Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Opdrachtbevestiging

This site may earn commission on affiliate links.
Hebben jullie ook zoveel problemen met het verkrijgen van een opdrachtbevestiging?

Ik had mijn P85 oorspronkelijk met single charger besteld, omdat ik dacht dat mijn huisaansluiting niet verder dan 1x 40A vezwaard kon worden, zonder de vloer uit mijn gang te breken. Na bestelling en finaliseren bleek mijn huis van een mantelbuis te zijn voorzien, die het vrij gemakkelijk maakt om een nieuwe grondkabel binnen te brengen zonder verdere hak- en breekwerkzaamheden.

Ik woon in Tilburg en ik werk in Middelburg, zo'n 135km enkele reis. Het is op zich al vrij twijfelachtig of ik met een volle (laat staan standaard 85%) acculading met 150km/u op de cruise control heen en weer kan. Maar als ik wat rustiger aan doe, kan ik er vrij zeker van zijn dat nog een boodschap doen na thuiskomst er niet meer inzit. Om na het avondeten toch nog even weg te kunnen met de auto, is een twin charger toch wel erg gemakkelijk. Het verkort ook tussenstops bij reguliere laadpalen op langere trips. Dus Tesla maar even gebeld of dat nog veranderd kon worden, en dat bleek gelukkig te kunnen.

Maar helaas wil/kan Tesla mij geen nieuwe opdrachtbevestiging geven met daarop de nieuwe configuratie en het nieuw aanschafbedrag. Ik ben er nu al ruim 4 weken over aan het steggelen, maar ik kom geen stap verder. Heeft iemand hetzelfde probleem?

Mijn boekhouder heeft een correcte opdrachtbevestiging om mijn MIA/Vamil opnieuw aan te kunnen vragen. Als ik dat niet aan kan vragen, ga ik de auto niet afnemen. En eerlijk gezegd, ik ben het zeuren na 4 weken een beetje beu.
 
Kijk in je mytesla bij "view design". Daar staat/komt de nieuwe configuratie met nieuw bedrag. Moet genoeg zijn voor je boekhouder (wat een zeikerd). Anders vraag je toch zelf de aanvulling aan (oorspronkelijke aanvraag daarbij handhaven dus).
Nieuwe boekhouder? Het gaat uiteindelijk om de factuur
 
Vreemde gang van zaken. Dit moet toch vlot opgelost kunnen worden. Neem eens contact op met Lester Evelyn, hij zit in Engeland en is volgens mij altijd bereid extra stappen te zetten. Zijn nummer daar is +44 1628 450 618.

Overigens heeft Martijn gelijk dat je boekhouder onnodig moeilijk doet. Het aankoopbedrag is voldoende voor de MIA/Vamil-aanvraag. Meer heb je echt niet nodig (de meesten van ons hebben hem zelf ingediend). Je kunt dat bedrag eenvoudig zelf uitrekenen voor de gewijzigde configuratie. Pas bij de belastingaangifte 2013 moet je over een factuur met het exacte bedrag beschikken.
 
Kijk in je mytesla bij "view design". Daar staat/komt de nieuwe configuratie met nieuw bedrag.
Dat is geen opdrachbevesting.
Moet genoeg zijn voor je boekhouder (wat een zeikerd).
Dat waardeoordeel laat ik voor jouw rekening. Ik betaal mijn boekhouder om mijn boekhouding te doen en zich daarbij aan de regels de houden.
Anders vraag je toch zelf de aanvulling aan (oorspronkelijke aanvraag daarbij handhaven dus).
Nee, daar heb ik nou precies een boekhouder voor. En als hij het niet kan omdat hij geen opdrachtbevestiging heeft, kan ik heb om diezelfde reden niet.
Nieuwe boekhouder? Het gaat uiteindelijk om de factuur
Die staat niet ter discussie.

