Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Opdrachtbevestiging

This site may earn commission on affiliate links.
Haha, aan jullie natuurlijk :biggrin:.
Dit bericht is aan Tesla gericht:Ik ben ik rouw. Het voelt een beetje alsof ik het uitgemaakt heb met een vriendinnetje dat vreemdgaat, maar waar ik nog wel erg verliefd op ben. Maar dat kwam vroeger ook altijd goed, dus ook nu zal het alleen wat tijd nodig hebben.

Ik heb mezelf daarnet ter troost een grote doos technisch Lego cadeau gedaan, dus dat komt wel goed. (Mijn leven werd een stuk gemakkelijker nadat ik voor mezelf gewoon toegegeven had dat ik een nerd ben :wink:)
Wellicht is jouw boekhouder niet HT gecertificeerd, want in dat geval is kans op controle vrijwel nihil, maar belangrijker nog: je hebt dan als boekhouder een Accountmanager bij de Belastingdienst waarmee je veel makkelijker dingen kan regelen. Ik merk dat zij makkelijker openstaan voor redelijke uitleg en minder van de strikte regeltjes zijn. Ik kan me niet voorstellen dat dit een major issue gaat zijn.

edit
...blijkbaar is het draadje al gesloten. Wij zijn als belasting-admin kantoor best strikt, en vanwege onze HT status moeten we ook strikt zijn. Maar dit verhaal is gewoon onzinnig en wijst op een boekhouder die geen goede relatie heeft met de vrienden van de Belastingdienst. Het zijn geen boemannen, je kunt met ze overleggen, uiteraard kun je het niet eens worden, maar in dit geval is er evident sprake van goeder trouw. Ik verwacht geen blokkades van de belastingdienst.

Tenzij je een troll bent (zoals sommigen beweren).... In dat geval betaal je 4.000 trolltax aan Tesla :)
 
Last edited:
Dus. F*ck the fiscus. Get the S. Live on.
Je hebt gelijk! Ik ben eigenlijk ook gek dat ik daar tussen ga zitten: Ik laat mijn boekhouder Tesla zelf wel even bellen en die twee zoeken het maar uit!

- - - Updated - - -

Tesla is nog steeds een opstartend bedrijf dat ook de administratieve organisatie (zeker in Europa) nog aan het opzetten is.
Naar mijn idee zitten ze je niet dwars maar hebben ze hun Oracle / SAP Financials systeem nog niet helemaal lekker ingericht en kunnen het simpelweg niet uit het systeem krijgen.
Trust me, i know what i'm talking about!
Daar heb je gelijk in; Het valt niet mee om in korte tijd zo'n grote organisatie op te zetten. Maar mijn simpele probleem moet toch wel op te lossen zijn? Ik heb verschillende oplossingen aangedragen, maar niets is mogelijk. Ze komen zelf ook niet met oplossingen, anders dan die twin charger weer uit de configuratie verwijderen om hem achteraf voor €2000 meer in te bouwen.Ik vind dat weinig creatief en oplossingsgericht.

- - - Updated - - -

Sluit me aan bij RSF, waar een wil is is een weg. Geen wil, geen weg.
Geloof me; Als ze met een oplossing komen, zal ik die meteen met beide handen aangrijpen. Zo'n sucker ben ik namelijk wel ;-).
 
Wellicht is jouw boekhouder niet HT gecertificeerd, want in dat geval is kans op controle vrijwel nihil, maar belangrijker nog: je hebt dan als boekhouder een Accountmanager bij de Belastingdienst waarmee je veel makkelijker dingen kan regelen. Ik merk dat zij makkelijker openstaan voor redelijke uitleg en minder van de strikte regeltjes zijn. Ik kan me niet voorstellen dat dit een major issue gaat zijn.
Ik weet niet wat HT certificering is, maar ik weet wel dat mijn boekhouder BCON (?) erkend is, dat hij dat graag zo wil houden, en dat hij daarom streng moet zijn.
edit
...blijkbaar is het draadje al gesloten. Wij zijn als belasting-admin kantoor best strikt, en vanwege onze HT status moeten we ook strikt zijn. Maar dit verhaal is gewoon onzinnig en wijst op een boekhouder die geen goede relatie heeft met de vrienden van de Belastingdienst. Het zijn geen boemannen, je kunt met ze overleggen, uiteraard kun je het niet eens worden, maar in dit geval is er evident sprake van goeder trouw. Ik verwacht geen blokkades van de belastingdienst.
Ja, ik had het draadje afgesloten omdat sommigen zich eraan beginnen te storen en dan ook nog eens genoeg om dat kenbaar te maken, in plaats van vanachter het beeldscherm een keer zuchten.
Maar iemand die mij probeert te helpen verdient natuurlijk ook een antwoord, vandaar deze post(s).
Tenzij je een troll bent (zoals sommigen beweren).... In dat geval betaal je 4.000 trolltax aan Tesla :)
Ik heb er nooit - ook niet naar Tesla toe - een geheim van gemaakt dat ik de optie van TeslaTax openhoud in het geval van een financiële ramp. Maar dat is dan mijn keuze.

