de ontstane kosten in mindering te brengen op de aanschaf van een nieuwe Tesla was zeer schappelijk maar daar gaan ze totaal niet op in. In het verleden heb ik voor Tesla ook diverse referrals gezorgd en hebben enkele vrienden van mij een Tesla gekocht door mijn positieve ervaring, maar vanaf heden zal ik gelet op deze zeer slechte behandeling van mijn probleem en de zakelijke en klant onvriendelijke services het voortaan iedereen die me om advies vraagt afraden.

benieuwd of iemand deze ervaring deelt en ook problemen heeft gehad met een piekspanning en een defecte onboard charger. verder benieuwd hoe jullie denken over het feit dat Tesla al je data verzameld maar je het niet van hun krijgt.

Alvasty bedankt,
Joey

Erg vervelend voor je, zo'n dure reparatie.

Je klaagt over een slechte service van Tesla, maar ik denk dat er geen enkel probleem zou zijn als je hen de kapotte charger laat vervangen. Het probleem is dat je wilt dat ze dat gratis doen, of dat ze je op een andere wijze compenseren, terwijl de garantie al is verlopen. Bij elke auto kunnen zaken kapot gaan na 5 jaar gebruik, en dat kunnen dure onderdelen zijn. Als de turbo in een ICE sneuvelt, ben je ook een bak geld kwijt.

Wat jij als een 'schappelijk voorstel' ziet, is voor Tesla misschien niet schappelijk. Ik weet ook niet hoe je reactie is geweest toen ze niet in jouw voorstellen wilden meegaan, maar wellicht dat daarin een deel van de verklaring ligt voor hoe er op jou wordt gereageerd. Mijn ervaring in 10 jaar tijd met Tesla (drie keer een Model S en een vierde op komst), is dat ze altijd redelijk zijn omdat ik dat ook ben. Dat was het geval in zowel Duiven als Tilburg, de service centers waarmee ik te maken heb gehad.
 
Beste Tesla rijders,

Ik ben nieuw hier op het forum ondanks dat ik al bijna 5 jaar Tesla Rijd. Ik heb een probleem met mijn Tesla en de manier waarop ik door Tesla geholpen word en ik was eens benieuwd of iemand meer dit heeft gehad en advies heeft.

Ik heb een Tesla Model S 75D uit 2018. Mijn onboard charger is pas stuk gegaan en dit koste me 2733 euro. De medewerker van Tesla vertelde me dat het kwam door een flinke piekspanning in het systeem. Nu heb ik alleen geladen bij me thuis en bij de tesla super charger in Tilburg. Thuis heb ik een Maxem systeem wat ik heb laten uitlezen. Obv deze data kan ik onderbouwen dat er bij mij thuis geen piekspanning heeft plaatsgevonden. Dus het kan niet anders dan dat dat is geweest bij de Supercharger in Tilburg.

Ik heb Tesla gevraagd naar de data maar deze geven ze niet. Ik vind dit belachelijk omdat het toch mijn auto is en ook mijn data? Daarnaast geeft Tesla aan dat los of je nog garantie hebt op je auto of niet dat een onboard charger die stuk is gegaan door een piekspanning nooit onder de garantie valt. Dus ik durf ook niet meer te laden bij een supercharger nu.

En wat ik als laatste kwijt wil is de ongelofelijk slechte services van Tesla en de manier waarop ze mij te woord staan, mijn klacht behandelen, mij aan het lijntje houden, niet serieus nemen, brutaal zijn en op geen enkele manier willen helpen het probleem op te lossen, geen enkele reactie geven op vragen en niet open staan op geboden oplossingen. En dat voor een auto van een ton.

Ik was altijd een zeer tevreden klant die voornemens was weer een nieuwe Tesla model Y performance te bestellen maar dit hele proces maakt dat die tevredenheid helemaal weg is en ik weinig behoefte meer heb in een nieuwe Tesla. Mijn voorstel om de ontstane kosten in mindering te brengen op de aanschaf van een nieuwe Tesla was zeer schappelijk maar daar gaan ze totaal niet op in. In het verleden heb ik voor Tesla ook diverse referrals gezorgd en hebben enkele vrienden van mij een Tesla gekocht door mijn positieve ervaring, maar vanaf heden zal ik gelet op deze zeer slechte behandeling van mijn probleem en de zakelijke en klant onvriendelijke services het voortaan iedereen die me om advies vraagt afraden.

benieuwd of iemand deze ervaring deelt en ook problemen heeft gehad met een piekspanning en een defecte onboard charger. verder benieuwd hoe jullie denken over het feit dat Tesla al je data verzameld maar je het niet van hun krijgt.