- - - Updated - - -

Vreemde gang van zaken. Dit moet toch vlot opgelost kunnen worden. Neem eens contact op met Lester Evelyn, hij zit in Engeland en is volgens mij altijd bereid extra stappen te zetten. Zijn nummer daar is +44 1628 450 618.
Ik heb Lester al verschillende keren aan de telefoon gehad, maar hij kan/mag/wil geen nieuwe opdrachtbevistiging maken. Er zou begin deze week een mogelijkheid op MyTesla verschijnen om een actuele versie op te vragen, maar die heb ik vandaag nog niet gevonden.
Overigens heeft Martijn gelijk dat je boekhouder onnodig moeilijk doet. Het aankoopbedrag is voldoende voor de MIA/Vamil-aanvraag. Meer heb je echt niet nodig (de meesten van ons hebben hem zelf ingediend). Je kunt dat bedrag eenvoudig zelf uitrekenen voor de gewijzigde configuratie. Pas bij de belastingaangifte 2013 moet je over een factuur met het exacte bedrag beschikken.
Die discussie heb ik met Lester ook al verschillende keren gevoerd, maar dat loopt altijd in cirkels: Strict genomen moet je bij aanvraag over een opdrachtbevestiging beschikken, ook al stuur je die bij je aanvraag niet mee. Maar er is een mogelijkheid dat je een steekproef krijgt en dan moet je hem kunnen overleggen. Tesla zegt feitelijk dat ik erop moet gokken dat ik geen steekproef krijg. Maar gezien ik na 4 weken zeuren nog steeds geen opdrachtbevestiging heb, ga ik die gok natuurlijk niet maken.

Ik moet het je vragen Fred: Are you too sexy for your car? Too sexy by far? En geld dat ook voor voor een Model S?!
 
Wat is je VIN als je die al hebt? Want daar staat in of je een dual charger hebt.

Overigens heb ik een 3x32A punt beschikbaar in Middelburg (Mortiere), mocht je écht een keer leeg staan.
 
Ben jij nou de enige van de ruim 1000 verkochte Tesla's bij wie dit een probleem is? Come on Bend your mind.
Het gaat er niet om dat men geen subsidie kan aanvragen, het gaat erom dat men geen subsidie mag aanvragen zonder in het bezit te zijn van een accurate opdrachtbevestiging. Ik begrijp best dat hier veel mensen zitten die die auto dusdanig graag willen hebben dat ze daar gemakkelijk overheen stappen, maar het mag toch echt niet.

Voor mijn boekhouder is dit een probleem, dus is het voor mij ook een probleem. Voor een auto waarvan subsidie het primary selling point is, vind ik het vreemd dat ik na 4 weken zeuren nog steeds niet het document dat deze subsidie faciliteert gekregen heb. Niet in de laatste plaats omdat het in 10 minuten te maken is.

Misschien ben ik de enige die dit een probleem vindt, maar dat zal veranderen zodra de eerste steekproeven uitgevoerd gaan worden. Veel succes in dat geval, want zelfs het pdf-je dat je na finaliseren van je bestelling gemaild kreeg voldoet strict genomen niet omdat het niet ondertekend is.

- - - Updated - - -

Wat is je VIN als je die al hebt? Want daar staat in of je een dual charger hebt.
Ik heb al een VIN en daaruit blijkt dat ik een single charger zou moeten hebben. Echter, mijn configuratie is aangepast nadat het VIN al was toegekend. En eenmaal toegekend wordt een VIN niet meer gewijzigd. Ik heb dat nog nagevraagd en dat bleek te kloppen.

Overigens heb ik een 3x32A punt beschikbaar in Middelburg (Mortiere), mocht je écht een keer leeg staan.
Wat leuk dat je dat aanbiedt! Maar ik denk dat ik gewoon een kaart koop; Als ik een keer echt in nood zit kan ik daarmee altijd een publiek laadpunt gebruiken.

Volgende week komen ze overigens mijn elektrische aansluiting verzwaren; De oprit gaat open, maar de betonnen vloer in de gang kan gelukkig dicht blijven. Ik krijg een nieuwe grondkabel van 3x16mm2, goed voor maximaal 3x80A, maar voorlopig ga ik het eerst met 3x40A proberen omdat anders het capaciteitstarief uit de hand loopt.

Ik denk trouwens dat ik Tesla maar eens een ultimatum ga stellen, anders zit ik straks niet alleen zonder Model S, maar ook nog eens met een veel te zware/dure elektrische aansluiting en de rommel van de aanleg ervan. Erg jammer allemaal; Vorige maand was ik nog dolgelukkig met mijn besluit om een Tesla te bestellen, maar nu ben ik al chagrijnig als ik aan Tesla denk. Het kan snel gaan.
 
Ik denk echt dat je (boekhouder) het te zwaar opvat.
1) Het gaat er om dat je een verplichting bent aangegaan.....dat ben je toch.
Het tekenen van een koopovereenkomst is slechts als voorbeeld genoemd; niet als voorwaarde.

