TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

OPROEP: rear facing seats te leen?

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by Keezje, Aug 15, 2015.

1. Keezje

Keezje Active Member

Wegens onverwacht logeetje van de andere kant van het land zou ik op zondag 15/08 (morgen al) heel graag een kinderzitje willen lenen. Ik zou m vandaag op enig tijdstip kunnen ophalen en maandag(avond) alweer terug brengen.

Alles in de regio Den Haag t/m zeg maar Amsterdam / Utrecht / Rotterdam is prima, rijden is geen straf :smile:

Moet bekennen dat ik niet weet hoeveel gedoe het is om zo'n ding over te zetten :redface:

Graag een reactie hier of PM, alvast bedankt, mede namens mijn zoontje en neefje!!

2. flatlander

flatlander Member

Is een optie die door de fabriek moet worden ingebouwd, kan je niet lenen of zelf overzetten. Helaas.

3. PaulusdB

PaulusdB Mayor Gnomus Vintage Limb

Helaas. De derde zitrij is niet over te zetten, tenzij die af fabriek in je auto was voorzien.

4. Keezje

Keezje Active Member

OK, bedankt voor de reacties! Heeft er iemand nog een extra MS te leen dan :biggrin:

5. Edi99

Edi99 Egbert Dijkstra

#5 Edi99, Aug 15, 2015
    Last edited: Aug 15, 2015
    Nee dat niet. auto's ruilen heeft ook niet zo'n zin- want ik heb ook geen derde rij...

Maar.. zoek je nu een los kinderzitje/stoel (ipv de stoelen in de trunck) - en zo ja, voor welke leeftijd ?
    wij hebben nog wel wat staan geloof ik.. te gebruiken voor vanaf 4 tot 10 jaar..zoiets

6. Keezje

Keezje Active Member

Ik zocht een derde zitrij, wij zijn zelf al met 5 pax.

Had geen idee dat de seats een speciale mount vereisen die niet al af-fabriek standaard aanwezig is.

7. Edi99

Edi99 Egbert Dijkstra

oh ja. ik zie nu pas de titel -;)

8. BvL

BvL Member

Ik heb ze wel maar wist het niet bij het bestellen in 2013 dat ze er echt niet even uitgehaald konden worden (bij vakanties bijv). Beetje jammer. Verder wel heel handig. Zit nu nog in buitenland dus ruilen beetje lastig.

9. Glitch

Glitch Member

verwijderen kan wel degelijk zijn 2 torx schroeven en dan haal je de zitrij eruit.

10. BvL

BvL Member

Is het echt zo makkelijk? Van Tesla begreep ik dat het erg lastig was. Zelf a-technisch en niet eens geprobeerd[emoji15].
    Zou met wintersport wel handig zijn, heb de Tesla tas al voor in dat gat en geeft boel extra bergruimte.

11. Energie Gratiz

Energie Gratiz Active Member

Dat klopt, maar vergeet niet de Torx-schroeven direct na verwijderen van het bankje terug te plaatsen en op z'n minst handvast te draaien. De moeren achter de gaten liggen er los in en als je dus gaat rijden zonder bankje en zonder Torx-schroeven vallen de moeren in de gesloten achterwielophanging. Best lastig om dat weer te herstellen (heb ik dus gehad)

12. BvL

BvL Member

Thanks voor de tip, ga het thuis straks eens uitproberen!

13. HWS

HWS Speedjunkie

Zie ook hier Verwijderen 3e zitrij

14. BvL

BvL Member

Thanks! Dat topic had ik gemist, erg nuttige info! Ga dit zeker met de wintersport gebruiken komend jaar.

Share This Page