Alvasty bedankt,
Joey

Ik heb in het verleden ook een reparatie gehad in dezelfde hoek. Ik verwacht zelf door de combinatie van de Maxem loadbalancer. Als ik hem namelijk op “planning” zet, zodat hij in de nacht gaat laden ging het heel sporadisch (1x per keartaal) een keer mis met dat ding en wou mijn Tesla de laadsessie niet starten.

Helaas ging de maxem dan de hele nacht elke paar sec. de laadsessie proberen te starten met de bekende klik van de laadpaal en het in/uitschakelen kort van de laadpaal. De auto melden dan in de ochtend “Opladen niet mogelijk geen primaire wall connector”.

Na de reparatie doe ik geen gepland laden meer en gaat het goed. Heb overigens dit issue al zo vaak bij Maxem kenbaar gemaakt, maar lijken het niet te kunnen oplossen.
 
Ook hier hetzelfde defect gehad, wel dure grap inderdaad maar het kwam volgens service center door het schakelen dus slijtage onderdeel. Proces zal wel wat versnelt zijn door mijzelf slecht ingestelde zappi. Die heeft een aantal keer een hele nacht staan schakelen. Dat viel ‘s ochtends pas op door de hoeveelheid meldingen van de tesla.
 
De medewerker van Tesla vertelde me dat het kwam door een flinke piekspanning in het systeem. Nu heb ik alleen geladen bij me thuis en bij de tesla super charger in Tilburg. Thuis heb ik een Maxem systeem wat ik heb laten uitlezen. Obv deze data kan ik onderbouwen dat er bij mij thuis geen piekspanning heeft plaatsgevonden. Dus het kan niet anders dan dat dat is geweest bij de Supercharger in Tilburg.
Het is sowieso niet de Supercharger geweest, want de onboard charger gebruik je dan niet.

Daardoor is het niet meer dan een onderdeel wat stuk is gegaan na 5 jaar. Zuur. Zeker omdat het geen goedkope reparatie is. Je kan vriendelijk vragen om coulance en als je geluk hebt krijg je dat, maar zo niet is dat niet vreemd.

Kortom: jij hebt kennelijk gemeend dat het wel de fout van Tesla moet zijn geweest en dan snap ik dat je schadeloos gesteld wil worden. Maar dat is hier nu eenmaal niet het geval.

En de Model Y Performance kan ik je van harte aanbevelen.
 
  • Like
Reactions: Adm
Helaas ging de maxem dan de hele nacht elke paar sec. de laadsessie proberen te starten met de bekende klik van de laadpaal en het in/uitschakelen kort van de laadpaal. De auto melden dan in de ochtend “Opladen niet mogelijk geen primaire wall connector”.
Ik heb precies hetzelfde gehad. Na een uitgebreide analyse uitgevoerd door Tesla, bleek de Maxem loadbalancer de boosdoener.
De Maxem heb ik laten vervallen en ik maak nu gebruik van de loadbalancer functie die standaard bleek te zitten op de Alfen laadpaal.
Al ruim twee jaar werkt dit als een zonnetje.
 
  • Helpful
Reactions: Maarten
Beste Tesla rijders,

Ik ben nieuw hier op het forum ondanks dat ik al bijna 5 jaar Tesla Rijd. Ik heb een probleem met mijn Tesla en de manier waarop ik door Tesla geholpen word en ik was eens benieuwd of iemand meer dit heeft gehad en advies heeft.

Ik heb een Tesla Model S 75D uit 2018. Mijn onboard charger is pas stuk gegaan en dit koste me 2733 euro. De medewerker van Tesla vertelde me dat het kwam door een flinke piekspanning in het systeem. Nu heb ik alleen geladen bij me thuis en bij de tesla super charger in Tilburg. Thuis heb ik een Maxem systeem wat ik heb laten uitlezen. Obv deze data kan ik onderbouwen dat er bij mij thuis geen piekspanning heeft plaatsgevonden. Dus het kan niet anders dan dat dat is geweest bij de Supercharger in Tilburg.