Jammer dat je Tesla-gevoelens de verkeerde kant opgaan.
Maar goed: stel dat je de mia over de twinchargers mis zou lopen. Dat kost je hooguit zo'n €250,- netto.

Ik ben het wel met je eens dat als je er om vraagt Tesla gewoon die overeenkomst moet aanpassen.
 
Inderdaad, het scheelt je bij een BV 169 euro VPB als ik dat even zo snel uitreken (63% extra aftrek over 1322 euro), dat is 100 euro netto prive. Het zou voor mij de aanschaf niet maken of breken.

Helemaal los daarvan, ik heb de config ook gewijzigd, en binnen een uurtje was de aangepaste configuratie doorgevoerd in "mijn tesla'. Er is volgens mij ook geen regel die zegt dat je een 'opdrachtsbevestiging' nodig hebt, maar dat je moet melden binnen drie maanden nadat 'de verplichting is aangegaan'. Dit overzicht, of een mailtje van Tesla dat ze de wijziging hebben doorgevoerd lijken me een prima bewijs. Ik heb
gebeld naar het nummer +31 49 946 29 93, zou ik ook even proberen.
 
Last edited:
Lees ook even de thread over financing en tax . Dan zie je dat veel mensen gewoon met Agentschap contact hebben opgenomen en daarmee de bevestiging hebben gekregen dat de wijziging akkoord is bevonden door Agentschap. Dat is voldoende voor de belastingdienst. Toevallig ben ik mede-eigenaar van een belasting-advies en administratiekantoor en ik kan je vertellen dat een boekhouder in plaats van herhalen van zijn eis ( ik heb een opdrachtbevestiging nodig ) ook gewoon even kan bellen naar agentschap. Dat is wat wij zouden doen. Stukje klantvriendelijkheid om het probleem niet bij je klant te leggen.
 
Inderdaad, het scheelt je bij een BV 169 euro VPB als ik dat even zo snel uitreken (63% extra aftrek over 1322 euro), dat is 100 euro netto prive. Het zou voor mij de aanschaf niet maken of breken.
Oh, nee; Dat is het probleem ook niet. Ik lig er niet wakker van als ik geen mia/vamil over die tweede lader zou krijgen. Maar volgens mijn boekhouder moet het bedrag op de aanvraag exact overeenkomen met het bedrag op de eindfactuur, zelfs als het bedrag of de eindfactuur hoger is en over het verschil geen regelingen gelden. Mijn aanvraag was al geaccepteerd en goedgekeurd op basis van het pdf-je dat ik na finaliseren kreeg. Maar die aanvraag moet dus geannuleerd worden om vervolgens een nieuwe aanvraag voor het nieuwe bedrag te doen.

Een alternatief was dat de tweede lader achteraf wordt ingebouwd; Prijzen zijn niet bekend, maar in de VS - waar hij als af-fabriek optie $1.500 kost - kost achteraf upgraden $3.500. Hier is het een af-fabriek optie van €1.600, dus zal de upgrade wel €3.600 gaan kosten. Nu begrijp ik best dat achteraf inbouwen minder efficiënt is, maar een verschil van €2.000 is gewoon belachelijk: Daar kan een monteur met een uurtarief van €50/uur een hele week van 40 uur voor werken. En ik geloof niet dat het zoveel werk is.
Helemaal los daarvan, ik heb de config ook gewijzigd, en binnen een uurtje was de aangepaste configuratie doorgevoerd in "mijn tesla'. Er is volgens mij ook geen regel die zegt dat je een 'opdrachtsbevestiging' nodig hebt, maar dat je moet melden binnen drie maanden nadat 'de verplichting is aangegaan'. Dit overzicht, of een mailtje van Tesla dat ze de wijziging hebben doorgevoerd lijken me een prima bewijs. Ik heb gebeld naar het nummer +31 49 946 29 93, zou ik ook even proberen.
Die wijzigingen doorvoeren doen ze inderdaad netjes. Zo hebben ze ook nog mijn interieur-accenten gewijzigd en zo twijfel ik nog steeds over de spoiler, die ik niet mooi vind, maar die waarschijnlijk wel een paar km range toevoegt bij hogere snelheden.