In dit geval wordt er niet meegewerkt aan mijn fiscale regelingen en bestaat het risico dat mijn auto zomaar €20k duurder uitvalt. Ik heb mijn beslissing om een Tesla aan te schaffen onder andere gebaseerd op deze regeling. Als daar nu niet aan meegewerkt wordt moet ik mijn beslissing herzien. Ik ben namelijk niet bereid om €20k aan risico te lopen omdat Tesla niet bereid is om een briefje te typen. Als ze met een oplossing komen zal ik die met beide handen aangrijpen, maar als ze daar niet mee komen, ga ik ook geen TeslaTax betalen. Dat is toch niet onredelijk?
 
Ik weet niet wat HT certificering is, maar ik weet wel dat mijn boekhouder BCON (?) erkend is, dat hij dat graag zo wil houden, en dat hij daarom streng moet zijn.
Voor de volledigheid:Becon is een nummer dat je van de BD krijgt om aangiften namens anderen te mogen indienen. Vrijwel elke boekhouder heeft dat. HT is horizontaal toezicht. Alleen streng geselecteerde accountants en administratiekantoren krijgen van de BD deze status. Die houdt in dat de BD NIETS controleert van wat je indient, omdat ze het vertrouwen hebben dat jij je aan alle regels houdt. Alleen steeksproefgewijs worden HT kantoren nog gecheckt. Uiteraard moet je daarvoor kwalificeren en kennis bijhouden. Wij waren het eerste online kantoor dat deze status kreeg vanwege onze geringe foutmarge in de aangiften (minder dan 0.1 %). Goed te horen dat Tesla nu om is! See you on the road.
 
Ik ben ook erg blij voor je. En hoewel ik denk dat het "exacte" bedrag idd niet zo nauw komt, zeker icm te goeder trouw kan ik me je onzekerheid wel voorstellen.

2 Jaar geleden had ik nog veel minder kennis van MIA / Vamil dan dat ik nu heb, en omdat ik er in de omgeving ook niemand snel kon meedenken heb ik destijds een Ampera geannuleerd (kenteken was nl. door importeur "geschoond" nadat die al op mijn naam stond... ik natuurlijk bang dat het geen "nieuwe auto" voor de MIA zou zijn.....) Daarnaast had ik m al in 2011 op kenteken wat qua omzet goed uitkwam, en ineens zou het een 2012 worden, waarbij ik met de kennis van toen nog niet doorhad dat vanwege aangaan verplichting en betaling in 2011 MIA en KIA al in 2011 toegepast hadden kunnen worden....

Al doende leert men, en.... eind goed al goed, ik heb daardoor later een veel betere keus kunnen maken met de model S.... ::smile:

Overigens wel jammer dat ik net doorkrijg dat mijn productiedatum in de VS 16 dagen naar achteren is geschoven doordat er zo veel papierwerk verzet moet worden voor het maken van een nieuwe orderbevestiging in NL. :wink:

Hoewel, de echte reden zal wel zijn dat men begin van de maand gebruikt voor productie VS om nog dit kwartaal te leveren, en dat ik daardoor in de 2e helft terecht ben gekomen....:mad:

En toch ga ik net als jij (en alle andere gelukkigen) straks elke dag genieten van de Tesla..... :rolleyes:
 
Gefeliciteerd. De Tesla site is momenteel plat voor onderhoud dus ik ben benieuwd welke verbeteringen er op stapel staan (hopelijk staat er Your car is being built).
Als de soep werkelijk zo heet gegeten zou worden als je in dit topic vreest, dan komen de bestellers van het sub zero pakket in de problemen. Daarvan is de prijs kort geleden gezakt zonder dat iemand daarvoor iets hoefde te doen. €800 goedkoper en dan je subsidie kwijt zijn. Zover zal het niet komen, denk ik.
 