Ik heb Tesla gevraagd naar de data maar deze geven ze niet. Ik vind dit belachelijk omdat het toch mijn auto is en ook mijn data? Daarnaast geeft Tesla aan dat los of je nog garantie hebt op je auto of niet dat een onboard charger die stuk is gegaan door een piekspanning nooit onder de garantie valt. Dus ik durf ook niet meer te laden bij een supercharger nu.

En wat ik als laatste kwijt wil is de ongelofelijk slechte services van Tesla en de manier waarop ze mij te woord staan, mijn klacht behandelen, mij aan het lijntje houden, niet serieus nemen, brutaal zijn en op geen enkele manier willen helpen het probleem op te lossen, geen enkele reactie geven op vragen en niet open staan op geboden oplossingen. En dat voor een auto van een ton.

Ik was altijd een zeer tevreden klant die voornemens was weer een nieuwe Tesla model Y performance te bestellen maar dit hele proces maakt dat die tevredenheid helemaal weg is en ik weinig behoefte meer heb in een nieuwe Tesla. Mijn voorstel om de ontstane kosten in mindering te brengen op de aanschaf van een nieuwe Tesla was zeer schappelijk maar daar gaan ze totaal niet op in. In het verleden heb ik voor Tesla ook diverse referrals gezorgd en hebben enkele vrienden van mij een Tesla gekocht door mijn positieve ervaring, maar vanaf heden zal ik gelet op deze zeer slechte behandeling van mijn probleem en de zakelijke en klant onvriendelijke services het voortaan iedereen die me om advies vraagt afraden.

benieuwd of iemand deze ervaring deelt en ook problemen heeft gehad met een piekspanning en een defecte onboard charger. verder benieuwd hoe jullie denken over het feit dat Tesla al je data verzameld maar je het niet van hun krijgt.

Alvasty bedankt,
Joey
Als ik bovenstaande antwoorden lees is het een bekend probleem met de Maxem (meerdere hebben het). Dus misschien daar gaan klagen.

Gelukkig is superchargen nog gewoon veilig voor je omdat daar de onboard charger niet gebruikt wordt.

Een oordeel over hoe 'slecht' Tesla je behandeld heeft kan ik niet vellen omdat je daar geen enkel voorbeeld van geeft. Ik zie alleen dat ze niet meegingen in een, volgens jouw, redelijk voorstel.

Gelukkig kost de Y geen ton dus dan matcht de service beter :) nee serieus, de prijs van de auto heeft na 5 jaar geen enkele invloed op de mate van support dus die opmerking slaat nergens op (doet me dan wel weer vermoeden dat je misschien toch iets minder reele voorstellen hebt gedaan maar vooruit)
 
1694180356433.png
 
Ik ben zeker niet gevlogen en dank jullie ook van harte voor de inhoudelijke reacties. Ik wil hieronder wel ingaan op jullie reacties:

Beschikbare data:
Tesla geeft zelf aan dat ze in de beschikbare data hebben gezien dat er een grote piekspanning is geweest en dat dit het probleem is. Als ik dan vraag naar de data hiervan dan krijg ik die niet (terwijl het data is van mijn eigen auto). Ik vind het nog steeds erg merkwaardig dat ik de data van mijn eigen auto niet krijg, zeker ook omdat op basis hiervan meer duidelijkheid gegeven kan worden over het probleem en waar dit dan is ontstaan? Het wekt argwaan op. Als ze me deze data zouden geven en hierop te zien zou zijn dat het probleem is ontstaan terwijl ik thuis aan het laden was had ik er vrede mee. Dit doen ze niet.