Ik heb ze de afgelopen 4 weken verschillende keren gebeld, maar ik kom echt geen stap verder. Het opstellen van zo'n document is geen moeite, maar toch doen ze het niet. Ze zullen d'r redenen wel hebben. De hele situatie is onwaardig aan een merk dat auto's van een ton verkoopt, maar ik heb ook geen zin meer om ervoor te zeuren.

- - - Updated - - -

Ik denk echt dat je (boekhouder) het te zwaar opvat.
1) Het gaat er om dat je een verplichting bent aangegaan.....dat ben je toch.
Het tekenen van een koopovereenkomst is slechts als voorbeeld genoemd; niet als voorwaarde.
Je hebt hoogstwaarschijnlijk gelijk. Maar mijn boekhouder heeft meer verstand van die zaken dan ik, dus als hij zegt dat hij het niet mag, ga ik het natuurlijk niet alsnog zelf doen.
Jammer dat je Tesla-gevoelens de verkeerde kant opgaan.
Dat vind ik ook jammer, maar ik word een beetje moe van het zeuren en de onzekerheid. Soms is het beter dat je dan stop met zeuren en de onzekerheid omzet in zekerheid, zij het met niet de gewenste uitkomst...
Maar goed: stel dat je de mia over de twinchargers mis zou lopen. Dat kost je hooguit zo'n €250,- netto.
Dat is inderdaad ook niet het probleem.
Ik ben het wel met je eens dat als je er om vraagt Tesla gewoon die overeenkomst moet aanpassen.
Wat maar weer bewijst dat ik niet gek ben ;-)

- - - Updated - - -

Lees ook even de thread over financing en tax . Dan zie je dat veel mensen gewoon met Agentschap contact hebben opgenomen en daarmee de bevestiging hebben gekregen dat de wijziging akkoord is bevonden door Agentschap. Dat is voldoende voor de belastingdienst.
Mijn boekhouder heeft inderdaad met het agentschap gebeld en uit dat gesprek kwam naar voren dat deze aanpassingen niet legitiem zijn als het gaat om accessoires als winterbanden en dat vernieuwde aanvragen daardoor juist afgekeurd worden.
Toevallig ben ik mede-eigenaar van een belasting-advies en administratiekantoor en ik kan je vertellen dat een boekhouder in plaats van herhalen van zijn eis ( ik heb een opdrachtbevestiging nodig ) ook gewoon even kan bellen naar agentschap. Dat is wat wij zouden doen. Stukje klantvriendelijkheid om het probleem niet bij je klant te leggen.
Ik heb een uitstekende relatie met mijn boekhouder en zijn vraag om een accurate opdrachtbevestiging staat niet ter discussie, simpelweg omdat ik de redelijkheid daarvan niet kan beoordelen. Maar hij doet al jarenlang mijn administratie naar volle tevredenheid, dus geef ik hem het voordeel van de twijfel, mocht die er al zijn. Echter, met Tesla heb ik geen jarenlange vertrouwensrelatie. Tesla wil mij een auto van een ton verkopen, maar vind het blijkbaar teveel moeite om voor die opdracht een accurate opdrachtbevestiging te leveren: Dát is pas klantonvriendelijk.
 
1 ding is wel echt belangrijk hier:
Absoluut NIET de oorspronkelijke aanvraag intrekken. De pot zal maar net op die dag leeg raken; valt je nieuwe aanvraag buiten de boot, en de oude is weg.
Daaaaggg mia/VAMIL over alles.
je hoeft echt alleen een aanvulling aan te vragen.
 
1 ding is wel echt belangrijk hier:
Absoluut NIET de oorspronkelijke aanvraag intrekken. De pot zal maar net op die dag leeg raken; valt je nieuwe aanvraag buiten de boot, en de oude is weg.
Daaaaggg mia/VAMIL over alles.
je hoeft echt alleen een aanvulling aan te vragen.

Klopt, je moet een zgn 'vervolgmelding' doen. Gebruik deze term, noem het niet aanpassing, verhoging etc maar bezig de term vervolgmelding. Zie hiervoor onderaan de pagina van de volgende link:
FAQs over de meldingsprocedure van e-autos | Agentschap NL
 
Ik zou gewoon de koop ontbinden, dan ben je voor 4k (of 30k) van het gezeik af. Dat zal ze leren!
Ik overweeg ze in gebreke te stellen; De brief ligt al klaar. Want die aanbetaling gun ik ze natuurlijk niet. Maar ik vind niet dat ik dat kan doen voor ze nog even te bellen. En daar kan ik dan de moed weer niet voor opbrengen; Weer dezelfde discussie, weer dezelfde uitkomst, weer dezelfde frustratie.

