You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Altijd als ik oplaad, stel ik een limiet in. Als de limiet ingesteld is, stopt het laden. Dus ook geen stroom meer richting de auto, toch? Waarom is het slecht als het na de bereikte limiet de auto nog enkele uren gekoppeld laat staan?
Ik laad de auto met 2 kW op, wat heel langzaam gaat. Juist omdat het zo langzaam gaat, ging ik ervan uit dat dit ook veel minder "pijn" doet en hierdoor weinig zal merken aan de capaciteit van de accu op lange termijn. Maar blijkbaar zit ik verkeerd.
dit wordt nergens vermeld of geadviseerdNormaal stel ik een limiet in bij 80% aangezien dit door Tesla wordt geadviseerd.
Dat wordt het wel: Oplaadinstallatie voor thuisdit wordt nergens vermeld of geadviseerd
dit wordt nergens vermeld of geadviseerd
ze hebben het jaren lang niet vermeld, nergens, is pas iets van de laatste tijd dus.Hoe kun je beweren dat iets nergens vermeld of geadviseerd wordt? Alsof de wereld alleen uit je eigen waarneming bestaat.
ze hebben het jaren lang niet vermeld, nergens, is pas iets van de laatste tijd dus.
Ik kan thuis maximaal 3 kW laden met de Tesla thuislader en verder heb ik niet de mogelijkheid voor een laadpaal en dus is de 22kW niet haalbaar.Tot 100% laden gaat sowieso met maar een paar kW want je kunt niet met veel vermogen over hoger voltage dan vMax van een cel laden.
De auto van 0% naar 100% opladen met 2kW is niet goed. Ten eerste heb je heel veel verlies en ten tweede zijn de cellen daardoor langer belast. Heb je referenties van Tesla zelf? Tesla gaf telefonisch juist duidelijk aan om thuis met een laag vermogen te laden en alleen te laden met SuperChargers bij lange afstanden. Waarom heeft Tesla een thuislader meegegeven waarbij ik maximaal 2 tot 3 kW mee kan laden?
Diverse onderzoeken geven aan dat cellen het langste meegaan bij 0.5C. Heb je dus een 100kWh pakken dat kun je dus het beste laden met 50kW DC tot 80% maar dat hebben de meesten niet thuis. Heb je referenties van Tesla? Wat bedoel je precies met 0.5C?
Thuis kun je dus het beste laden met een zo hoog mogelijk vermogen dat je thuis hebt. Voor de NL'ers is dat dus meestal 3*230*16A of 24A en voor de mensen met een zwaardere aansluiting op 32A (you bastards...) en dat is dan dus 22kW.
Geen probleem, dus laad je maximaal tot 90%, behalve die paar keren per jaar dat je denkt dat die extra 10% toch nodig gaan zijn.Ik kan thuis maximaal 3 kW laden met de Tesla thuislader en verder heb ik niet de mogelijkheid voor een laadpaal en dus is de 22kW niet haalbaar.
Dat wordt het wel: Oplaadinstallatie voor thuis
Zie: "Tot welk percentage moet ik de batterij opladen?" Daar wordt 80% geadviseerd.
Gek trouwens dat ze 90% als default aanhouden in de auto.