Een oordeel over de Tesla service en geen onderbouwing? Ik zal er een paar geven:
begin juni heb ik een service afspraak gemaakt en daarna de auto gebracht. paar dagen later gebeld. Allebei de keren meer dan een uur in de wacht gestaan. Uiteindelijk door een dame te woord gestaan die aangaf dat de diagnose is uitgevoerd en dat en nog wat meer onderzoek nodig is en ik op donderdag door Tesla terugbelt zou worden. Niet teruggebeld. Daarna zelf weer aan het bellen geweest en weer hele lange tijd in de wacht. Uiteindelijk niemand kunnen spreken. Dag daarop weer gebeld. Iemand van de service gesproken die aangaf dar er nog niet naar mijn auto is gekeken. Op woensdag werd er een heel ander verhaal verteld.

Offerte laten opmaken. Bij het ophalen van de auto bleek deze een stuk duurder uit te vallen omdat het meer werk zou zijn geweest. Dit soort zaken doen ze vaak genoeg om te weten hoeveel tijd ze er aan kwijt zijn. Meerwerk is niet besproken. Ik kreeg gewoon de rekening gepresenteerd en betalen anders krijg je de auto niet mee.

Daarna aan Tesla schriftelijk gevraagd om de data van de auto, en nog wat vragen meer. Krijg ik gewoon geen antwoord op. Ze negeren me volledig.

Ik heb van Maxem reactie, die hebben mijn volledige data uitgelezen en mij ook de data gestuurd waaruit blijkt dat er geen fout is, geen piekspanning niks. Terwijl Tesla aangeeft dat het komt door een piekspanning maar niks onderbouwd.

Tesla gevraagd om een reactie omdat Maxem aangeeft dat het probleem niet bij hen licht. Ik krijg gewoon geen reactie van Tesla. Daarna gevraagd manager te spreken. Ook geen reactie. Daarna 2 x afgescheept dat ze geen reactie hebben kunnen geven vanwege onder capaciteit en vakantieperiode. Telkens reminders sturen omdat ze zelf niet reageren.

Nog meer voorbeelden nodig?

Als eigenaar van een bedrijf heb ik klantvriendelijkheid hoog in het vaandel staan. Ik ga in ieder geval niet zo met mijn klanten om.

Voor mij geen Tesla meer. Jammer want ik vind het een fijne auto maar zo ga je niet met mensen om.
 
Ik vind piekspanningen altijd erg lastig, want als een systeem maar 1x in de paar seconden een sample neemt kan er net een piekje tussen de samples zitten terwijl de logs later laten zien dat hij er niet is geweest.

Bij mij begint de onboard charger ook te haperen. Als ik hem van een hogere laadsnelheid naar 5A zet valt 1 fase weg. Tesla heeft (samen met mij) naar de logs gekeken en we zagen op die momenten idd feed B wegvallen. Tesla wil uiteindelijk de boel niet vervangen omdat ze het onnodig vinden; op hogere laadsnelheid doet hij het wel goed met 3 fases. Ik ben er 2x voor langs geweest en heb er maar bij laten zitten omdat in december de Model Y komt.

Maar de reden waarom hij begint te haperen bij lage snelheid weet ik niet, maar als ik de verhalen hierboven lees zou het ook te maken kunnen hebben met load balancing. Dat heb ik zelf gebouwd met Home Assistant zodat ik zoveel mogelijk stroom van de zonnepanelen naar de auto kan sturen.

Als laatste; toen ik mij M3 4,5 jaar geleden kreeg heb ik ook meerdere negatieve dingen met Tesla gehad. Na een aantal jaar slijt dan wel weer en wil ik gewoon weer een nieuwe. Ik ben het met de rest eens dat het kapot is gegaan en je niet kan verwachten dat Tesla korting geeft op een nieuwe Model Y. Tesla kan niets met prijzen zoals veel andere dealers nog wel is wat kunnen.
 
Als eigenaar van een bedrijf heb ik klantvriendelijkheid hoog in het vaandel staan. Ik ga in ieder geval niet zo met mijn klanten om.
Nou ik ben geen tevreden klant van je want ik krijg je spullen niet gratis of met stevige korting!

/s

Feit is dat er iets kapot is gegaan buiten garantie. Hoe gaan je leveranciers hier mee om als een klant uit garantie een gratis vervanging wil?
 