Het is zo vreselijk jammer; Een nieuwe auto komen, daar zou ik juist erg blij van moeten worden! Maar in plaats daarvan wordt ik alleen maar moedeloos en chagrijnig.

- - - Updated - - -

1 ding is wel echt belangrijk hier:
Absoluut NIET de oorspronkelijke aanvraag intrekken. De pot zal maar net op die dag leeg raken; valt je nieuwe aanvraag buiten de boot, en de oude is weg.
Daaaaggg mia/VAMIL over alles.
Buiten dat: de pvvda heeft dringend geld nodig, dus het zou niet de eerste regeling zijn die op prinsjesdag per direct sneuvelt. Ik heb mijn boekhouder dan ook gevraag om enige concurrency in acht te houden: Eerste de nieuwe aanvragen en daarna pas de oude intrekken.
je hoeft echt alleen een aanvulling aan te vragen.
Dus dat kan wel? Het leek me al zo stug dat ik de eerste was waarbij de investeringssom verandert na de melding....

- - - Updated - - -

Klopt, je moet een zgn 'vervolgmelding' doen. Gebruik deze term, noem het niet aanpassing, verhoging etc maar bezig de term vervolgmelding. Zie hiervoor onderaan de pagina van de volgende link:
FAQs over de meldingsprocedure van e-autos | Agentschap NL
Dat is een goede tip! Ik zal het meteen even doorsturen!
 
Ik overweeg ze in gebreke te stellen; De brief ligt al klaar. Want die aanbetaling gun ik ze natuurlijk niet. Maar ik vind niet dat ik dat kan doen voor ze nog even te bellen. En daar kan ik dan de moed weer niet voor opbrengen; Weer dezelfde discussie, weer dezelfde uitkomst, weer dezelfde frustratie.

Het is zo vreselijk jammer; Een nieuwe auto komen, daar zou ik juist erg blij van moeten worden! Maar in plaats daarvan wordt ik alleen maar moedeloos en chagrijnig.
Er is een verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen, ik had hetzelfde met de netwerkbeheerder Stedin die geen tweede aansluiting wilde leveren terwijl zij het geografisch monopolie hebben en andere netwerkbeheerders in NL dat weldoen.
Heb een case bij de Autoriteit Consument & Markt laten openen, maar dat lukt natuurlijk (als het al lukt) nooit meer op tijd voor volgende week vrijdag wanneer mijn laadpunt geplaatst wordt.
Ik wil geen Don Quichot zijn en er veel tijd in gaan steken.
Al mag je van Tesla wat meer servicegerichtheid dan Stedin verwachten...
 
Klopt, je moet een zgn 'vervolgmelding' doen. Gebruik deze term, noem het niet aanpassing, verhoging etc maar bezig de term vervolgmelding. Zie hiervoor onderaan de pagina van de volgende link:
FAQs over de meldingsprocedure van e-autos | Agentschap NL
Van agentschap.nl:
Ik heb een opdrachtbevestiging voor de aanschaf van een auto maar de definitieve kosten zijn nog niet bekend. Kan ik al melden en voor welk bedrag kan ik melden?
U moet binnen 3 maanden na aangaan verplichting het bedrag wat al bekend is (bijvoorbeeld de aanbetaling of geraamde kosten) melden. U kunt, nadat het definitieve bedrag bekend is de eventuele resterende kosten melden middels een vervolgmelding. U kunt op het meldingsformulier aangeven dat de melding een vervolgmelding betreft.
Volgens mijn boekhouder:
De zogenaamde vervolgmelding is eigenlijk in het leven geroepen om het verschil aan te geven tussen eerder geschatte, nog niet echt vaststaande, bedragen. Maar daar is hier geen sprake van.Vaak roept zo'n vervolgmelding vragen op zoals:
Welke accessoires betreft het?
Is de aanpassing t.o.v. de eerste melding noodzakelijk?
Tja, 'noodzakelijk' is relatief; Er schijnen ook mensen te zijn die met de trein naar hun werk gaan heb ik me laten vertellen.

- - - Updated - - -

Prima tip, trouwens zag ik stuk dat je ook 1 jaar terug kan beginnen met afschrijven.
Ik doe de "vervolgmelding" zodra ik de fractuur heb.
Ja, maar alleen als je in het jaar van aanschaf geen winst gemaakt hebt.