Mooi! Snel dat rode kruis uit je avatar verwijderen dan!
Dat was zo'n beetje het eerste wat ik gedaan heb, maar het staat er nog steeds... Misschien duurt het een paar posts, of moet het eerst goedgekeurd worden....

- - - Updated - - -

HT is horizontaal toezicht. Alleen streng geselecteerde accountants en administratiekantoren krijgen van de BD deze status. Die houdt in dat de BD NIETS controleert van wat je indient, omdat ze het vertrouwen hebben dat jij je aan alle regels houdt. Alleen steeksproefgewijs worden HT kantoren nog gecheckt. Uiteraard moet je daarvoor kwalificeren en kennis bijhouden. Wij waren het eerste online kantoor dat deze status kreeg vanwege onze geringe foutmarge in de aangiften (minder dan 0.1 %). Goed te horen dat Tesla nu om is! See you on the road.
Goed om te weten; Ik zal het eens navragen. Hij is in elk geval streng genoeg!

- - - Updated - - -

Ik ben ook erg blij voor je. En hoewel ik denk dat het "exacte" bedrag idd niet zo nauw komt, zeker icm te goeder trouw kan ik me je onzekerheid wel voorstellen.
Eindelijk iemand die het voor kan stellen! Een risico van anderen laat zich altijd lekker makkelijk bagatelliseren en zelf kan ik niet inschatten hoe groot de kans is dat mijn MIA/VAMIL worden afgekeurd. Maar als het wordt afgekeurd, is mijn auto (netto) ineens €20k duurder en dat bedrag is groot genoeg om het allemaal netjes op orde te hebben, vind ik.
2 Jaar geleden had ik nog veel minder kennis van MIA / Vamil dan dat ik nu heb, en omdat ik er in de omgeving ook niemand snel kon meedenken heb ik destijds een Ampera geannuleerd (kenteken was nl. door importeur "geschoond" nadat die al op mijn naam stond... ik natuurlijk bang dat het geen "nieuwe auto" voor de MIA zou zijn.....) Daarnaast had ik m al in 2011 op kenteken wat qua omzet goed uitkwam, en ineens zou het een 2012 worden, waarbij ik met de kennis van toen nog niet doorhad dat vanwege aangaan verplichting en betaling in 2011 MIA en KIA al in 2011 toegepast hadden kunnen worden....
Ik weet er nog steeds niet veel van, maar nog altijd veel meer dan me lief is. Het is ook allemaal ambtenarentaal; Als ik begin met lezen komen na vijf regels de woorden nog wel langs, maar betekenen ze niets meer. En halverwege de bladzijde ben ik meestal te chagrijnig om nog verder te lezen.
Overigens wel jammer dat ik net doorkrijg dat mijn productiedatum in de VS 16 dagen naar achteren is geschoven doordat er zo veel papierwerk verzet moet worden voor het maken van een nieuwe orderbevestiging in NL. :wink:
Ja, ik hoor dat er met man en macht aan wordt gewerkt. De mijne mag best de laatste Nederlandse zijn dit jaar, als hij maar dit jaar komt. Eerder is natuurlijk altijd beter.
Hoewel, de echte reden zal wel zijn dat men begin van de maand gebruikt voor productie VS om nog dit kwartaal te leveren, en dat ik daardoor in de 2e helft terecht ben gekomen....:mad:
Ze zullen er toch wel rekening mee houden dat het voor NL een magische grens op het einde van die jaar ligt?
En toch ga ik net als jij (en alle andere gelukkigen) straks elke dag genieten van de Tesla..... :rolleyes:
Ohw, yeah!

- - - Updated - - -

Gefeliciteerd. De Tesla site is momenteel plat voor onderhoud dus ik ben benieuwd welke verbeteringen er op stapel staan (hopelijk staat er Your car is being built).
Dank je. Het is een hele opluchting. Misschien zijn toch actuele order agreements aan het toevoegen.
Als de soep werkelijk zo heet gegeten zou worden als je in dit topic vreest, dan komen de bestellers van het sub zero pakket in de problemen. Daarvan is de prijs kort geleden gezakt zonder dat iemand daarvoor iets hoefde te doen. €800 goedkoper en dan je subsidie kwijt zijn. Zover zal het niet komen, denk ik.
Misschien wel, misschien niet; Ik kan die kans niet inschatten. Maar €20k is veel geld; Genoeg voor bijna 2 jaar bijtelling voor een BMW 535D.