Niks ten nadelen van Maxem, maar het heeft mij jaren gekost voor ze het volgende vonden, logging maanden aan, meerdere tickets en bellen direct de ochtend erna. Een van de antwoorden waar het meeste info in zit: “Ik heb de logs bekeken en ik zie dat er inderdaad regelmatig afgeschakeld wordt reden hiervoor is een overcurrent detectie op de 2e fase, deze wordt in verhouding tot L1 en L3 erg zwaar belast: daarnaast zie ik een min verbruik van je huis, dit betekend dat we je PV installatie niet meten, klopt dit?
door deze scheef belasting heeft het laadpunt op fase 2 dus aanzienlijk minder stroom, er wordt op 3 fasen tegelijk geladen waarmee de 2e fase nog verder omhoog gaat tot het punt dat deze te zwaar belast wordt en dan afschakelt om vervolgens weer opgepakt te worden.”

Hierin gaf Maxem bij mij aan dat door de metingen er constant op en afgeschaald werd. In de nacht wanneer er .. heel eerlijk weinig gebruik en bij mij thuis geen zon is.

Ik heb het idee dat het Maxem systeem zelf gewoon de fout bij mij heeft veroorzaakt. Het geneuzel over zonnepanelen (ik laad nooit overdag toen d’r tijd vanwege dal tarief) etc. het was bij Maxem altijd Tesla heeft update uitgevoerd in de paal software, zit er soms een vreemde belaster in huis, en zo maar door.

Nogmaals ik zeg niet dat jouw probleem door de Maxem komt, maar mijn ervaring er mee zijn niet heel positief.
 
Nou ik ben geen tevreden klant van je want ik krijg je spullen niet gratis of met stevige korting!

/s

Feit is dat er iets kapot is gegaan buiten garantie. Hoe gaan je leveranciers hier mee om als een klant uit garantie een gratis vervanging wil?

Om in de laad discussie beetje te blijven. Mijn TWC jaren terug besteld via de Tesla webshop. Ongeopend direct aan een Officiele te dure via Tesla installatie bedrijf gegeven ter installatie, zodat je bij zo’n auto geen gezeur wil. Helaas board kapot, monteur doorgemeten etc. Nee, een DOA gaf hij aan. Heeft me daarna 2 maanden bij Tesla gekost om een vervanging te krijgen. Had toen nog eenmanszaak en prive gekocht.. Tesla veranderd weinig in houding rondom garantie, wet koop op afstand, DOA etc. Klantenservice Tesla was toen absoluut niet voor webshop.. dus alles per mail.

Wat na weken gesteggel echt moest, de auto moest aan de laadpaal, zodat Tesla hem kan uitlezen… nou dat ding deed niks want het board was stuk, dus moest ik fotos maken en opsturen naar een charging mailbox (denemarken in dr tijd zat die afdeling). Elke keer moest het installatiebedrijf komen om de bekabeling te vervangen en aan te tonen dat ze het correct gedaan had met filmpjes van doormeten etc. (Officieel installatiebedrijf interesseerde ze niks). Uiteindelijke na lange periode… ja meneer, we weten niet wat het issue is, maar we sturen een nieuwe TWC op.

Dus heel eerlijk… ook in garantie zijn ze niet klantvriendelijk.. en ja ik had paralel de rechtsbijstand ingeschakeld, maar ook daar blijkt dat Tesla niet thuis geeft. Ze waren al vrij snel tot het punt me schadeloos te stellen ;)
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: OttoR
Om in de laad discussie beetje te blijven. Mijn TWC jaren terug besteld via de Tesla webshop. Ongeopend direct aan een Officiele te dure via Tesla installatie bedrijf gegeven ter installatie, zodat je bij zo’n auto geen gezeur wil. Helaas board kapot, monteur doorgemeten etc. Nee, een DOA gaf hij aan. Heeft me daarna 2 maanden bij Tesla gekost om een vervanging te krijgen. Had toen nog eenmanszaak en prive gekocht.. Tesla veranderd weinig in houding rondom garantie, wet koop op afstand, DOA etc. Klantenservice Tesla was toen absoluut niet voor webshop.. dus alles per mail.

Wat na weken gesteggel echt moest, de auto moest aan de laadpaal, zodat Tesla hem kan uitlezen… nou dat ding deed niks want het board was stuk, dus moest ik fotos maken en opsturen naar een charging mailbox (denemarken in dr tijd zat die afdeling). Elke keer moest het installatiebedrijf komen om de bekabeling te vervangen en aan te tonen dat ze het correct gedaan had met filmpjes van doormeten etc. (Officieel installatiebedrijf interesseerde ze niks). Uiteindelijke na lange periode… ja meneer, we weten niet wat het issue is, maar we sturen een nieuwe TWC op.