Van agentschap.nl:
Hoeveel subsidie krijg ik op mijn e-auto?
MIA en Vamil zijn geen subsidieregelingen, maar fiscale regelingen. Wanneer uw e-auto voldoet aan de gestelde eisen, mag u 36 procent van het investeringsbedrag extra afschrijven van uw fiscale winst. Daarnaast mag u 75 procent van het af te schrijven bedrag op een willekeurig moment afschrijven. Maakt u dit aangiftejaar geen winst, dan kunt u de aftrek ook verrekenen met de aangifte van vorig jaar, of de nog komende aangifte. Dat kan tot 1 jaar terug of tot 9 jaar vooruit.

- - - Updated - - -

Ik had zelfs al voorgesteld om als ze de twin charger nu apart facturen, hem meteen te betalen, maar ook dat kon niet. Tesla wil gewoon niet, ik kan geen andere conclusie trekken.

Ik ben dus al mentaal afscheid aan het nemen, want ik denk dat er geen andere zinnige keuze is dan de bestelling te annuleren. Of in dit geval; Tesla in gebreke te stellen, want die aanbetaling wil ik natuurlijk wel terug.

Geen gemakkelijk besluit; The heart wants what the heart wants.
 
Is dit bericht nu aan ons of aan Tesla gericht?:cool:
Haha, aan jullie natuurlijk :biggrin:.
Dit bericht is aan Tesla gericht:
To whom it concerns,

When I finalised my P85 I thought my hallway floor needed to be broken up to increase my electricity connection capacity in order to benefit from a twin-charger, so I decided not to opt for it. Recently I discovered a conduct, allowing me to increase my electricity connection capacity without breaking up my hallway floor, and to my pleasant surprise Tesla was able up upgrade my P85 order with a twin-charger. Thursday September 12 my electricity company will break up my drive way to increase my connection capacity.

Even though I appreciate the flexibility for allowing this upgrade after finalising, my efforts during the last four weeks to obtain an updated order agreement have been nothing short of a drama. An accurate order agreement is absolutely crucial when applying for tax breaks and subsidies. Even though there is nothing withholding one from applying for these tax breaks and subsidies without having an accurate order agreement in possession, it is illegal to do so. Many of your customers want their Tesla so badly that they have no problem with stepping over the legal obligation, but this is no reason for me to do the same and this should definitely not become a standard.

Applications for tax breaks and subsidies are sampled for accuracy. And even though chances of being sampled are very small, an order agreement must be produced when being sampled. Before I knew my bookkeeper won't even file my application without an order agreement, Tesla assured me they would supply it in case I my application would be sampled. Now, after four weeks of nagging and pleading for an updated order agreement for my bookkeeper to re-file my updated P85 order, and still ending up empty handed, I'm not so sure if Tesla would have backed me if I had taken risk to apply without one. Personally I think this whole situation is unworthy of a €100.000,00 car brand. If supplying a standard document I'm legally entitled to poses such a big problem, one can only wonder about the dramas ahead in case of problems with the car.

This whole experience has made me sick and tired of Tesla. Buying a new car is supposed to make me happy, but now even thinking 'Tesla' ruins my mood for a whole day. I am beyond wanting a Model S now. However, since I strongly feel the cause of this problem lies with Tesla and not with me, I am not ready to part with my down payment. Therefore I am legally obliged to give you notice of default and a reasonable term to solve the problem:
Hereby I declare you to be in default of supplying an accurate order agreement for oder number RNxxxxxx. You have until Monday September 9 to solve this problem, leaving me three days to cancel my electricity connection capacity upgrade in case you don't. Failing to solve this problem will terminate our order agreement, requiring you to refund my down payment within 10 working days.

From now on communications shall only be in writing.

Sincerely,

R. Dxxxxxx.
Ik ben ik rouw. Het voelt een beetje alsof ik het uitgemaakt heb met een vriendinnetje dat vreemdgaat, maar waar ik nog wel erg verliefd op ben. Maar dat kwam vroeger ook altijd goed, dus ook nu zal het alleen wat tijd nodig hebben.

Ik heb mezelf daarnet ter troost een grote doos technisch Lego cadeau gedaan, dus dat komt wel goed. (Mijn leven werd een stuk gemakkelijker nadat ik voor mezelf gewoon toegegeven had dat ik een nerd ben :wink:)