Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Opladen zorgt voor doorslaan stoppen

This site may earn commission on affiliate links.
Het heeft de persoon die de Nen1010 'bevocht" € 60.000 gekost aan advocaatkosten van de tegenpartij !!
Toch respect voor Knooble. Het is een principe zaak. We worden geacht de wet te kennen maar moeten daarvoor wel dokken.

De redenering is ook flinterdun: je mag ook iets "gelijkswaardigs" aan de NEN normen doen, dus is het geen wet. Maar om iets gelijkwaardigs te doen moet je wel de NEN normen kopen...
 
Let op dat het om het bouwbesluit uit 2003 gaat. We zijn inmiddels tenminste 2 Bouwbesluiten verder en het kan zo maar opgenomen zijn dat deze inmiddels wel verbindend zijn verklaard. Geen idee.
 
Last edited:
De redenering is ook flinterdun: je mag ook iets "gelijkswaardigs" aan de NEN normen doen, dus is het geen wet. Maar om iets gelijkwaardigs te doen moet je wel de NEN normen kopen...

Ik vraag me af of je verplicht bent om de NEN te kopen als je gebruik maat van het gelijkwaardigheidsbeginsel. In het verleden ben ik 2x van een norm afgeweken maar hoefde daarvoor de oorspronkelijke norm niet te "kopen"
  1. Van Bouwbesluit afgeweken omdat we met bouw van een 30 m1 hoge raffinaderij niet uitkwamen met lengte vluchtroute -> uitgeweken naar Amerikaanse norm.
  2. Van KIWA (voorschrift Omgevingsvergunning) afgeweken -> uitgeweken naar EN14015.
 
Ik kwam toevallig dit tegen uit een oude krant uit 1950. Vroeger waren stofzuigers als voldoende voor overbelasting :)

upload_2020-11-15_19-58-30.png


Oh ja... En toen was stofzuigen nog exclusief voor de dames :)