Dus heel eerlijk… ook in garantie zijn ze niet klantvriendelijk.. en ja ik had paralel de rechtsbijstand ingeschakeld, maar ook daar blijkt dat Tesla niet thuis geeft. Ze waren al vrij snel tot het punt me schadeloos te stellen ;)
Weinig relevant want niet een component dat in de wagen zit.

Ik heb nooit problemen gehad om dingen via garantie vervangen te krijgen. En de diagnose defecte lader werd op voorhand gedaan dus ik kon mijn auto houden en blijven gebruiken tot de nieuwe lader gearriveerd was op het SeC dus vervangen op een halve dag.
 
Ik ben zeker niet gevlogen en dank jullie ook van harte voor de inhoudelijke reacties. Ik wil hieronder wel ingaan op jullie reacties:

Beschikbare data:
Tesla geeft zelf aan dat ze in de beschikbare data hebben gezien dat er een grote piekspanning is geweest en dat dit het probleem is. Als ik dan vraag naar de data hiervan dan krijg ik die niet (terwijl het data is van mijn eigen auto). Ik vind het nog steeds erg merkwaardig dat ik de data van mijn eigen auto niet krijg, zeker ook omdat op basis hiervan meer duidelijkheid gegeven kan worden over het probleem en waar dit dan is ontstaan? Het wekt argwaan op. Als ze me deze data zouden geven en hierop te zien zou zijn dat het probleem is ontstaan terwijl ik thuis aan het laden was had ik er vrede mee. Dit doen ze niet.

Een oordeel over de Tesla service en geen onderbouwing? Ik zal er een paar geven:
begin juni heb ik een service afspraak gemaakt en daarna de auto gebracht. paar dagen later gebeld. Allebei de keren meer dan een uur in de wacht gestaan. Uiteindelijk door een dame te woord gestaan die aangaf dat de diagnose is uitgevoerd en dat en nog wat meer onderzoek nodig is en ik op donderdag door Tesla terugbelt zou worden. Niet teruggebeld. Daarna zelf weer aan het bellen geweest en weer hele lange tijd in de wacht. Uiteindelijk niemand kunnen spreken. Dag daarop weer gebeld. Iemand van de service gesproken die aangaf dar er nog niet naar mijn auto is gekeken. Op woensdag werd er een heel ander verhaal verteld.

Offerte laten opmaken. Bij het ophalen van de auto bleek deze een stuk duurder uit te vallen omdat het meer werk zou zijn geweest. Dit soort zaken doen ze vaak genoeg om te weten hoeveel tijd ze er aan kwijt zijn. Meerwerk is niet besproken. Ik kreeg gewoon de rekening gepresenteerd en betalen anders krijg je de auto niet mee.

Daarna aan Tesla schriftelijk gevraagd om de data van de auto, en nog wat vragen meer. Krijg ik gewoon geen antwoord op. Ze negeren me volledig.

Ik heb van Maxem reactie, die hebben mijn volledige data uitgelezen en mij ook de data gestuurd waaruit blijkt dat er geen fout is, geen piekspanning niks. Terwijl Tesla aangeeft dat het komt door een piekspanning maar niks onderbouwd.

Tesla gevraagd om een reactie omdat Maxem aangeeft dat het probleem niet bij hen licht. Ik krijg gewoon geen reactie van Tesla. Daarna gevraagd manager te spreken. Ook geen reactie. Daarna 2 x afgescheept dat ze geen reactie hebben kunnen geven vanwege onder capaciteit en vakantieperiode. Telkens reminders sturen omdat ze zelf niet reageren.

Nog meer voorbeelden nodig?

Als eigenaar van een bedrijf heb ik klantvriendelijkheid hoog in het vaandel staan. Ik ga in ieder geval niet zo met mijn klanten om.

Voor mij geen Tesla meer. Jammer want ik vind het een fijne auto maar zo ga je niet met mensen om.
Hoe je behandeld bent klinkt iid wel zoals ik ook wel eens van anderen heb gelezen hier. In de tesla device thread staan meer voorbeelden. Blijkbaar is het ook nogal service center afhankelijk. Volgende keer naar Eindhoven? (Heb ik nooit problemen gehad, maar ik woon op fietsafstand dus ik kan dan langs gaan, kom je iig niet in de wacht)

Ik weet niet of je de data ooit gaat krijgen. Ik denk dat dat niet gaat gebeuren, misschien omdat ie niet bestaat. Volgens mij kan je in het service menu wel de foutcodes van de auto terugzien. Misschien zie je daar een melding.

Ik vrees dat zelf al heb je de foutcodes/data het nog steeds een welles nietes met tesla en maxem wordt. Tesla zegt kijk een piek, maxem ziet die niet terug en claimt dat het door de auto zelf geïntroduceerd is.


Overigens een offerte krijgen en dan zonder overleg met een hogere rekening geconfronteerd worden, dat heb ik ooit 1 keer bij een garage meegemaakt, daarna nooit meer terug geweest, maar dat was met een ICE dus dan heb je keus.
 
Om in de laad discussie beetje te blijven. Mijn TWC jaren terug besteld via de Tesla webshop. Ongeopend direct aan een Officiele te dure via Tesla installatie bedrijf gegeven ter installatie, zodat je bij zo’n auto geen gezeur wil. Helaas board kapot, monteur doorgemeten etc. Nee, een DOA gaf hij aan. Heeft me daarna 2 maanden bij Tesla gekost om een vervanging te krijgen. Had toen nog eenmanszaak en prive gekocht.. Tesla veranderd weinig in houding rondom garantie, wet koop op afstand, DOA etc. Klantenservice Tesla was toen absoluut niet voor webshop.. dus alles per mail.

Wat na weken gesteggel echt moest, de auto moest aan de laadpaal, zodat Tesla hem kan uitlezen… nou dat ding deed niks want het board was stuk, dus moest ik fotos maken en opsturen naar een charging mailbox (denemarken in dr tijd zat die afdeling). Elke keer moest het installatiebedrijf komen om de bekabeling te vervangen en aan te tonen dat ze het correct gedaan had met filmpjes van doormeten etc. (Officieel installatiebedrijf interesseerde ze niks). Uiteindelijke na lange periode… ja meneer, we weten niet wat het issue is, maar we sturen een nieuwe TWC op.

Dus heel eerlijk… ook in garantie zijn ze niet klantvriendelijk.. en ja ik had paralel de rechtsbijstand ingeschakeld, maar ook daar blijkt dat Tesla niet thuis geeft. Ze waren al vrij snel tot het punt me schadeloos te stellen ;)
N=1
Mijn eerste 2 TWC’s zijn na een telefoontje gratis en probleemloos vervangen door Tesla (kabelbreuk).
De nieuwe werd al opgestuurd voor de oude ingestuurd werd, zodat ik de aansluiting van de oude kon afkijken.
Mijn derde heeft een betere kabel en doet het nu al 4 jaar perfect.
Een officiële installateur om wat draden in klemmen te vijzen, vind ik trouwens ook overkill.
 
Niks ten nadelen van Maxem, maar het heeft mij jaren gekost voor ze het volgende vonden, logging maanden aan, meerdere tickets en bellen direct de ochtend erna. Een van de antwoorden waar het meeste info in zit: “Ik heb de logs bekeken en ik zie dat er inderdaad regelmatig afgeschakeld wordt reden hiervoor is een overcurrent detectie op de 2e fase, deze wordt in verhouding tot L1 en L3 erg zwaar belast: daarnaast zie ik een min verbruik van je huis, dit betekend dat we je PV installatie niet meten, klopt dit?
door deze scheef belasting heeft het laadpunt op fase 2 dus aanzienlijk minder stroom, er wordt op 3 fasen tegelijk geladen waarmee de 2e fase nog verder omhoog gaat tot het punt dat deze te zwaar belast wordt en dan afschakelt om vervolgens weer opgepakt te worden.”
Wel toevallig bij mijn auto ook problemen met fase 2 zijn (dat de fase weg valt). Nooit een Maxem lader gehad, alleen New Motion.